wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
ciągniki siodłowe + naczepy... https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10012 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | orion.ka [ 06 sie 2007, 19:53 ] |
Tytuł: | ciągniki siodłowe + naczepy... |
Witam. Od pewnego czasu zagłębiam się w temat transportu drogowego. Duzo informacji juz znalazłam m.in na tym forum. O ile orientuje sie juz jakie naczepy przeznaczone są do przewożenia jakiego ładunku, o tyle całkowicie nie orientuje sie jak to jest z ciągnikami... może jest ktoś kto wytłumaczyłby zagubionej kobiecie ![]() ![]() jaki ciągnik do jakiej naczepy? czy każdy ciągnik może być pod każdą naczepę? czy zależy to od towaru,tonażu czy może jeszcze od czegoś innego?? Prosze tez o wyrozumiałość znawców tematu jesli moje pytania wydają się dziwne:) Bardzo proszę o odpowiedzi Dziękuje i Pozdrawiam |
Autor: | Łukasz Traker [ 06 sie 2007, 20:07 ] |
Tytuł: | |
Większość ciągników można podpiąć pod większość naczep, mówie większość bo może są jakieś nietypowe ciągniki lub naczepy, osobiście nie spotkałem się ze sytuacją w której jakiś ciągnik by "nie pasował" do naczepy, może z wyjątkiem kiedy nie mogliśmy zapiąć do nowego ciągnika starej naczepy bo gniazdo od elektryki było inne, ale to kwestia wymiany przywodu i można było śmigać zestawem bez problemu, teoretycznie każdym ciągnikiem można ciągnąć każdą naczepe, ale wiadomo że ciągnik typu Volvo FH16 nie zbyt nadaje się do pracy z naczepą wywrotką kiedy trzeba jeździć po budowach itp. Podobnie na trasy międzynarodowe najczęściej stosuje się ciągniki odpowiedniego typu np. z napędem 4x2 (żadko spotkać 4x4) i z wysoką kabiną. Więc jak widzisz można jeździć wszystkimi ciągnikami z naczepami do skrajnie różnych zastosowań, tylko po co... ![]() |
Autor: | huberto [ 06 sie 2007, 20:45 ] |
Tytuł: | |
Ja jeszcze dopiszę pare rzeczy Każdy ciągnik można dopiąć do każdej naczepy, czyli siodła są uniwersalne i wtyczki też, czasem się różnią, ale to już rzadkość, ale niektóre rodzaje naczep nie będą mogły funkcjonować -aby podpiąć wywrotkę, ciągnik musi mieć hydraulikę do wywrotu, czyli urządzenie podnoszące kiper w wywrotce -do cementu też ciągnik musi mieć urządzenie do wydmuchiwania materiału z cysterny -do ADR, czyli materiałów niebezpiecznych ciągnik musi mieć wyłącznik prądu w kabinie i chyba jeszcze coś ale dokładnie nie wiem To tak z grubsza |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 06 sie 2007, 21:58 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: -aby podpiąć wywrotkę, ciągnik musi mieć hydraulikę do wywrotu, czyli urządzenie podnoszące kiper w wywrotce
Żeby przeciągnąć wywrotkę nie musisz mieć hydrauliki bo niektóre naczepy mają swoją hydraulikę napędzaną silnikiem elektrycznym lub spalinowym umieszczonym w podwoziu, podobnie cementonaczepy mogą mieć swój kompresor.-do cementu też ciągnik musi mieć urządzenie do wydmuchiwania materiału z cysterny -do ADR, czyli materiałów niebezpiecznych ciągnik musi mieć wyłącznik prądu w kabinie i chyba jeszcze coś ale dokładnie nie wiem Niezapominajcie o odległości między kabiną a siodłem, oraz między sworzniem królewskim a nogami naczepy. W pierwszym przypadku może okazać się że aby zapiąć naczepę potrzeba nam jeszcze pół metra do tył a tu przednia ściana naczepy siedzi już na kabinie, w drugim przypadku (dot. w większości ciągników 3-osiowych) może okazać się że podczas skrętu łapy porozbijają nam tylne lampy w ciągniku i połamią nadkola, o braku możliwości wykonania pełnego skrętu nie wspominając. Istnieje jeszcze problem z wysokością siodła (ciężko pod ciągnik o wys. siodła 1250mm podpiąć naczepę mega), rozmiarem sworznia królewskiego. Bywają też problemy z zestrojeniem układu hamulcowego bo może okazać się że hamuje sam ciągnik a naczepa prawie wcale lub na odwrót (bywa tak gdy np. ciągnik ma tarcze a naczepa bębny). Przy spinaniu ciągnika amerykańskiego z europejską naczepą będzie problem z elektryką bo amerykańce mają 12V a w europie 24V. Nie jest to więc takie hop na krowe... |
Autor: | Cyryl [ 07 sie 2007, 6:43 ] |
Tytuł: | |
może jeszcze inaczej: pojazdy typu ciągnik siodłowy naczepa dzielą się na parę typów: standart, oraz z obniżonym zawieszeniem typu Mega. ciągnik siodłowy powinien współpracować z naczepą swojego rodzaju, ponieważ Mega podpięta pod zwykły ciągnik przekroczy dopuszczalną wysokość, a standardowa naczepa podpięta pod ciągnik Mega pourywa nogi (chociaż tu można zastosować blachę pod siodło i siodło o większej wysokości - są 3 wysokości). dodatkowo zdarzają się naczepy o dłuższej skrzyni ładunkowej czyli 13,9 przy standardzie 13,6. posiadają one sworzeń królewski (to co wchodzi w siodło) cofnięty do tyłu. i te naczepy nie mogą być podpinane pod ciągniki z długimi kabinami. tutaj wymagany jest ciągnik z krótką kabiną bez łóżek, lub z sypialnią w "kurniku". natomiast hydraulika o której koledzy wspominali potrzebna jest do pracy naczepy, a nie jest przeszkodą w jeździe. |
Autor: | orion.ka [ 10 sie 2007, 13:46 ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie. Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście w zrozumieniu tematu. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |