wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
To o czym się nie mówi, pytania https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10625 |
Strona 20 z 22 |
Autor: | Konrad-ZFS [ 25 sty 2012, 5:56 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Jeśli jeździsz w EuroTruckSimulator to tak. Serio ? Nie. |
Autor: | koless [ 28 sty 2012, 13:19 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Tak w sumie myślałem, że pytanie trochę z dupy to i odpowiedź również będzie z dupy. |
Autor: | KonradN [ 03 mar 2012, 18:20 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Ja mam takie pytanie na które jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Ile zabieracie ze soba pieniędzy jeśli jeździcie po kraju i w ruchu międzynarodowym. Pisząc kwotę (mniej więcej nie chcę wiedzieć co do złotówki tylko orientacyjnie), napiszcie też na jaki jest to okres czasu. Ile w trase 3 tygodniową trzeba zabrać np. ? |
Autor: | Bruner [ 04 mar 2012, 10:57 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Jeżdżę na międzynarodówce, wyjazdy 1 do 2 tygodni, mam zawsze przy sobie kartę płatniczą i ok 100 euro których generalnie nie ruszam - jeśli potrzebuję zrobić zakupy staram się płacić kartą, gotówkę traktuję jako zabezpieczenie w razie W, tzn gdyby był problem z kartą albo np na jakiś mandat itp. Przy takich krótkich wyjazdach głównie żywię się tym co zabrałem z domu, jeśli coś kupuje to albo drobiazgi (np pieczywo jak zabraknie), albo robię jakieś zakupy do domu (proszki, alkohole itp), na samo utrzymanie w trasie dużo nie wydaję i spokojnie mógłbym zabierać 20 euro, ale tak jak pisałem, wożę więcej w razie większych zakupów do domu czy jakichś kłopotów. |
Autor: | Wilk 09 [ 04 mar 2012, 13:47 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Kolego Konrad N co do twojego pytania jak chodzi o ilość pieniędzy którą bierzesz ze sobą w trasę z tym jest bardzo różnie. Są w zasadzie dwie możliwości płacenia. Jedna to kartą jak przedmówca napisał (jest to bardzo dobre rozwiązanie bo nie zwracasz na siebie uwagi potencjalnych złodziej i nie ma problemu z resztą w sklepie lub barze), a druga to gotówka (co doradzam z własnego doświadczenia jeśli masz większą kwotę to staraj się mieć w drobnych nominałach i kilku miejscach pochowane pieniądze w ten sposób zmniejszasz ryzyko kradzieży). Ja sam większości jeździłem po kraju to miałem przy sobie kwotę nie więcej jak 150-200 zł na tydzień oczywiście nie musisz tego wydać, ale lepiej mieć niż później się prosić. Pozdrawiam Wilk 09 ![]() |
Autor: | KonradN [ 04 mar 2012, 15:58 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Aha czyli za dużych kwot nie wozicie ze sobą w gotówce ![]() ![]() |
Autor: | el_ryba [ 05 mar 2012, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Cytuj: Aha czyli za dużych kwot nie wozicie ze sobą w gotówce Swojej gotówki z reguły biorę ok. 100-150 na tydzień + parę stówek na karcie w razie 'w'. Jak się bierze jedzenie z domu to czasami wydawało się 30 zł przez tydzień na pieczywo i jakieś warzywka.
|
Autor: | ski [ 05 mar 2012, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Przeważnie 300-400zł w portfelu mam, plus karta płatnicza, z której raczej rzadko korzystam. Trasy najczęściej jedno- lub dwudniowe. |
Autor: | Babel [ 12 mar 2012, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
jeżeli nie nadwerężysz zaufania szefa zawsze choroba jest chorobą w oczach szefa. On rozumie, że lepszym wyjściem z sytuacji jest poszukanie zastepstawa niż ryzyko wysłania w trasę chorego kierowcy. |
Autor: | Konrad-ZFS [ 12 mar 2012, 22:17 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Babel, co ty gadasz? |
Autor: | Babel [ 12 mar 2012, 22:30 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Cytuj: Witam.
Sory,że nie wpadłem w ostatnią myśl postów, odniosłem sie do głownego tematu wątku. c) Co robicie gdy... no wlaśnie... Co jeszcze sie Wam w trasie przydarzyło, co było utrudnieniem bądź uniemożliwiało dalsza jazde (może pomijając awarie, bo to chyba nie jest przecież to samo co "Awaria" człowieka ![]() Sam nie wiem... coś co uniemożliwi trzymanie kiery, zmiane biegów, operowanie pedałami.... siedzenie.... Mam nadzieję że temat zaciekawi wiele osób, liczę na odpowiedzi Driverów i z góry za nie dziękuje.. Celem moich pytań jest poznanie zawodu od innej strony. Mianowicie właśnie czy pracodawcy biorą pod uwage że człowiek nie jest robotem. ![]() |
Autor: | aagataa8 [ 08 maja 2012, 19:47 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Mam takie pytanie, może głupie, ale trudno: jak wygląda transport prezerwatyw? Chodzi mi dokładnie jak są one pakowane i ile tego wejdzie na ciężarówkę? Transportował ktoś to kiedyś? Mam do napisania na zaliczenie na studiach ofertę eksportową i wymyśliłyśmy z koleżanką, że będą to prezerwatywy. Jak to dokładnie wygląda? Przepraszam za takie pytanie, ale jestem kompletnym laikiem w tych sprawach (chodzi o transport). I bardzo proszę bez głupich tekstów |
Autor: | Luka [ 08 maja 2012, 23:49 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Do akademika to będziecie wiozły? Nie woziłem nigdy w prezerwatyw, ale jak sądzę opakowania do większych kartonów, kartony na palety i wio. |
Autor: | Cyryl [ 09 maja 2012, 9:42 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
buty ekskluzywnych marek robione na miarę lub do jazdy konnej przechowuje się i transportuje się w prawidłach (http://www.flek.pl/zdjecia/298.jpg i http://www.prawidla.entro.pl/images/gal_01/16.jpg). jeżeli założymy, że te prezerwatywy również mogą być ekskluzywnej firmy, więc może też transportuje się je na prawidłach? |
Autor: | s.szymon [ 09 maja 2012, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Gotowe do założenia ![]() |
Autor: | Lukassz [ 09 maja 2012, 13:57 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Cytuj: Gotowe do założenia
Ciekawe czy klient może wybrać rozmiar prawidła? ![]() ![]() |
Autor: | Kamil_FH16 [ 10 cze 2012, 13:00 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Witam ![]() Mam 2 pytania, na które jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi. Interesują mnie naczepy/zabudowy, a konkretniej rodzaj ich plandeki. Czym różnią się od siebie plandeka, firanka, burto-firanka, kurtyna, a moze są jeszcze jakies inne rodzaje. Które Waszym zdaniem są najlepsze, najwygodniejsze, najmocniejsze. Wypiszcie wady i zalety poszczególnych naczep. Drugie pytanie dotyczy tachografu i ogranicznika prędkości. Wiadomo, że wiele ciężarówek w Polsce i nie tylko ma "przestawiony" lub usunięty ogranicznik prędkośći. Niektorzy o kilka zaledwie kilometrów, żeby łatwiej sie wyprzedzało, ale są i tacy, że potrafia np. 115 km/h jechać i wyprzedzać osobówki. Kwestia, która mnie zastanawia, to w czy jakiś sposób oszukuje się tacho, żeby do 90 rejestrował, czy istnieje jakiś inny sposób, żeby w razie kontroli nie wpaść za prędkość. Podobno istnieje paragraf, który mówi, że służby kontrolujące nie maja prawa wystawiać mandatów za predkość na podstawie odczytu z tachografu. Tak czy inaczej taki pojazd wzbudza podejrzenia, że cos bylo grzebane. Proszę o odpowiedzi, jak to jest... |
Autor: | glaca [ 10 cze 2012, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
kamil wystarczy wejśc na strony producentów naczep i poczytac bo temat jest naprawde obszerny, w skrócie plandeka czyli szmata jest stosowana na wschodzie ze względu na uznanie celne i jest tania ale ciężka w obsłudze / zima deszcz wiatr/ to się trzeba narobic.Firanka jest praktyczna, ostatnio wprowadzono pasy usztywniające i układy samozamykające jej zaletą ze względu na możliwośc regulacji rozstawu słupków jest możliwośc przewozu towarów nadwymiarowych co w burtofirance już nie jest takie proste, natomiast ze względu na burty jest wytrzymalsza przy przesunięciach ładunku. Co do ogranicznika nie jest problemem prędkośc,w normie EURO ogranicznik jest wymagany i jeśli służby wykryją brak takowego mogą zażucic oszustwo w opłatach za drogi np. jedziesz EURO5 bez ogranicznika więc wg. specyfikacji faktycznie masz EURO0 czy 1 czuli zaniżasz opłatę a to już jest oszusztwo skarbowe , trochę drższe niż mandat. |
Autor: | Kamil_FH16 [ 10 cze 2012, 13:35 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Tak zrobiłem, wszedłem na strone Wieltona, bo chyba tam najlepiej to jest pokazane i różnice widzę w budowie. Interesuje mnie jak w praktyce sprawdza sie każda z tych naczep, która jest najlepsza, najbardziej praktyczna najmocniejsza itp. Po tym co znalazlem w internecie wnioskuje ze najlepsza bedzie firanka, ale czy na pewno? Dlatego zdecydowalem sie zapytac tutaj. ![]() Dziekuje kolego glaca za odpowiedź na temat konsekwencji takich "manewrów". Nie myslalem ze tak sie postepuje w sytuacjach tego typu. Interesuje mnie natomiast inna rzecz. Jesli ktos jedzie autostrada powiedzmy 98 przez 4,5h to tacho tak to zapisze. Interesuje mnie czy mozna w jakis sposob oszukac tachograf tak, zeby zapisywal do 90, a moze w jakis inny sposob sie to robi, zeby w przypadku kontroli nie wpasc. |
Autor: | glaca [ 10 cze 2012, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: To o czym się nie mówi, pytania |
Tego jak się to robi nie wiem ale koledzy w temacie może podrzucą ci tytuł filmu w którym kierowca spowodował wypadek w tunelu i pożar w którym zginęło kilka osób.Ciężarówka spłonęła więc nie było tarczek a całe postępowanie dowodowe o czasie jazdy opierało się na zapisach ze stacji benzynowej /tankowanie/ i nnych punktów przez które przejeżdżał.Przy obecnej technice i ilości kamer w razie wypadku nie będzie dużego problemu z prześledzeniem drogi prędkości i czasu jazdy więc operacje typu magnes czy większa prędkośc z mojego punktu widzenia są dosyc ryzykowne.Po prostu trzeba pogodzic się z tymi ograniczeniami decydując się na ten zawód.Poza tym wez pod uwagę że jeśli wyprzedzasz kilka ciężarówek które się wloką 90 a ty zapniesz 120-140 to się rzucasz w oczy.U gebelsów kiedyś przycisłem przy wyprzedzaniu i w środku nocy nie wiem skąd patrzę a w lusterku mam obrączki i za chwilę srebrne BMW koło mnie.Na szczęście ten manewr wykonałem w towarzystwie drugiego mobila tylko że ja wróciłem na 90 a on pociągnoł dalej także popatrzyli na mnie i ściągneli jego co mnie niezmiernie zdziwiło bo zostawili polaczka w spokoju a ściągneli swojego. |
Strona 20 z 22 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |