wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Ciśnienia https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42100 |
Strona 5 z 8 |
Autor: | davo76 [ 14 paź 2018, 16:29 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Z tego co mnie pamięć nie myli to zawsze od lat w tabelach Michelin szeroki przód było : 385/65 - 8 barów 385/55 - 8,5 Więc tym bardziej ciekawi mnie dlaczego teraz Michał podaje dla 7 ton - 7 barów.... Ja wcześniej dawałem do 65ki około 9-9,2 a teraz daje 8,5 po 150 tysiącach zużycie barków jest takie samo więc monitoruje dalej... ![]() |
Autor: | verdad123 [ 14 paź 2018, 20:26 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj:
Dlatego tabelki producentów w stylu 6 ton i 5 barów można między bajki włożyć. Owszem nawet na ciężko (np drzewo) gdzie przy podwójnym bliźniaczych mostach napędowych taka 315/80 da sobie znakomicie radę przy 7,5 (tak książka podaje) barów ale dlatego bo jest ich 8sztuk pod dłużycą. Ale spróbuj porównywalnie ciągnikiem pod dłużycą na pojedynczej osi 315/80 jeździć na 7,5 bara, jasne że da radę ale jak długo. I jeszcze bardziej ekstremalnie przyczepa dłużyca z tyłu końcówka drzewa wystaje, te same opony pojedynczy bliźniak 315/80 i teraz spróbuj eksploatować na 7,5 bara mimo , że waga nie przegięta ale takie obciążenia zwisu i skrętne, że aż felgi pękają. Życzę powodzenia przy 7,5 barach.
Bez tworzenia nowej teorii. To o czym tak namiętnie wspominasz to nic innego jak NACISK na oś czy też konkretnie na oponę. I każda instrukcja ma odnośnik to konkretnego nacisku (obciążenia) w przypadku zastosowania pojedynczego czy też na bliźniaku. Więc po co porównujesz 2 skrajnie różne przypadki? Każdy z nich ma zastosowanie w tabeli i tyle. Inne bary zalecane są na singla, inne na bliźniak. Oczywista oczywistość, że to zupełnie inne warunki. To wszystko wynika wprost z tych tabelek, które chcesz wsadzać między bajki. Ty jako profesjonalista chyba powinieneś rozumieć to co jest napisane w instrukcji.
|
Autor: | PNEUMASTER [ 14 paź 2018, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
mam i stosuje ale nie te które mówią z tabeli producentów. Dodatkowo stosuje swoje, bo wiem co się dzieje z oponami. Chcesz stosuj swoje tabele wg poważania, tylko potem nie pytaj ze łzami w oczach co się stało z Twoimi barkami w oponach za 2 tysiące sztuka, przecież miałem książkowo np. 7,5 czy 8 bara. Producent odpowie Ci naturalne zużycie a w gorszym wypadku zaleci szukać przyczyny w aucie. Wtedy polecisz do Volvo i Scanii i tam się uskuteczniaj z problemem. Weź mi nie udowadniaj. Rozumiem i docierają do mnie tabele. Ty rób po swojemu. Ja wiem swoje 90% aut pracuje w 90% na obciążeniach bliskich granicznym a 80% z tych aut jest niedopilnowana ciśnieniowo. Dla mnie możesz co trasę po załadunku korygować ciśnienia wtedy pełny szacun a jeszcze większy jak między załadunkami upuścisz do zalecanych na pusto. ![]() |
Autor: | verdad123 [ 14 paź 2018, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Oczywiście ze skrajności w skrajność. Dla potomnych, może komuś się przyda - ciekawa broszura techniczna (188stron) odnośnie opon, ciśnienia, rodzajów uszkodzeń, przyczyn itp. Generalnie nic nowego, ale nie każdy ma taką wiedzę. https://ciezarowki.michelin.pl/content/ ... L_2-SD.pdf |
Autor: | PNEUMASTER [ 14 paź 2018, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj:
Oczywiście ze skrajności w skrajność.
Szkoda że w ulotce nie zawarto wyjaśnienia dlaczego na nowych Michałach 70 nie można 200tys dojechać i to po poglebieniu Dla potomnych, może komuś się przyda - ciekawa broszura techniczna (188stron) odnośnie opon, ciśnienia, rodzajów uszkodzeń, przyczyn itp. Generalnie nic nowego, ale nie każdy ma taką wiedzę. https://ciezarowki.michelin.pl/content/ ... L_2-SD.pdf ![]() ![]() |
Autor: | SIOJU [ 20 paź 2019, 18:04 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
W ten poniedziałek z rana - póki opony zimne postanowiłem sprawdzić ciśnienie w zestawie. Trochę brakowało, uzupełniłem, a wieczorem yebła prawa strona ostatnia oś naczepy. Byłem załadowany ok. 36t brutto. Jak się później okazało manometr, którym sprawdzałem był uszkodzony i zaniżał ciśnienie. Miałem ok 10,5 atm. Tak się zastanawiam, czy to mogło być przyczyną, czy zwyczajnie najechałem na coś. Ktoś coś mądrego może powiedzieć? |
Autor: | Kierownik [ 20 paź 2019, 18:26 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Na 100% było uszkodzenie mechaniczne, lub inna wada. Zdrowej opony nie rozsadziło by i 20atm. |
Autor: | PNEUMASTER [ 20 paź 2019, 18:29 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Opony testuje się na 13barach. To nie od ciśnienia wywalila. Wybuchła by też przy 9. Podkontenerowki 55tki dmucha się na 9,5~10 właśnie po to aby przeżyły. |
Autor: | SIOJU [ 21 paź 2019, 7:44 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Dzięki, szkoda gudjerki, najnowsza na naczepie ![]() |
Autor: | davo76 [ 21 paź 2019, 9:19 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Kiedyś kupiliśmy auto na 315/80 z tyłu były założone jakieś nalewki, po sprawdzeniu ciśnień niektóre miały po 12 bar i nic nie dupło...... ![]() |
Autor: | davo76 [ 28 lip 2020, 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Sprawdzał ktoś ciśnienia w dzisiejszych temperaturach? Ja dziś przeleciałem i opony pompowane w marcu do 9 dziś pokazały: od strony cienia 10 bar, od strony słońca 10,5 bar tym samym manometrem.... Dodam że auto nie jeździło, gdyby to puścić załadowane na bane to by pokazało pod 12 chyba... |
Autor: | PNEUMASTER [ 28 lip 2020, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj:
Sprawdzał ktoś ciśnienia w dzisiejszych temperaturach?
Rozjazd do max 9,5 w takich warunkach to miałem ale 10 Ja dziś przeleciałem i opony pompowane w marcu do 9 dziś pokazały: od strony cienia 10 bar, od strony słońca 10,5 bar tym samym manometrem.... Dodam że auto nie jeździło, gdyby to puścić załadowane na bane to by pokazało pod 12 chyba... ![]() ![]() Nieee nooo 10 to sporo za dużo. Plus pół bara od strony słońca zgadza się, jest tak często. Z tą Autobahną to ciekawy temat czy stojąc w ukropie koło ma wyższą temp niż wiosną na autostradzie, czy może jednak jazdą można ją schłodzić. Dzisiaj w słońcu nie dało się dotknąć kół jak po ostrej autostradzie ![]() ![]() |
Autor: | davo76 [ 29 lip 2020, 0:55 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Jutro zaatakuje z rana jak koła będą jeszcze po nocy.... Z ciekawości zobaczę na innym aucie co pokaże bo te 10 mnie dosyć zaskoczyło. |
Autor: | davo76 [ 29 lip 2020, 13:41 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj:
Jutro zaatakuje z rana jak koła będą jeszcze po nocy.... Z ciekawości zobaczę na innym aucie co pokaże bo te 10 mnie dosyć zaskoczyło.
Dziś zmierzone do południa i po nocy 9,7-9,9 w każdej gumie. Pompowane było jak jeszcze noce były bliskie zera stopni. Później długo nie jeżdżone. Zostawić tak czy zjechać do 9 przy obecnych temperaturach? |
Autor: | Kierownik [ 29 lip 2020, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Czy aby to nie przesada? Na zimę dobijacie, na lato spuszczacie, na pełny tonaż 9 atm, na 30t rmc 8 atm, od strony słońca pół atm mniej, i każda gumka gubi miesięcznie 0,2 atm ![]() ![]() ![]() Chłopy, Pneumuś ryje wam berety. Tworzy sobie niszę na rynku, jak to napisał jeden zniesmaczony użytkownik "serwis dodmuchiwania posprzedażowego", a Wy to łykacie... Sprzedam Wam niusa, czy będzie 8,5 czy 9, tej oponie nic nie będzie. W lato macie po 11atm, a w zimie po 7,5, i większość nawet nie wie, jeździ i sobie chwali. |
Autor: | PNEUMASTER [ 29 lip 2020, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj: Cytuj:
Jutro zaatakuje z rana jak koła będą jeszcze po nocy.... Z ciekawości zobaczę na innym aucie co pokaże bo te 10 mnie dosyć zaskoczyło.
Dziś zmierzone do południa i po nocy 9,7-9,9 w każdej gumie. Pompowane było jak jeszcze noce były bliskie zera stopni. Później długo nie jeżdżone. Zostawić tak czy zjechać do 9 przy obecnych temperaturach? Jeśli wozisz średnio i normalnie z tonażem to 9 max. Generalnie i tak lepiej w tą stronę jak masz niż w drugą w dół ![]() Sprawdź jednak ten manometr prostym testem z lodówki. Upewnisz się przynajmniej co do sprężynki pod skalą manometru. Te lepsze czy zimne czy ciepłe powinny pokazywać tyle samo a z tanimi różnie bywa tym bardziej jak jeżdżą w aucie i nimi telepie pod siedzeniem czy w skrzynce narzędziowej. |
Autor: | davo76 [ 29 lip 2020, 21:17 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Kieras ja wiem że niema się co spuszczać 0,2 mniej 0,3 więcej. Tylko że u mnie jest praktycznie wszędzie 10 a jak słońce się oprze to 10,5....Więc się boję że jak to dostanie temperatury to będzie mieć ze 12 barów... Ja ładuje w jedną strone 3 tony, a na powrocie różnie raz pusto raz 8 ton, więc jak jest trochę mało to tu oponie się nic nie stanie. Muszę ten manometr jeszcze dobrze sprawdzić, ostatnio pokazywał dobrze a czy dalej jest sprawny to się okaże. |
Autor: | zzx [ 29 lip 2020, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
ja tam używał wyłącznie manometru z lodówki i na jesieni wymieniam powietrze na zimowe , a wiosną nabijam letnie po drodze tak raz w miesiącu przez cały oblecę z tym samym manometrem (z lodówki) wszystkie kółka i sprawdzam czy jest wszędzie po 9 atm. davo76 - nabij sobie po 9 i będzie jak trzeba. co do manometru polecam manometr do powietrza są dostępne tylko trzeba w standardowym uchwycie do pompowania zrobić inny gwint. |
Autor: | PNEUMASTER [ 29 lip 2020, 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienia |
Cytuj:
Czy aby to nie przesada?
Ty nie możesz, żyć bez wtrącenia czegoś do mnie. Kogo to obchodzi co ty tam masz u siebie? Wszyscy mają kopiować te same błędy genetyczne? No to by dopiero wyglądał ten świat. Na zimę dobijacie, na lato spuszczacie, na pełny tonaż 9 atm, na 30t rmc 8 atm, od strony słońca pół atm mniej, i każda gumka gubi miesięcznie 0,2 atm ![]() ![]() ![]() Chłopy, Pneumuś ryje wam berety. Tworzy sobie niszę na rynku, jak to napisał jeden zniesmaczony użytkownik "serwis dodmuchiwania posprzedażowego", a Wy to łykacie... Sprzedam Wam niusa, czy będzie 8,5 czy 9, tej oponie nic nie będzie. W lato macie po 11atm, a w zimie po 7,5, i większość nawet nie wie, jeździ i sobie chwali. ![]() Już mi się od dawna zbudował twój obraz Janusza transportowca ale te 7,5bara to potwierdzenie podejrzenia a potem wypisujesz bzdury, że te gumy to słabe. Ciekawe czy w osobówce też zamiast na 2 to na 1,5 jeździsz? Gwiazda transportu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeszcze nikomu tu rozsądnie nie pomogłeś. Włóczysz się i emocji szukasz i tu sie wiedza kończy dokładnie na 7,5 bara ![]() Dziadek zapomniał ci przekazać, że skoro ty wanną pomykasz to zapewne na 80tkach a tam wskazane ciśnienie to 7-8 barów ale nie wszyscy kiwają się wanienkami poza drogą, niektórzy tu robią poważniejszy transport na 70tkach i megach po autostradzie. Dla nich też masz dobre rady w stylu 7,5 bara ? Gratuluje samozadowolenia ![]() Mam pytanie : dlaczego nie odpowiedziałeś w temacie jako pierwszy? (aaaa zapomniałem jak Luki właśnie nie ma to Ty jesteś, jak przyjdzie to ciebie nie będzie i znów "bo co ja mogę?") |
Strona 5 z 8 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |