wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 3099 z 3545 |
Autor: | Luka [ 22 sty 2021, 7:22 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Możesz coś takiego w przednim napędzie też odwalić, właściwie to w każdym bo nie chodzi o przyspieszanie a hamowanie. Wystarczy, że odciążysz tył podczas skrętu (hamując) i jak jest ślisko (albo opona jest słaba) to Ci odkeli i tyłek pięknie też poleci.
Odciążenie to nie przy prędkości ~20 ![]() |
Autor: | korni8808 [ 22 sty 2021, 9:11 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Nie wiem czy rodzaj napędu ma znaczenie. w 2 filmiku zdarzenie zaraz po mercu jest z autem przednionapędowym. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 22 sty 2021, 9:20 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
No dobra, może i troszeczkę szybciej ale czaisz bazę o co mi chodzi. |
Autor: | Jacoo [ 22 sty 2021, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Dyszka przy piątku ![]() ![]() |
Autor: | Wilk 09 [ 22 sty 2021, 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
i zastanawiam się gdzie jest sens kupować RWD do jazdy na co dzień. Poślizgać się na zakrętach zimą, popalić kapcia przy grillu, pobawić się na torze, to tak, ale walczyć z autem jadąc rano do roboty, no tak średnio.
Oczywiście że FWD jest o wiele prostszy w prowadzeniu niż RWD jeśli jeszcze samochód ma przedni napęd i silnik z przodu. Co można łatwo podkreślić tym że hothatche w większości mają FWD i na Nurburgringu detronizują o wiele szybsze maszyny RWD. Co do tych sytuacji, które przedstawiłeś to zgadzam się z przedmówcami że opona ma duże znaczenie do tego sprawny zawias i chłodna głowa kierującego (musisz wiedzieć czym jedziesz to że RWD nie wybacza błędów). Choć przy nowych pojazdach RWD dużo pomaga elektronika (systemy), w porównaniu do maszyn starych i analogowych. Jeździłem z różnymi napędami (RWD,FWD,AWD na płycie poślizgowej) i powiem jedno że jeśli samochód straci równowagę w zakręcie (sytuacja z Caddy z filmiku) i wpadnie w niekontrolowany poślizg to nic nie pomoże. Tutaj masz dobry filmik z pokazanymi tego typu poślizgami https://www.youtube.com/watch?v=dyZPmA9rLBA.Kilka słów na temat kupna klasyka youngtaimera, to według mnie nie jest najlepszy czas na tego typu zakupy. Ogólnie rynek jest nakręcany przez dziennikarzy pokroju Pana od Polskiego Porsche i handlarzy którzy mówią że prawdziwa motoryzacja się kończy (i coś w tym jest, ale to nie temat na tą rozmową). Jeśli miałbym szukać takiej maszyny jak pisał Korni to pewno zastanawiał bym się nad ściąganiem jej z USA, Arabii Saudyjskiej lub Japonii (tylko że to będzie kosztować odpowiednio słono), lub rozglądać się za tego typu samochodami już sprowadzonymi. |
Autor: | yarzyna [ 23 sty 2021, 13:02 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
RWDczy FWD jeden czort. Ino Quattro! ![]() |
Autor: | davo76 [ 23 sty 2021, 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Aj tam, ja mam teraz xdrive i to tak jedzie jakoś sztucznie, poprawnie mimo sporej mocy, w Omedze mimo 150 ps trakcja na śliskim szalała, po prostu tył żył własnym życiem.... Jest w tym frajda jednak ![]() |
Autor: | Bauer [ 23 sty 2021, 23:27 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Przecież cały internet ma bekę z xDrive, które wygląda na upośledzone porównując do takiego quattro. Memów czy filmików nie zliczysz. ![]() |
Autor: | Lukassz [ 23 sty 2021, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Quattro też jest upośledzone - podsterowne jak FWD ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 23 sty 2021, 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Podstawowy problem jest taki, że i pod nazwą quattro i xdrive mogą być różne rodzaje napędów (stały, dołączany) więc nie ma co po samych nazwach się nabijać ![]() |
Autor: | Lukassz [ 23 sty 2021, 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Wiadomix ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 sty 2021, 0:30 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ja bym nawet dodał oliwy do ognia i poszedł krok dalej. Mimo wszystkich swoich zalet, napęd na 4 koła to też większa waga i mocne straty przy większych prędkościach. Obecnie nawet prawilne Audi z silnikiem wzdłuż mają odpinany tył w quattro ![]() |
Autor: | Settler [ 24 sty 2021, 0:45 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Quattro quattru nie równe. Napęd w audi obrósł legenda lat 90tych napędem na bazie torsena i jakie jest zdziwienie jak okazuje się ze w swojej upragnionej c7 jest quattro ale na haldexie ![]() |
Autor: | Sebastian_92 [ 24 sty 2021, 1:13 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
ktoś kiedyś sypał darmowy programem do odczytu danych z tacha chyba @Rossi? chyba była możliwość odczytania kraju rozpoczęcia zakończenia ![]() ![]() |
Autor: | davo76 [ 24 sty 2021, 8:55 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Quattro quattru nie równe. Napęd w audi obrósł legenda lat 90tych napędem na bazie torsena i jakie jest zdziwienie jak okazuje się ze w swojej upragnionej c7 jest quattro ale na haldexie
Ja się Audi nie interesuje, ale nie gadajcie mi że C7 niema torsena????? ![]() ![]() |
Autor: | Rossi [ 24 sty 2021, 10:29 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Sebastian; nie wydaje mnie się. Davo; Torsen jest we wszystkich z silnikiem zamontowanym wzdłużnie np. A6, a Haldex poprzecznie np. A3. Trakcję w Audi pogarszają silniki przed osią. |
Autor: | Luka [ 24 sty 2021, 10:33 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Nie wiem czy rodzaj napędu ma znaczenie.
To zdarzenie jest wynikiem zbyt dużej prędkości/słabych opon/gwałtownego odjęcia gazu w zakręcie, czy wręcz hamowania (przeniesienia masy na przód - o czym pisał nevesu). Typowe, nawet w lecie, po deszczu. W uproszczeniu nazwałbym to robotą dla ESP.w 2 filmiku zdarzenie zaraz po mercu jest z autem przednionapędowym. W autach RWD przy dodaniu gazu w zakręcie można sytuację pogorszyć zrywając trakcję, chyba, że ASR wyłapie sytuację i nie pozwoli na to. Krążą pogłoski, że w niektórych autach AWD z dopinanym tyłem, moment dopięcia bywa na tyle agresywny, że przypomina strzał ze sprzęgła i powoduje zerwanie trakcji, w konsekwencji poślizg, chyba, że ASR ogarnie. W uproszczeniu robota dla ASR + przy niewielkim poślizgu ESP. Filmiki, które wrzuciłem dokładnie pokazują, że ASR, nawet w połączeniu z ESP nie zawsze ogarnia (bo w niektórych przypadkach zapewne go nie ma), co powoduje wpadnięcie w poślizg. W FWD silnik by zawył, samochód przez chwilę byłby niesterowny, a po odjęciu gazu wszystko wróciłoby do normy. To tyle, jeśli chodzi o konsekwencje, w przeciwieństwie do RWD. Jak zawsze przy śniegu, trochę szkoda, że nie mam jakiegoś RWD albo AWD, żeby polatać bokiem, ale czym innym świadoma zabawa, a czym innym leniwa jazdy z pracy, czy na zakupy. To ogólna wypowiedź, kierowana nie tylko do Korniego, ale nawarstwiło się trochę tych postów i nie chce mi się cytować każdego i odpowiadać po jednym zdaniu. |
Autor: | davo76 [ 24 sty 2021, 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Sebastian; nie wydaje mnie się.
Tak sobie właśnie siedzę i czytam o ałdi aby się douczyć i..... faktycznie jest takie coś jak quattro ultra Davo; Torsen jest we wszystkich z silnikiem zamontowanym wzdłużnie np. A6, a Haldex poprzecznie np. A3. Trakcję w Audi pogarszają silniki przed osią. ![]() Także nowe A4, A6 już mają haldexy.... Jeszcze bardziej zawiało Skodą w tej marce... |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 sty 2021, 10:48 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Dokładnie do A4 B9 (też nie każdego modelu) nawet jak silnik jest wzdłuż to tył napęd jest odpinany (nie dopinany jak haldex). Tu nie chodzi o Skodę, to jest zaleta nie wada. Powyżej ja wiem 100 km/h ten tył napęd tylko działa jak kotwica. |
Autor: | davo76 [ 24 sty 2021, 11:45 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Niby tak ale dlaczego Audi reklamuje quattro jako stały napęd na cztery koła skoro tak nie jest... Największą wadą czteronapędu jest większy promień skrętu i to jest odczuwalne serio. Niektórzy twierdzą że wersja RWD jest cichsza ponieważ niema przedniego wału dyfra i półosi, no tu bym musiał się przejechać obydwoma naraz, spalanie też jest większe w X zwłaszcza po mieście, na trasie może jest to pół litra. Ciekawe jakby postawić oba z rolki 100-200 jak by była różnica, bo 0-100 RWD niema żadnych szans nawet na suchym... Wszystko ma swoje plusy i minusy, gdybym kupował nowe auto pewnie bym zaoszczędził te 12 tysiaków bo mi to nie potrzebne chyba, jednak kupując używkę czasem niema wyboru, ja też szukałem RWD ale była ładna z x i trzeba było brać... Mocnych używanych klekotów f11 bez x praktycznie niema, czasem jakiś rodzynek wpadnie a g31 już nawet wcale nie można zamówić... |
Strona 3099 z 3545 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |