wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375
Strona 3381 z 3480

Autor:  andy the driver [ 31 mar 2023, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Czasem jak człowiek poczyta o tych autach E6 to strach się bać to kupować, serio. Szczególnie na pracę na kraju gdzie opłaty drogowe takie same jak za E5, spalanie to ma niższe tylko w trasie, a nie "w koło komina", plus jeszcze ta ekologia, która jak wiadomo w ruchu lokalnym sprawdza się gorzej. Na plus tylko tyle że auto młodsze i wizerunkowo to lepiej wygląda, ale jak by te wszystkie koszta eksploatacji policzył to nie wiem czy wyjdzie taniej niż jakieś E3 czy E5 utrzymywać.

Autor:  JĘDREK [ 31 mar 2023, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Jeśli chodzi o Mana to ponoć właśnie zawory oraz wtryskiwacze ( programowanie dawek, gubią wartości i jak korba bokiem nie pójdzie to dziurę wypali) , zakup używki to istna loteria chyba że z przebiegiem poniżej 500tys. - słowa człowieka naprawdę ogarniętego w temacie manów . Nic tylko brać Scanię r450 bez EGR i zmiennej geometrii ( v8 w e6 ma obie rzeczy i jest po prostu droższa w eksploatacji z tego tytułu co nie znaczy że specjalnie awaryjna, tak jak i rzędówki z tymi ustrojstwami) , jak się dobrze postarasz to znajdziesz nawet w manualu jak ja :lol: 8) :mrgreen:

Autor:  dies_nefastus [ 31 mar 2023, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Dajcie jakąś rekomendacje?
Kopie allegro, dobre opinie ma alpen camping.
Każda za te 50-70 zł. To wszystko po tych samych pieniądzach klepane.
Ważne żeby była walizka w zestawie (ostatnio kupowałem nową, bo starej nie chciało mi się czyścić) i przyszła bez walizki (nie doczytałem opisu).


Chociażby taka
https://allegro.pl/oferta/kuchenka-gazo ... 3289801722

Autor:  Sebastian_92 [ 01 kwie 2023, 0:53 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Mi to się wydaje że na te korbę bokiem czy inne wałki to raczej ma wpływ interwał olejowy.

PS. Dziękuję Panowie za podpowiedź odnośnie wideorejestratora i mulda :wink:..

EDIT:
Pany pytanie od 8 albo 10lat nie pamiętam już szczerze, złapał mnie weekend przez te piz** z robota, zalad w pon o 6, rwać pauzę by wyszło max 44.59 czy jak to ogarnąć? Czy wyjmować kartę?l

EDIT 2
E5 pogrubszych i mniej grubszych odpukać jeden mój parch 1.5mln jeździ nadal poprawnie turbo oryginal, silnik jeden pompowtrysk skrzynia też nie ruszana, wiadomo inne podzespoły [wycenzurowano] robione. Największy minus jak dla mnie jakość części zamiennych to poprostu tragedia, tylko oryginal

Autor:  Bald [ 01 kwie 2023, 1:08 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Wszystko to jest jeden uj. Ja, swoją kupiłem chyba w 2015 jak poszła fama że Niemcy szukają po kabinach i schowkach butli bez nakrętek. Ostatnio zauważyłem że te niby ruszta już się przepaliły i pomimo tego że wszystko czyste to słaby płomień już. [wycenzurowano] to na śmietnik i kupie pierwsza lepszą. 90% opinii na internecie jest pisana przez jakiś zboczeńców. Tak samo można zastanawiać się nad kluczami za 200 zł. Yato czy Neo? Opinii "fachowców" milion...

Autor:  Sebastian_92 [ 01 kwie 2023, 1:26 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Nie gadaj neo grzechotka z przedłużka była mega do rury 2m poniżej tego spoko :D :D ale u mnie kręci 3 "gospodarstwa" hogert czy jak to się pisze też całkiem ok
Ogólnie kupuje lokalnie ten narzędzia z gwarancją " dożywotnią" zjebie się jadę 2km wymieniają od ręki (czynne w soboty do pozna i naprawdę duży asortyment)

Autor:  Damian_DAF [ 01 kwie 2023, 8:19 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:


EDIT:
Pany pytanie od 8 albo 10lat nie pamiętam już szczerze, złapał mnie weekend przez te piz** z robota, zalad w pon o 6, rwać pauzę by wyszło max 44.59 czy jak to ogarnąć? Czy wyjmować kartę?l

Różne słyszałem wersje, ale gadałem z gościem ostatnio i twierdził, że nie musisz nic przerywać, wyjmować itp. Możesz stać nawet 60 h, tylko że nie możesz tej pauzy zaliczyć jako 45, tylko 24h. Tacho wiadomo, zaliczy ci normalnie, ale ty bierzesz pod uwagę, że to była 24. Nie wiem ile w tym prawdy, ale twierdził, że on tak robi od samego początku i nikt jeszcze nie zwrócił mu uwagi.

Autor:  5eba [ 01 kwie 2023, 8:43 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Mi to się wydaje że na te korbę bokiem czy inne wałki to raczej ma wpływ interwał olejowy.

To panewki, wał - też jest dużo stukających. I to usłyszysz i staniesz, bokiem nie wylezie. A jak góra spadnie to trzask i pozamiatane.

Autor:  Kierownik [ 01 kwie 2023, 15:03 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Różnica między wyregulowanym zaworem, a nie wyregulowanym to max 0,2 mm.
Serio myślisz że te 0,2mm spowoduje kolizję zawór/tłok?

Znam firmy gdzie o regulacji zaworów nikt ani nie słyszał, ani nie praktykuje, te auta jeżdżą, pewnie palą trochę więcej i tyle.

Korby wychodzą bokiem bo panewka pewnie jest z g**** liturgii, wyciera się, robi się luz, ciśnienie oleju maleje, I bach. Sądzę że nawet częstsze wymiany oleju tu nic nie dadzą. Man eur6 jest zrobiony na 700kkm, potem remont generalny.
To jak Audi 2.0 tdi, Znam conajmniej 3 znajomych, auta które przy około 230kkm wymagały remontu generalnego. Teraz po prostu są takie silniki.

Autor:  Luka [ 01 kwie 2023, 15:20 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
A Ty się na zachód wybierasz, że E6 potrzebujesz ?
Jest w jakiejś perspektywie taki plan, ale na razie to nie to.
Bardziej chodzi o to, że auta E5 powoli się kończą, chociaż z tych "moich" aut da się jeszcze kupić E5 z końca produkcji z przebiegiem 400-600kkm, ale w perspektywie 2 lat pewnie będzie coraz gorzej. Na razie wybór jest głównie pomiędzy koniec E5, a początek E6, to wiadomo co lepiej wybrać (często w podobnych pieniądzach, albo E6 tańsze). Nie zazdroszczę tym, co mają ciągniki, bo tam już w ogóle nie ma w czym wybrać.

Z tego co słyszałem, w manach to korba wychodzi głównie przez ubywający płyn z tych śmiesznych mokrych intercoolerów i egr, płyn potrafi się zebrać w cylindrze i efekt jakby silnik zaciągnął wodę.


Wiem, że sporo osób jeździ tutaj na Kłodzko. Którędy tam najlepiej jechać od Katowic? DK46 Niemodlin, Otmuchów, Złoty Stok, czy jakiejś alternatywy szukać? RMC 35, 4m wysoko.

Autor:  LKV Tomek [ 01 kwie 2023, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Od Ciebie tak najlepiej,nic nie kombinuj inną drogą.
Wozimy dużo cementu workowanego do Kłodzka i tam się jedzie dobrze
Wiadomo w Mąkolnie ta góra ale nie ma tragedii.
Za Paczkowem masz objazd kawałek ale oznakowany

Autor:  davo76 [ 01 kwie 2023, 15:38 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Tylko tak na Kłodzko, alternatywa Kedzierzyn-Prudnik tylko w przypadku utrudnień na A4...

Autor:  Kermiter [ 01 kwie 2023, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Od sierpnia 2022 próbują sprzedać mojego ex Mana E6, zaczynali od 170 tys pln i tak stoi pod płotem już kolejne miesiące :D
Najlepsze że na pierwsze dwa zdjęcia dali foty z odbioru nówki :lol: a potem stan obecny :mrgreen:
https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-1 ... ER7bT.html

Autor:  MAN [ 01 kwie 2023, 17:07 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Kierownik tu chodzi o za mały luz zaworowy, przez co wypalają się zawory i gniazda bo są z gównolitu zrobione. Przez to przynajmniej głowica do wymiany lub regeneracji jeśli tłok spodka się z zaciętym zaworem.
Tak to płyn chłodzący potrafi zgiąć korbe.
W najgorszych przypadkach rozleci się panewka od korby z braku ciśnienia oleju i wyjdzie bokiem. Ciśnienie oleju potrafi zgubić gdy rozpadnie się np tulejka od wałka napedzajacego sprężarke powietrza

Autor:  Dolar [ 01 kwie 2023, 18:14 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:


Wiem, że sporo osób jeździ tutaj na Kłodzko. Którędy tam najlepiej jechać od Katowic? DK46 Niemodlin, Otmuchów, Złoty Stok, czy jakiejś alternatywy szukać? RMC 35, 4m wysoko.
Napisz kiedy będziesz jechał, to rozłożę betonowy dywan na powitanie :D

Autor:  5eba [ 01 kwie 2023, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Cytuj:

Serio myślisz że te 0,2mm spowoduje kolizję zawór/tłok?

Nie. Nie doczytałeś znów. Ten luz niszczy głowicę - pęka, gniazdo spada i kabum. To jedna z opcji ...

Głowica praktycznie jest identyczna od pierwszego D20 do dzis ... Nawet w swojej D26 E5 z 2014 r mam głowicę z D20 E3 z 2005. Ale im nowsze tym lżejsze ... Mam MANy to raz ( i wszystkiego o nich nie wiem, bo nie uważam, że muszę, piekarz jest od pieczenia bułek a serwis od napraw - wiem to takie nie Polskie w tej branży zważywszy na małego dziada) ale mam też kolegę szlifierza, który obsługuje 2 serwisy MANa - głowice przywożą mu na sprawdzenie szczelności, naprawy (gwarancyjne i pogwarancyjne) itd . Jest o czym pogadać.

Autor:  5eba [ 01 kwie 2023, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:

Jest w jakiejś perspektywie taki plan, ale na razie to nie to.
Bardziej chodzi o to, że auta E5 powoli się kończą, chociaż z tych "moich" aut da się jeszcze kupić E5 z końca produkcji z przebiegiem 400-600kkm, ale w perspektywie 2 lat pewnie będzie coraz gorzej. Na razie wybór jest głównie pomiędzy koniec E5, a początek E6, to wiadomo co lepiej wybrać (często w podobnych pieniądzach, albo E6 tańsze). Nie zazdroszczę tym, co mają ciągniki, bo tam już w ogóle nie ma w czym wybrać.
To szukaj E5 , to co nawet w jakiejś tam przyszłości zaoszczędzisz na opłatach to więcej wydasz na naprawy ... To jak dziś mieć e4 bez adblue - lepiej wychodzi niż e5 licząc koszty dróg i eksploatacji.
Mnie też korci Arocs 4x4 - ale coś czuję, ze wyjdzie z tego przysłowie - zamienił stryjek siekierkę na kijek ...

Autor:  andy the driver [ 01 kwie 2023, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Podsumowując panowie. Nowe silniki są po prostu do dupy. Bo ekologia ekologią, ale naprawdę ciężko było zrobić wytrzymałe silniki przy wprowadzaniu tych wszystkich nowych technologii? Ja mam porównanie choćby spalania. MAN E4 i Volvo E5 potrafią spalić przy niektórych robotach, głównie tych "w koło komina" więcej od MANa E3 i Volvo E2 z jednej prostej przyczyny. Zbyt wiele "czynników zewnętrznych" ma wpływ na pracę i spalanie tych nowszych jednostek. Więc w sumie są dwa wyjścia. Albo inwestować w sprzęt i dalej jechać na małych marżach, albo zainwestować pieniądze w inne źródła dochodu i dać sobie siana z transportem, bo na to że klient więcej zapłaci za transport aby zrekompensować dodatkowe wydatki raczej nie ma co liczyć.

@Luka tak jak chłopaki piszą, DK46 przez Niemodlin do Kłodzka najlepsza droga. Daj znać jak będziesz jechał, może gdzieś będę w okolicy i się jakąś kawę wypije.

Autor:  Luka [ 01 kwie 2023, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Dywany, kawy :D We wtorek rano, ale niestety, nie ja osobiście, bo mam inną robotę. Miałem ja z tym jechać, ale tak wyszło :?

Autor:  Kierownik [ 01 kwie 2023, 23:20 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Serio myślisz że te 0,2mm spowoduje kolizję zawór/tłok?

Nie. Nie doczytałeś znów. Ten luz niszczy głowicę - pęka, gniazdo spada i kabum. To jedna z opcji ...

Głowica praktycznie jest identyczna od pierwszego D20 do dzis ... Nawet w swojej D26 E5 z 2014 r mam głowicę z D20 E3 z 2005. Ale im nowsze tym lżejsze ... Mam MANy to raz ( i wszystkiego o nich nie wiem, bo nie uważam, że muszę, piekarz jest od pieczenia bułek a serwis od napraw - wiem to takie nie Polskie w tej branży zważywszy na małego dziada) ale mam też kolegę szlifierza, który obsługuje 2 serwisy MANa - głowice przywożą mu na sprawdzenie szczelności, naprawy (gwarancyjne i pogwarancyjne) itd . Jest o czym pogadać.
Nie ma o czym gadać, to nie ja nie doczytałem, tylko Ty nie napisałeś - taka subtelna różnica. Pomijam mocno naciągany związek przyczynowo skutkowy: luz zaworowy- pęknięta głowica - korba bokiem, serio, sam widzisz to mocno naciągana teoria.
Ale w sumie Man to zawsze było dziwne auto.
Po co to w ogóle trzymasz?

Strona 3381 z 3480 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/