wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
VOLVO VNL670 https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34440 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | MechanikSochaczew [ 10 kwie 2013, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
To nie wiele mniejszy od r500 |
Autor: | kojakvolvo1976 [ 10 kwie 2013, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Cytuj: jest kilka możliwości manewru z godzinami np "split sleeper"
Ja tak robiłem chyba do 2008 roku a póżniej w każdej firmie mówili mi że jest to już zniesione i pauza ma być nieprzerwanie 10 godzin wcześniej mogłem robić 3 godz + 8 godz.
Cytuj: po tych 11 h. harówki?
11 godzinek to kaszka z mleczkiem każdy kierowca marzy tam o takim dniu pracy ![]() |
Autor: | MarianSzyguła [ 11 kwie 2013, 4:42 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Cytuj: Jak się domyślam ten motor ma 15 litrów ? Ile ma momentu obrotowego, bo pojemność spora jak na rzędowy silnik.
Pojemność jak napisałeś 15 litrów, moment obrotowy tego silnika 2237 NM przy 1200 obrotów.Cytuj:
Ja tak robiłem chyba do 2008 roku a póżniej w każdej firmie mówili mi że jest to już zniesione i pauza ma być nieprzerwanie 10 godzin wcześniej mogłem robić 3 godz + 8 godz.
W firmach z reguły tak mówią bo jest im po prostu łatwiej, "split slipeer" nadal jest legalny w systemie 8/2,
|
Autor: | Kapsiu [ 11 kwie 2013, 15:55 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
A słyszałem że jak Cię na wadze policyjnej złapią na tym, że logbook lewy, 14 godzin jazdy, to żadnej kary pieniężnej tylko przymusowa 10-godzinna przerwa, prawda to ? |
Autor: | Damian_DAF [ 11 kwie 2013, 15:58 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Cytuj: Cytuj: jest kilka możliwości manewru z godzinami np "split sleeper"
Ja tak robiłem chyba do 2008 roku a póżniej w każdej firmie mówili mi że jest to już zniesione i pauza ma być nieprzerwanie 10 godzin wcześniej mogłem robić 3 godz + 8 godz.
Cytuj: po tych 11 h. harówki?
11 godzinek to kaszka z mleczkiem każdy kierowca marzy tam o takim dniu pracy ![]() ![]() U was jedynie mogę się domyślać jak jest. ![]() ![]() Z tym czasem u was jest o niebo lepiej, bo jedziesz jak chcesz. Sam planujesz sobie pauzy, gdzie ci pasuje. ![]() |
Autor: | kojakvolvo1976 [ 11 kwie 2013, 23:22 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Stanie pod magazynami z reguły to twoja pauza chyba że jeżdzisz na lokalu na godziny to inaczej. Kierowcy over the road w większości mają płacone z mili czyli jak jedziesz to dopiero pracujesz i to jest brane pod uwage. Ja jak i moi koledzy po fachu którzy wrócili z USA do Europy śmiejemy się że tutaj to przedszkole w porównaniu do pracy tam. Gospodarz tematu myślę że to potwierdzi, pozdrawiam. |
Autor: | MarianSzyguła [ 12 kwie 2013, 5:32 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Cytuj: A słyszałem że jak Cię na wadze policyjnej złapią na tym, że logbook lewy, 14 godzin jazdy, to żadnej kary pieniężnej tylko przymusowa 10-godzinna przerwa, prawda to ?
Nie do końca to tak wygląda, wszystko zależy od policjanta; jak miałem wpadkę w 2007 w Utah i mandatu nie dostałem ![]() ![]() Cytuj: Stanie pod magazynami z reguły to twoja pauza chyba że jeżdzisz na lokalu na godziny to inaczej.
Oczekiwanie na załadunki i rozładunki zawsze jakoś można rozpisać w papierowym logbook, z elektronicznym jest gorzej.Kierowcy over the road w większości mają płacone z mili czyli jak jedziesz to dopiero pracujesz i to jest brane pod uwage. Ja jak i moi koledzy po fachu którzy wrócili z USA do Europy śmiejemy się że tutaj to przedszkole w porównaniu do pracy tam. Gospodarz tematu myślę że to potwierdzi, pozdrawiam. Potwierdzam, że jest inaczej... Ciężko jest porównać pracę "tu" i "tam", inne ciężarówki, inne prędkości, inne odległości, inny czas pracy, inne drogi... czasami po 11 godzinach jazdy człowiek jest bardziej znużony niż zmęczony; jeśli przez poł dnia nie naciskasz sprzęgła, a przez 400 mil nie zmieniasz biegu to... chyba nie ma tego jak porównać do Europy. Cytuj:
U was jedynie mogę się domyślać jak jest.
Nie wiem czy jest lepiej, ale na pewno, jak napisałem wyżej, jest inaczej ![]() ![]() Z tym czasem u was jest o niebo lepiej, bo jedziesz jak chcesz. Sam planujesz sobie pauzy, gdzie ci pasuje. ![]() ![]() |
Autor: | STRALIS 500 [ 02 mar 2014, 18:10 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Bardzo ładne Volvo - VNL'e od zawsze mi się podobają, czy można liczyć na jakąś fotkę deski rozdzielczej? Pozdrawiam, bezawaryjnych mil. |
Autor: | MarianSzyguła [ 07 mar 2014, 9:50 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Deska rozdzielcza jest taka sama jak w FH12 z tego samego roku. Zdjęcia wnętrza wkrótce ![]() |
Autor: | ogierek093 [ 11 mar 2014, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Fajne sprzęcicho ![]() Wydaje mi się, czy tendencja jest podobna jak w europie - w nowym aucie przebieg rośnie błyskawicznie, a im starsze tym wolniej, ostatecznie zatrzymując się na pewnej granicy (znajdźcie mi na allegro passata b5 z przebiegiem 300tys ![]() Dlaczego półroczne VNL ma 50tys mil, a takie 14-letnia nie dobiło nawet do miliona? ;D |
Autor: | Kapsiu [ 12 mar 2014, 3:43 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Ex. United Van Lines? ![]() |
Autor: | MarianSzyguła [ 14 mar 2014, 14:53 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Cytuj: Fajne sprzęcicho
Słuszna uwaga, tendencje są podobne, ale akurat tego przypadku nie dotyczą ![]() Wydaje mi się, czy tendencja jest podobna jak w europie - w nowym aucie przebieg rośnie błyskawicznie, a im starsze tym wolniej, ostatecznie zatrzymując się na pewnej granicy (znajdźcie mi na allegro passata b5 z przebiegiem 300tys ![]() Dlaczego półroczne VNL ma 50tys mil, a takie 14-letnia nie dobiło nawet do miliona? ;D ![]() To Volvo zostało kupione w 2000 roku przez gościa który przez następne 13 lat pracował dla firmy przeprowadzkowej United Van Lines /stąd to malowanie jak zauważył Kapsiu/, a taka praca to bardzo dużo postoju; pakowanie i rozpakowanie domów, firm, czy ekspozycji wystawowych trwa kilka dni, sama jazda w tej pracy to tylko dodatek ![]() Więc przebieg jest autentyczny; wynika nie tylko z licznika ale też z komputera silnika Detroit. Pytasz jak zachowuje się na długich dystansach; to wygodny, dobrze wyposażony "staruszek", prowadzi się bardzo dobrze, duży rozstaw osi może utrudnia trochę parkowanie i manewry w ciasnych miastach, ale w trasie jest bardzo komfortowy, dużo lepiej pokonuje zakręty niż krótsze modele, np VNL670 którymi jeździłem do tej pory. Silnik 500HP bez żadnych ograniczeń związanych z emisją spalin typu EGR czy DEF, więc nie ma problemu np z jazdą w górach nawet z ciężkimi ładunkami. Skrzynia biegów tzw "trzynastka" bardzo w tym pomaga. W roku 2000 był to naprawdę "truck" z górnej półki. Teraz trafił do mnie i na emeryturę się jeszcze nie wybiera ![]() |
Autor: | ogierek093 [ 14 mar 2014, 20:07 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
No i oby tak dalej, bo maszyna bajeczna i na pewno budzi podziw niejednego użytkownika dróg ![]() |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 mar 2014, 1:49 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Na amerykanskie auta nie zwracałem uwagi, to akurat ten egzemplarz zwrócił moją uwagę, jest zwyczajnie smaczny z wyglądu. |
Autor: | Long [ 16 mar 2014, 12:41 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Elegancko się prezenci, jak dla mnie nawet lepiej niż Twój poprzedni truck ![]() |
Autor: | MarianSzyguła [ 16 mar 2014, 19:12 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Poprzedni był nowy, a ten jest ... mój ![]() |
Autor: | MarianSzyguła [ 16 mar 2014, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL770 |
![]() ![]() |
Autor: | STRALIS 500 [ 16 mar 2014, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
cudny ten VNL. Jak kształtuje się spalanie w nim? Czyli rozumiem, że poprzednie były służbowe a ten jest prywatny? Pozdrawiam. |
Autor: | MarianSzyguła [ 16 mar 2014, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL670 |
Poprzednie służbowe ![]() ![]() ![]() |
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |