wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 3540 z 3544 |
Autor: | Kermiter [ 13 kwie 2025, 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
To na bank jeszcze słynny scaniowski grzybek wozisz w schowku ![]() |
Autor: | Damian_DAF [ 13 kwie 2025, 18:24 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Też mam, leży na czarną godzinę. ![]() |
Autor: | Mihu [ 13 kwie 2025, 19:22 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
To jak masz najechane ponad 700tkm to jeszcze zakuj sobie wąż do wspomagania i dorzuć do schowka na czarną godzinę przewód wodny do chłodzenia głowic ![]() |
Autor: | Rossi [ 13 kwie 2025, 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
I te kanie takie dobre jak trzeba tyle części na zapas wozić? ![]() |
Autor: | Damian_DAF [ 13 kwie 2025, 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
W sumie to pierdoły. Pierdoły, które jak Ci się wysypią uziemią na długi czas. Wymiana tego wężyka, który pokazałem wyżej, zajmuje może z 10 min z podniesieniem kabiny. Wymiana alternatora, paska w Scani to 25 min z przerwą na kawę. Jedyne co to wspomniany grzybek jest trochę problematyczny, bo tu faktycznie pół przodu trzeba rozebrać... |
Autor: | Kermiter [ 13 kwie 2025, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
I te noo, dwa filtry kabinowe za szufladą, to też podobno dla wielu zaskoczenie że takowe istnieją ![]() Ale nawet gdy Tobie się to nie przyda to może ktoś z firmy w pobliżu gdzieś tam w Europie tego potrzebować ![]() |
Autor: | andy the driver [ 13 kwie 2025, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Tak czytam i czytam i się zastanawiam w czym ten next gen jest lepszy? ![]() ![]() |
Autor: | Mihu [ 13 kwie 2025, 20:35 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
To wszystkie rzeczy to profilaktyka. Miałem auta, w których nigdy nie zrobiłem niczego z wymienionych powyżej tematów. Jak dla mnie, różnica w stosunku FH Euro 5, a FH Euro 6 to przepaść. I to nie taka zwykła przepaść. To Rów Mariański świata transportu. Z tym, że podkreślam - swoją opinię opieram o FH z silnikami TurboCompound. W jednym egzemplarzu po 100tkm padł silnik (pęknięta tuleja). Ok, wada materiałowa zdarzyć się może każdemu. W drugim egzemplarzu po 195tkm padł komplet wtrysków. Do tego czujniki NOx, padające klimatroniki, losowo zapalające się błędy, zawieszające się wyświetlacze, nie włączające się klimy postojowe, cieknące kabiny i jakość plastików i ich spasowania daleka od czegokolwiek. Dodatkowo spalanie to jakaś loteria, w jednym tygodniu 24, w kolejnym 30. Przy bardzo podobnych warunkach. Ja osobiście jestem nimi zmęczony. |
Autor: | andy the driver [ 13 kwie 2025, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
No i to jest rzeczowa odpowiedź ![]() |
Autor: | Redline [ 13 kwie 2025, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ja po zeszłorocznej przygodzie z łożyskiem na osi BPW wożę ze sobą ściągacz do dekla od piasty, nasadkę do piasty i ampula do zacisku. Oczywiście pneumat do kół również się znajdzie ![]() |
Autor: | Miodzik [ 13 kwie 2025, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
ale powiedzcie mi co jest z Volvo E6 nie tak że was tak zniechęca?
Tylko spalanie (nie chodzi o TC), to nie chińczyk ale jak dla mnie bardzo dobre gruzy.
|
Autor: | andy the driver [ 13 kwie 2025, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Nie mam porównania E6, ale Volvo E5 z 11 litrowym silnikiem potrafi spalić tyle samo co Scania Streamline. Przynajmniej u mnie ![]() |
Autor: | Jacoo [ 13 kwie 2025, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
To wszystkie rzeczy to profilaktyka. ...
Michal, 195 tkm na wtryski to i tak świetny wynik jak na FH ![]() 140 tkm, kompletne sprzęgło 167 tkm wtryski - podobno jest akcja serwisowa na całą Europę. Zacząłem więc wysyłać auta do serwisu w Luksemburgu, w sobotę zadzwonili, że wyczerpał się zapas wtrysków w magazynie w Luksemburgu, nie wiadomo kiedy będzie dostawa. ![]() Wiązki impulsator - tachograf i tachograf - DSRC co chwilę Problem z klimatyzacją i Webasto, na 45 egzemplarzy, przynajmniej raz w tyg.w którymś problem. Ciągle problemy z ciśnieniem oleju - na to też akcja serwisowa, oraz co poniedziałek problemy z rzekomo rozładowanymi akumulatorami. A teraz wisienka na torcie, Areo, po 22 godzinach od odbioru z serwisu nowego egzemplarza padła lodówka ![]() ![]() Lodówka, może nie unieruchomi auta, ale niesmak pozostaje... Areo 500 KM spalaniem dorównuje Scanii Super 500 KM, przy tym zużycie AdBlue w Volvo nie przekracza 2l/100km. Jednak poprzedni egzemplarz 3-4 litry ropy więcej niż Scania na tej samej robocie. |
Autor: | Mihu [ 14 kwie 2025, 8:29 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
No cóż. Volvo - postaw na jakoś ![]() |
Autor: | JoHn [ 14 kwie 2025, 12:06 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Mercedes MP5 , 600.000 przebiegu 1848, tarcze z klockami z tylu, kamera i paski z napinaczami |
Autor: | Benek12 [ 14 kwie 2025, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Kupione Volvo FH 460 eev koniec 2012r skrzynia automat sprowadzony z Niemiec przebieg 400000, kupione w 2017r. po przejechaniu około 50000 wytarł się wałek rozrządu zrobione, później urwał się w wybieraku skrzyni biegów grzybek, o instalacji elektrycznej nie będę pisał bo to temat rzeka tyle awarji, osuszacz powietrza totalna poraszka ze strony elektrycznej jak i tej rdzy w przewodzie ze spręrzarki, która po drodze zatyka wszystko, sam filtr osuszacza wymieniany dwa razy w roku. Na 700000 km w 2022r. volvo przyjechało na lawecie rozleciał się rozrząd dół rozrządu od trybu pośredniego, który napędza pompę wspomagania. Przy naprawie rozrządu silnik został uszczelniony bo tam gdzie był olej to tam był i wyciek, wymieniony sterownik skrzyni biegów bo przy redukcji biegów na dolną skrzynię to mało skrzyni nie rozwaliło, cała ekologia AdBlue i odpowietrzanie skrzyni korbowej do wymiany. Co kolwiek przy nim zrobić to minimum pół dnia rozkręcania np. pompa wody czy kierunkowskaz w zderzaku. Nigdy więcej Volva. Mam jeszcze Dafy 105 jak i 106 po lifcie są prostrze w naprawie takie rzeczy tam się nie dzieją pompę wody wymieniłem pod rampą podczas załadunku, rdza pokazuje się na silniku bo taki suchy i na kabinie ale wolę tam niż w silniku czy w układzie powietrza. |
Autor: | VOLVO [ 14 kwie 2025, 20:32 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
U mnie znowu odwrotnie, nigdy więcej dafa. Mam 3 volva z 2012 roku i dwa dafy z 13 i 14 roku. W volvach zmieniam praktycznie tylko olej. Przez ostatnie 5 lat wymieniłem tylko czujnik nox w dwóch sztukach w jednym sprężarkę i teraz wiskoza, tak to praktycznie bezawaryjne samochody. W dafie z kolei co chwile coś się psuje, w obydwóch już wyłączyłem tryb awaryjny bo co conajmniej raz w miesiącu ograniczenie mocy się włączało. Nic się nie da sprawdzić samemu, volvo pokaże na wyświetlaczu wszystko, a w dafie usterka silnika i się domyślaj. W jednym dafie nawet kolumnę wymieniałem bo sie zatarła i nie dało się zjechać do domu. Łożysko wiskozy dwa razy, pompa wspomagania i wiele innych rzeczy. Teraz kupiłem volvo z 2017, zobaczę co to będzie. |
Autor: | andy the driver [ 14 kwie 2025, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejsze ulgo vol.2 |
Co do wykonywania jakich kolwiek prac serwisowych/ naprawczych w Volvo to się zgodzę. Porażka totalna. Ilość czasu którą trzeba na to poświęcić to tragedia, cokolwiek się nie robi. |
Strona 3540 z 3544 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |