Strona 3529 z 3545 [ Posty: 70889 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13527 3528 3529 3530 35313545 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 sty 2025, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6034

Macie w pracy albo we własnych firmach jakieś dzienniki stanu technicznego sprzętu? Gdzie kierowca wykonuje OC pojazdu i wpisuje ewentualne usterki.
Bo mnie się ulało i zastanawiam się jak takie coś wykonać, co warto zawrzeć i czy robić elektroniczny, czy analogowy na kartce, żeby był wygodny.


Post Wysłano: 27 sty 2025, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

aby wprowadzić coś w tym rodzaju elektronicznego, musiałbyś mieć system działający, do którego mieliby dostęp kierowcy, warsztat i nadzór.
musiałoby to być dostępne w telefonie z możliwością wpisów bez możliwości edytowania.

w firmie z którą współpracuję jest taki bardzo rozbudowany system, który obejmuje szkolenia grupowe i indywidualne. każdy po zalogowaniu ma dostęp na telefonie.
podejrzewam, że można byłoby adoptować do kontroli stanu technicznego pojazdów.

w niektórych firmach kierowca otrzymując kartę drogową podpisuje zlecenie, na którym jest oświadczenie o stanie technicznym pojazdu i jego wyposażeniu.

maszyny podlegające pod UDT muszą mieć dzienniki konserwacji, w których co jakiś czas wpisuje się konserwator, a operator może wpisać usterki czy uwagi.
takie dzienniki są już gotowe.
Obrazek

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 28 sty 2025, 0:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3639
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Gdzie kierowca wykonuje OC pojazdu i wpisuje ewentualne usterki.
Powodzenia.

Mechanik ma segregator z wszystkimi pojazdami i jak coś robi to sobie wpisuje. Ja mam zeszyt gdzie co 3 miesiące wpisuję stan bieżnika i na tej podstawie planujemy zakupy opon. Jakieś tam próby tworzenia bazy danych były, ale na papierze jest szybciej i wygodniej, przynajmniej przy 10 zestawach.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 28 sty 2025, 9:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6058
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Macie w pracy albo we własnych firmach jakieś dzienniki stanu technicznego sprzętu? Gdzie kierowca wykonuje OC pojazdu i wpisuje ewentualne usterki.
Bo mnie się ulało i zastanawiam się jak takie coś wykonać, co warto zawrzeć i czy robić elektroniczny, czy analogowy na kartce, żeby był wygodny.
Przecież to w życiu się nie uda. Potrzebna by była współpraca ze strony kierowcy, a jak z tym jest to wszyscy wiemy.
W notatniku w tel mam wszystko, daty przeglądów, legalizacje, terminy wymian olejów, klocków, pasków rolek pomp wody itp.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 sty 2025, 10:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3232
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

U kolegi takie coś kazali zainstalować.
https://getinspecto.com/ Plus mają codziennie na tablecie (transix czy inny inelo) klikają obsługę codzienną z kilkunastoma pytaniami.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 28 sty 2025, 11:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 19:26
Posty: 110
GG: 5995409
Samochód: E220 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

U mnie w dużym skrócie jest tak: OC jest na papierze, skanowane do SAP, dostęp jak Cyryl pisał, dla warsztatu, nadzoru i wszystkich świętych. Wprowadzenie tego to była droga krzyżowa... wszyscy byli na nie, zarówno centralny zarząd, jak i lokalni nadzorcy, warsztaty, a kierowcy to już w ogóle. Tyle, że po wprowadzeniu tego na wszystkie oddziały nikt papierami nie rzucił (a mieliśmy sami wsiadać i jeździć :lol: ) a i zarządzający widzą powoli plusy ponad to co było poprzednio (w skrócie, przecież kierowca i lokalny mechanik najlepiej wszystko wiedzą i dogadają to po co dyspozytorom roboty dokładać :lol: ). Tyle z pozycji molocha ogólnopolskiego, w małych kołchozach to pewnie jak Rossi gada...

_________________
W124 220CE - dla smaku.


Post Wysłano: 28 sty 2025, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1926
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Nie wiem jak tam jest u was i jak kierowcy pilnują tego wszystkiego, ale ja oleju pilnuje sam (zawsze pytam się, co ile wymieniamy olej), klocki no to wiadomo, raczej na przebieg nie da się przewidzieć, bo każdy ma inny styl jazdy + są różne klocki (lepsze i gorsze), OC i przeglądów też sam pilnuje, jak kończy się przegląd to po prostu jadę go wykonać, a jak OC to idę do biura po nowy kwitek. Opony też sprawdzam co jakiś czas, wiadomo nie codziennie, ale raz na tydzień przejrzę jak wyglądają. Jak przy aucie coś mnie martwi to zgłaszam i jadę na warsztat, aby chłopaki spojrzeli co tam się dzieje. Dla mnie to takie jakby logiczne, takie sprawy powinny należeć do kierowcy.

Dodatkowo prowadzę swój zeszyt, gdzie pisze kiedy i przy jakim przebiegu coś było robione/wymieniane. Jak prezes mnie się zapyta, kiedy wymieniałem te klocki czy opony, to proszę bardzo, wszystko zanotowane.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 28 sty 2025, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 21:07
Posty: 68
GG: 1
Lokalizacja: WGS

U mnie jest ta aplikacja inspecto zgłasza się a i tak tematy są olane do zrobienia.


Post Wysłano: 28 sty 2025, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy

Założyłem nowa żarówkę do osobówki i daje takie światło jak na zdjęciu. Zmieniłem na kolejną z tego samego zakupu i bez zmian.
Lampa lewa żarówka stara lampa prawa żarówka "nowa".

Obrazek

Sprzedający każe mi jechać i ustawić światła u diagnosty.
Założyłem inna żarówkę i światła wróciły do normy jak na tym zdjęciu.

Obrazek

Czekam na opinie co może być przyczyną wada żarówek czy może montaż.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 sty 2025, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1634
GG: 1
Samochód: osobowy

Halo boss, it's Michael

Obrazek
Cytuj:
Założyłem nowa żarówkę do osobówki i daje takie światło jak na zdjęciu. Zmieniłem na kolejną z tego samego zakupu i bez zmian.
Lampa lewa żarówka stara lampa prawa żarówka "nowa".

Obrazek

Sprzedający każe mi jechać i ustawić światła u diagnosty.
Założyłem inna żarówkę i światła wróciły do normy jak na tym zdjęciu.

Obrazek

Czekam na opinie co może być przyczyną wada żarówek czy może montaż.
Ogólnie to te lampy mają dziwaczną linię odcięcia, w sumie się układa w taką rozciągniętą literę U hmmm, a powinno być _/

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 29 sty 2025, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2733
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

To są dzienne? Jaki typ żarówki tam przychodzi?

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 30 sty 2025, 0:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 415
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Auto stoi za blisko ściany by oceniać linie odcięcia i wygląda że wadliwa żarówka Ci się trafiła.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 30 sty 2025, 7:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy

Na zdjęciach nie chodzi o linie odcięcia ( te reflektory tak mają że linia odcięcia jest nieregularna) tylko o światło jakie pada z żarówki w prawym reflektorze.
Światła normalne mijania, żarówka H7 bez żadnych udziwnień.
Samochód stoi tak blisko bo wtedy zdecydowanie lepiej widać tym bardziej że garaż jest oświetlony.
W ciemności takie światło oślepia jadących z przeciwka.
Najlepsze jest to że kupiłem 2 takie same żarówki ( założona była tylko jedna) od tego samego dostawcy więc być może trafiła mi się wadliwa.
Jak oglądałem samą żarówkę to patrząc na pręcik ( ten dłuższy gruby) zamontowany w środku to on jest mocno pochylony - w innej żarówce nawet w tej uszkodzonej ten pręcik był bardziej prosty.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 sty 2025, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 386
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Cytuj:
Macie w pracy albo we własnych firmach jakieś dzienniki stanu technicznego sprzętu? Gdzie kierowca wykonuje OC pojazdu i wpisuje ewentualne usterki.
Bo mnie się ulało i zastanawiam się jak takie coś wykonać, co warto zawrzeć i czy robić elektroniczny, czy analogowy na kartce, żeby był wygodny.
Kiedyś bywałem w takiej firmie gdzie pewne rzeczy były powiedziane raz i wszyscy kierowcy się stosowali, wszystkie usterki zgłaszane od ręki do mechaników a obsługa codzienna robiona wzorowo. Właściciel firmy fajny człowiek ale i konsekwentny a temat był prosty, w weekend z kawą w ręku losował 2-3 samochody i robił przegląd samemu. Zasady były takie że za np bałagan w kabinie -100, za brak płynu do spryskiwaczy i braki w oświetleniu -200, rzeczy poważniejsze tj zbyt niski stan oleju -1000 . Kasę kierowcy mieli spoko i dużo dodatków ale własność firmy tj szefa to rzecz święta i odpowiadali za wszystko czego można by oczekiwać od kierowcy.


Post Wysłano: 30 sty 2025, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1926
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Obrazek

Gdyby to były Niemcy, wszystkie oddziały Polizei by jechały za tym Hiszpanem + byłby opisany na każdym niemieckim portalu, że chciał zrobić zamach na niemieckich obywateli. :mrgreen: Tak serio, to naprawdę, mógł ten zderzak czymś związać, bo dobrze to nie wyglądało jak wiewał sobie swobodnie. :lol:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 30 sty 2025, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 949
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:
Macie w pracy albo we własnych firmach jakieś dzienniki stanu technicznego sprzętu? Gdzie kierowca wykonuje OC pojazdu i wpisuje ewentualne usterki.
Bo mnie się ulało i zastanawiam się jak takie coś wykonać, co warto zawrzeć i czy robić elektroniczny, czy analogowy na kartce, żeby był wygodny.
Kiedyś bywałem w takiej firmie gdzie pewne rzeczy były powiedziane raz i wszyscy kierowcy się stosowali, wszystkie usterki zgłaszane od ręki do mechaników a obsługa codzienna robiona wzorowo. Właściciel firmy fajny człowiek ale i konsekwentny a temat był prosty, w weekend z kawą w ręku losował 2-3 samochody i robił przegląd samemu. Zasady były takie że za np bałagan w kabinie -100, za brak płynu do spryskiwaczy i braki w oświetleniu -200, rzeczy poważniejsze tj zbyt niski stan oleju -1000 . Kasę kierowcy mieli spoko i dużo dodatków ale własność firmy tj szefa to rzecz święta i odpowiadali za wszystko czego można by oczekiwać od kierowcy.
Jak dawno temu to było? Bo coś czuję że w dzisiejszych czasach rotację by miał sporą, a miano "dziad transa" uzyskał by w mgnieniu oka :mrgreen:

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 30 sty 2025, 23:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 386
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Cytuj:
Jak dawno temu to było? Bo coś czuję że w dzisiejszych czasach rotację by miał sporą, a miano "dziad transa" uzyskał by w mgnieniu oka :mrgreen:
Firma istnieje do dzisiaj, czy zasady są takie same niestety nie wiem bo nie mam już z nimi styczności, rotacja owszem była ale też miło było popatrzeć na plac jak wszystko ładnie czyste i nie zniszczone. Dla jasności jest to firma handlowo produkcyjna z flotą około 50 samochodów od busów do pełno wymiarowych składów.


Post Wysłano: 31 sty 2025, 7:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 949
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:
Jak dawno temu to było? Bo coś czuję że w dzisiejszych czasach rotację by miał sporą, a miano "dziad transa" uzyskał by w mgnieniu oka :mrgreen:
Firma istnieje do dzisiaj, czy zasady są takie same niestety nie wiem bo nie mam już z nimi styczności, rotacja owszem była ale też miło było popatrzeć na plac jak wszystko ładnie czyste i nie zniszczone. Dla jasności jest to firma handlowo produkcyjna z flotą około 50 samochodów od busów do pełno wymiarowych składów.
Tak to powinno wyglądać. Ale wiemy też jakie poszanowanie dla jakichkolwiek zasad ma dzisiaj znaczna część pracowników...

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 31 sty 2025, 7:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2023, 21:24
Posty: 28
Lokalizacja: Chajnówek

Chyba wprowadzę to u siebie. :twisted:


Post Wysłano: 31 sty 2025, 7:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3370
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Chyba wprowadzę to u siebie. :twisted:

Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3529 z 3545 [ Posty: 70889 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13527 3528 3529 3530 35313545 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: