wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 35 z 45 |
Autor: | kenji [ 14 lis 2014, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
A jak jeszcze inaczej? Każdą paczkę z osobna? Wszelką pomoc chętnie przyjmę. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 14 lis 2014, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jak by to napisać zrozumiale ![]() |
Autor: | Kwiatula [ 14 lis 2014, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Teraz pod spodem już nie przełożysz, chyba że przyjadą z widlakiem. Ale możesz co warstwe doyebać i jakoś obrócisz do celu. Woziłem na ategu co tydzień ze Słowenii 6t takiej płyty, wiadomo że nie ma co porównywać jazdy solo i zestawu, ale przy małym aucie "przechyły" jak na statku w czasie sztormu. ![]() |
Autor: | Wilk 09 [ 14 lis 2014, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: A jak jeszcze inaczej? Każdą paczkę z osobna? Wszelką pomoc chętnie przyjmę. Co do Twojego pytania: To po pierwsze trzeba by się było wrócić na firmę bo przesunięcie tego przodu nic nie da i wózkiem to rozładować. Tą uszkodzoną paczkę dolną spiąć od nowa (nie daj się zbyć inaczej). Co do spięcia to Kolega Grzesiek KBR dał dobry sposób jeśli się nie będzie tak dało to postaraj się spiąć paczki razem, aby nie połamać tej płyty to spinaj przy słupkach palet. Następnie od góry spinaj na krzyż (ja tak woziłem blachę i płyty OSB). Ostatni rząd postaraj się docisnąć do przednich i następnie spiąć razem i od góry pas w stronę przodu naczepy. Napisz później jak Ci poszło z tym ładunkiem ![]() |
Autor: | Kermiter [ 14 lis 2014, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Jak by to napisać zrozumiale
Z tego co widze na zdjeciu to nie ma oczek na pasy tylko multilocka wiec niemozliwe jest zeby zapiac pas do locka i puscic go odrazu po podlodze-wyskoczy z szyny. Czesto ladujac male coile w mulde rowniez pas idzie prawie ze rowno z podloga i niemiec kaze do multilocka zapinac mimo ze trzyma sie to na "słowo honoru" a tutaj napewno by wyskoczyl.
![]() |
Autor: | Kwiatula [ 14 lis 2014, 22:49 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Można odwrotnie, puścić najpierw górą, a później niech "wraca" dolem, tylko tyle, że nie wiadomo czy starczy miejsca na klamrę. Z drugiej strony na tej samej mniej więcej szerokości tak samo i jeden ciągnie w lewo, a drugi w prawo. Do każdej paczki po 2 takie pasy i nie ma chvja, że coś w ogóle drgnie. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 14 lis 2014, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Z tego co widze na zdjeciu to nie ma oczek na pasy tylko multilocka wiec niemozliwe jest zeby zapiac pas do locka i puscic go odrazu po podlodze-wyskoczy z szyny. Czesto ladujac male coile w mulde rowniez pas idzie prawie ze rowno z podloga i niemiec kaze do multilocka zapinac mimo ze trzyma sie to na "słowo honoru" a tutaj napewno by wyskoczyl.
W Kogelce można zawinąć pas od wewnętrznej strony czego np. w Krone nie zrobisz ![]() |
Autor: | Ukasz [ 14 lis 2014, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Do takich rzeczy to jeszcze by pasowała taka około metrowa przedłużka na klamrę, bo ręką to sobie możesz... |
Autor: | użytkownik usunięty [ 15 lis 2014, 10:43 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: Do takich rzeczy to jeszcze by pasowała taka około metrowa przedłużka na klamrę, bo ręką to sobie możesz...
Panie Kolego Szanowny, rękojeść napinacza pasa jest obliczana na siłę ręki i nie bez celu zamieszczona jest na etykiecie informacja SHF (Standard Hand Force) - wartość siły, której przyłożenie do rękojeści napinacza daje gwarancję uzyskania nominalnej siły napięcia (STF)Źródło: https://www.allsafe-group.com/fileadmin ... _Kraft.pdf, strona 120. Przedłużką nic oprócz zniszczenia napinacza pasa nie zdziałasz. To w najlepszym wypadku. A nie wspominając już o ewentualnych uszkodzeniach ładunku, czy nawet urazach podczas zwalniania napinacza przy rozładunku towaru. Trudno mi pojąć, skąd utarło się takie przekonanie, które nakazuje wręcz stosowanie wszelakiej maści przedłużek, mających na celu zwiększenie docisku. Czasem po prostu odnoszę wrażenie, że niektórzy zachowują się w takich sytuacjach jak pewna kobieta: lepiej zadziałać siłowo, niż chwilę się zastanowić, jak coś zrobić bez zniszczenia wszystkiego dookoła. Cytuj: A jak jeszcze inaczej? Każdą paczkę z osobna? Wszelką pomoc chętnie przyjmę.
Tak, jak pisał Grzesiek_KBR zastosować mocowanie przez owinięcie bezpośrednie każdej paczki a później ewentualnie mocowanie opasaniem całości ładunku. Na dokładkę można pomiędzy każdą warstwę podłożyć maty antypoślizgowe i nic przykrego nie powinno się zdarzyć. A przy samej metodzie mocowania siłowego (opasania) to musiało się tak skończyć, tym bardziej, że to był wysoki ładunek.A patrząc na ostatnie zdjęcie widać, że masz multi-lock'a na naczepie, więc problemów z punktami kotwicznymi (w postaci ich braku) raczej nie masz. Osobiście widziałbym zabezpieczenie tego ładunku tak (bez ciemnozielonych pasów): ![]() Żółte linie - opasanie samych paczek Czerwone, bordowe linie - mocowanie przez owinięcie Zielone linie - mocowanie opasaniem (siłowe) |
Autor: | zzx [ 15 lis 2014, 16:51 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
sądzę że przyczyna nie leży po Twojej stronie tylko po stronie załadowcy. załadowca przy tak wysokim ładunku powinien dopilnować być każdą warstwę paczek zamocował osobno - wtedy nie było by takiej sytuacji. zwróć uwagę na 2 dolne paczki (z tyłu naczepy i pewnie z przodu jest to samo) obie mają połamane poprzeczne belki (na środku) czego nie ma w przypadku paczek umieszczonych wyżej. jeżeli się oszczędza na opakowaniu to skutki widać na zdjęciach choć być może przyczyną było nierównomierne ustawienie paczek na sobie tak by podpory opierały się (poprzez ładunek) dokładnie na sobie. stawiam że bez przeładunku dalej nie pojedziesz bo wszystko Ci się rozjedzie na drodze. to jest tylko moja subiektywna ocena. |
Autor: | roxor [ 15 lis 2014, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
![]() ![]() |
Autor: | Rossi [ 15 lis 2014, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
A wystarczyło założyć deskę zaporową. |
Autor: | bibor80 [ 15 lis 2014, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
I jakie konsekwencje po takiej sytuacji? Wysłane z mojego GT-I9300 |
Autor: | roxor [ 15 lis 2014, 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tak zgadza się, tylko, że nie miałem deski zaporowej na stanie naczepy ![]() ![]() |
Autor: | zzx [ 15 lis 2014, 23:12 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Tak zgadza się, tylko, że nie miałem deski zaporowej na stanie naczepy
ubezpieczenie potrąci udział własny i wypłaci 5 zeta ![]() ![]() ![]() za to cały rok będziesz mógł jeśż "zdrową" sałatkę |
Autor: | roxor [ 15 lis 2014, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Tak zgadza się, tylko, że nie miałem deski zaporowej na stanie naczepy
ubezpieczenie potrąci udział własny i wypłaci 5 zeta ![]() ![]() ![]() za to cały rok będziesz mógł jeśż "zdrową" sałatkę ![]() |
Autor: | zzx [ 15 lis 2014, 23:41 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Tak zgadza się, tylko, że nie miałem deski zaporowej na stanie naczepy
ubezpieczenie potrąci udział własny i wypłaci 5 zeta ![]() ![]() ![]() za to cały rok będziesz mógł jeśż "zdrową" sałatkę ![]() ![]() |
Autor: | kenji [ 16 lis 2014, 12:15 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Dzięki za wszelką pomoc! Jestem juz prawie na miejscu cały i zdrowy, we wtorek na rozładunku porobię fotki jak to wszystko zostało zabezpieczone. Towar przeładowaliśmy na A1 w Amsterdamie... załadowcy dodatkowo każdą paczkę spinali tymi metalowymi paskami, wg nich za słabe zabezpieczenie ich na magazynie było przyczyną tego zdarzenia. Dupa tylko zbita, że muszę robić 45h 200km od domu, plus taki ze od wtorku długi weekend w ramach zadośćuczynienia ![]() |
Autor: | Edler [ 19 lis 2014, 13:41 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Nie kumam czemu najwiecej tych paczek postawli najpierw na koncu naczepy za osiami. Chyba stabilniej by byl dac je bardziej do przodu tak zeby konczyly sie gdzies do 2 oski doczepu ![]() |
Strona 35 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |