wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 16 z 45 |
Autor: | Długi [ 14 sie 2010, 9:54 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Trzeba namówić Cyryla, co by nam wydał jakąś książkę itp nt. mocowania ładunków. |
Autor: | GrzegorzPPP [ 14 sie 2010, 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Byłoby miło, bo w tych innych książkach to piszą w takim języku że nie za bardzo rozumiem o co im chodzi... |
Autor: | PrzemoBTC [ 14 sie 2010, 13:38 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Taka sytuacja z jednej tegorocznej trasy. Ładowaliśmy w Mondi w Ruzomberoku (Słowacja) celulozę do Polski. Nie była ona w balach, tylko w takich paczkach, chyba na paletach (nie wiem dokładnie, bo oczywiście nie wpuścili mnie na zakład ![]() |
Autor: | Cyryl [ 14 sie 2010, 15:32 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Trzeba namówić Cyryla, co by nam wydał jakąś książkę itp nt. mocowania ładunków.
zrobiłem taką broszurkę 17 stron i w połączeniu z dwugodzinnym szkoleniem jest całkowicie wystarczające dla kierowców. natomiast unijne normy mają 217 stron i są nieczytelne nawet dla przewoźników, ale kierowców całkowicie nieprzydatne.jeżeli zebrałoby się jakieś 6-8 osób z forum we Wrocławiu lub okolicach, zrobiłbym dla nich szkolenie gratis. Cytuj: Lepiej więcej niż mniej, jeżeli ma i ma ochotę to spina 5, a nie 2 czy 3. Nawet podkładając gumy można założyć trochę więcej pasów, nikomu to nie zaszkodzi, 10 minut pracy więcej, a spokoju na całą trasę
chodzi o to, że 5 pasów to o jeden za mało, a podłożenie gum ogranicza pasy do 2. zabezpieczenie w ten sposób ładunku powoduje, że będzie traktowany przez BAG jak dyletant, osoba nie mająca pojęcia o zabezpieczaniu.![]() to tak jakbyś Ty zobaczył gościa zmieniającego naczepę, który nie korzysta z podnoszenia tylnego mostu, ale pałuje się z ręcznym podnoszeniem naczepy w całym zakresie. lub lepiej, podnosi naczepę ręcznym lewarkiem do zmiany kół, jakie będziesz miał o nim zdanie? |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 14 sie 2010, 16:16 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: jeżeli zebrałoby się jakieś 6-8 osób z forum we Wrocławiu lub okolicach, zrobiłbym dla nich szkolenie gratis.
Jeśli byłby to termin nie kolidujący z pracą lub innymi zajęciami, to ja bardzo chętnie.
|
Autor: | nicek90 [ 14 sie 2010, 16:29 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
a mógłbyś ta broszurkę wstawić nam na forum? Czy nie ma takiej możliwości? |
Autor: | igoR84 [ 15 sie 2010, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cyryl co sądzisz o tym, ładunek 39 belek aluminiowych, łączna waga ok 23t, 7 "paczek" po 5 bel, 1 "paczka" po 4, belki na kołkach drewnianych, spięte taśmą stalową, przez te kołki, po 3 taśmy przez 3 kołki na paczkę, jednak niektóre paczki dość luźno spięte taśmą. Pod każdą paczką pod belki gumy, z przodu i z tyłu belki opasałem pasem, dodatkowo 11 pasów do ramy, z przodu palety z pasem. ![]() Uploaded with ImageShack.us |
Autor: | TomekSW [ 16 sie 2010, 13:59 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cyryl ja bym sie pisał na takowe szkolenie jeśli tylko by sie zebtrała ta grupa osób, okreslimy kost szkolenia i nie ma problemu ja sie pisze na takie szkolenie. A swoja droga nie sztuką założuyć 15 pasów i miec nadzieje ze jesty dobrze. Sztuka założyć 5 i wiedziec ze to jest na 100 % dobrze. |
Autor: | Cyryl [ 16 sie 2010, 15:01 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
belki aluminiowe. 23t to trzeba zniwelować 18,4t, jeżeli nie możesz zaprzeć o przednią ścianę ze względu na przeważenie osi ciągnącej, to bez gum (mat przeciwpoślizgowych) nie da rady. jeżeli zastosujesz maty przeciwpoślizowe to musisz zniwelować około 7,5t. więc przy zastosowaniu palet i 2 pasów (nałożenie czołowe) jak na zdjęciu wystarczy 6 pasów założonych normalnie. |
Autor: | BartekSW [ 16 sie 2010, 18:24 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Jeśli termin zostanie podany z wyprzedzeniem to i ja chętnie się zjawię:) |
Autor: | Cyryl [ 17 sie 2010, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
niestety za darmo nie da się tego zrobić. w firmie z którą współpracuję przeforsowałem zrobienie takiego kursu, oni mają sale wykładowe, oraz coś ważniejszego markę i będzie można wypisać dla uczestników zaświadczenia o ukończeniu takigo kursu. jako że szkoła KURSANT jest największą we Wrocławiu i jedną z większych w Polsce (rocznie szkoli ponad 3000 kierowców) dokument taki będzie w jakiś sposób wiarygodny dla przyszłych pracodawców. koszt szkolenia ustaliłem z właścicielem szkoły na 200zł brutto od osoby. szkolenie będzie trwało 3-4h i zakończy się wydaniem świadectwa ukończenia kursu mocowania łądunków według norm europejskich w transporcie. jeżeli będą chętni proszę o kontakt ustalimy termin. tel. 794 267 764 |
Autor: | Trc [ 20 paź 2010, 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Przewóz materiałów budowlanych po czesku. ![]() Autorem zdjęcia jest Dolar. |
Autor: | MAN [ 24 kwie 2011, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Ciekawe skąd tyle miał pasów?, może BAG ma na stanie pasy w busie i sobie dorabiają ![]() |
Autor: | Cukierr [ 24 kwie 2011, 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Z tego co pamiętam, drugi kierowca pożyczał mu swoje, część chyba dokupił.. |
Autor: | Szaki [ 24 kwie 2011, 23:44 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Brat miał coś podobnego, to dowozili mu z bazy pasy. Powiem mu niech tu coś napisze o tej swojej przygodzie. Głupi naród i tyle... Gdzie go tak wyłapali? |
Autor: | TOMEK SKL [ 25 kwie 2011, 10:55 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Brat miał coś podobnego, to dowozili mu z bazy pasy. Powiem mu niech tu coś napisze o tej swojej przygodzie.
No to pisze towar to była siatka pod wylewkę załadowana w Zawierciu w hucie do Dani do Padborga,wys.2.6 szer.2.4 dł.6m dwie takie paczki waga około 23-24 ton,kontrol miała miejsce o 4 nad ranem za ringiem w kierunku Hamburga.Miałem zapięte 14 pasów ale Polizei stwierdzili że mało :shock:po wprowadzeniu do komputera danych ładunku + waga wyszło że mam założyć 72 pasy Głupi naród i tyle... Gdzie go tak wyłapali? ![]() |
Autor: | Cyryl [ 25 kwie 2011, 11:21 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
to jest najlepszy przykład, że większość polskich kierowców zna tylko jedną metodę zastosowania pasa - przez opasanie i do tego najmniej skuteczną. 1. zabezpieczanie jest to niewelowanie sił z jakimi ładunek będzie oddziałowywał w czasie jazdy do przodu i na boki. i wartości tych sił trzeba znać. 2. jeden pas najczęściej używany o wytrzymałości 2t zabezpiecza ładnek przed przesunięciem z siłą 400kG. jeżeli pas zapięty jest pod kątem mniejszym niż 60st wartość się zmniejsza. to nie jest wcale takie trudne. |
Strona 16 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |