wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
SCANIA R-Facelift https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21880 |
Strona 11 z 14 |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 29 maja 2011, 9:56 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Bardzo ciekawe stwierdzenie dotyczące zasad występowania i samej idei momentu obrotowego... Duży silnik (np. 16 litrowy) o wysokiej mocy nominalnej (np. 730KM) ma automatycznie wyższy moment obrotowy (np. 3500Nm), ale osiągany przy tych samych obrotach co jednostki mniejsze (np. 13 litrowe - 440KM - 2300Nm). Normą dziś jest występowanie maksymalnych wartości momentu obrotowego w przedziale od ok. 1000 do 1400 obr/min bez względu na pojemność skokową jednostki. Wartością osiąganą przy wyższych obrotach jest moc maksymalna, a tych dwóch pojęć mylić nie można, choć często tak się dzieje...
Rzeczywiście, mój błąd, przecież obecnie momenty osiągane są płasko w szerokim zakresie obrotów, tak jak mówisz, pomyliłem krzywą mocy z krzywą momentu obrotowego. Tym niemniej, wydaje mi się, że moja teoria jest prawdziwa, tutaj wykresy silnika, 730 konnego : http://www.scania.pl/_system/img/highre ... 27-001.jpg a tutaj, "standardowy" silnik http://www.scania.pl/_system/img/highre ... 21-002.jpg Przy "standardowych" obrotach rzędu 1100, silnik 730 konny generuje około 390 kw mocy (530 koni ![]() Natomiast 440 konna jednostka również przy obrotach rzędu 1100 ma 2300 nm i jakieś 353 koni mechanicznych. Gdybyśmy pragnęli zejść do 1000 mamy "tylko" 326 koni mechanicznych. Silnik ten, nigdy nie osiągnie takiej mocy, jak nasza 730 konna jednostka a do tego jest mniej elastycznym silnikiem. Jeżeli przyjmiemy, że poruszamy się tylko, gdy mamy maksymalny moment obrotowy (a więc w obu motorach 1000 - 1300). To silnik 730 konny jest w stanie na jednym biegu zmienić swoją moc z 490 km na 666 ( ![]() Odnośnie wykorzystania mocy na płaskim podłożu. Skłaniałbym się do tego samego o czym mówi Misiek. Mamy przecież doczynienia z EDC (electronic diesel control), które to zarządza całym motorem i pozwala na naprawdę zminimalizowanie zużycia paliwa. Silniki starej generacji jak np. Mack 560 wkładany do Renault Magnum były kompletnie oderwane od rzeczywistości i cechowały się dużym zużyciem paliwa, wysoką awaryjnością i tak potworną mocą, że dyferencjały tego nie wytrzymywały. Potrzebowaliśmy wiele lat, aby silniki o takich mocach zostały udoskonalone do tego stopnia, że mogą z powodzeniem zastąpić słabsze jednostki. Dobra, koniec przynudzania ![]() |
Autor: | Mihu [ 01 cze 2011, 13:27 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Cytuj: Na trasach mniej wymagających - płaskich, silnik taki będzie zbędny i nie będzie różnicy w spalaniu w stosunku do, np. 400 konnej jednostki
Wcale się z Tobą nie zgadzam. Z doświadczenia wiem, że mając mocniejszy motor nie ważne czy to na płaskim czy na górzystym terenie, spalanie mocniejszego będzie mniejsze niż słabszego.Wracając raz z Austrii na pusto z kolegą (jego MAN 440KM), ja jechałem (MAN'em 540). Na tej samej trasie i odcinku, mój spalił 21,3l/100km, a jego 28,1l/100km dodam jeszcze, że mój zestaw na pusto ważył 22 tony, a jego 16. Nie ma reguły czy takowy motor (mowa o Scanii R730), będzie jeździł tylko po górach czy po płaskim terenie to i tak jego spalanie będzie mniejsze niż takiego 400 - 480KM. W obecnych czasach jeśli motor mocniejszy, spalanie spada. Może kiedyś tak było, że im mocniejszy tym spalanie wzrastało, ale to sporo lat wstecz (są jeszcze ludzie, którzy tak myślą, niestety...) ![]() Idąc takim tokiem rozumowania, to po co kupować pod gabaryty ciągniki o mocy 500, 600 czy 730? Jeśli można kupić 400 (tańszy), przecież też pociągnie i pojedzie, tylko trzeba wziąć pod uwagę, że słabszy spali więcej, wolniej podjedzie pod wzniesienia i szybciej nadejdzie jego kres. ![]() Pod gabaryty owszem - i właśnie do takich zastosowań buduje się jednostki o tak wysokiej mocy... Cytuj:
Tym niemniej, wydaje mi się, że moja teoria jest prawdziwa, tutaj wykresy silnika, 730 konnego
Jak najbardziej jest prawdziwa... ale dopiero teraz, po małym sprostowaniu i tego nikt się nie czepia ![]() Cytuj: Odnośnie wykorzystania mocy na płaskim podłożu. Skłaniałbym się do tego samego o czym mówi Misiek. Mamy przecież doczynienia z EDC (electronic diesel control), które to zarządza całym motorem i pozwala na naprawdę zminimalizowanie zużycia paliwa. Silniki starej generacji jak np. Mack 560 wkładany do Renault Magnum były kompletnie oderwane od rzeczywistości i cechowały się dużym zużyciem paliwa, wysoką awaryjnością i tak potworną mocą, że dyferencjały tego nie wytrzymywały. Potrzebowaliśmy wiele lat, aby silniki o takich mocach zostały udoskonalone do tego stopnia, że mogą z powodzeniem zastąpić słabsze jednostki.
MACK EE9 również wyposażony był w system elektronicznego sterowania pracą...A co do całej reszty wywodów odnoszących się do spalania, zaznaczam raz jeszcze - podczas jazdy pod niewielkim obciążeniem lub po trasach płaskich, zużycie paliwa jednostek o mniejszej pojemności skokowej będzie mniejsze, z prostego względu - żadna jednostka nie będzie tutaj wykorzystana w 100%, a niewielka liczba rozpędzeń pojazdu przemówi na korzyść mniejszej pojemności... Z prostej przyczyny - do utrzymania stałej prędkości jazdy zestaw potrzebuje ok. 60KM mocy, a zużycie jednostkowe paliwa przez silnik o dużej pojemności ciągle jest większe, nawet pomimo zastosowania EDC (które już przecież żadną nowością nie jest)... Duże silniki stają się bardziej ekonomiczne dopiero wtedy, kiedy mogą w pełni wykorzystać swój potencjał. Co do przyszłości... wydaje mi się, że klucz do sukcesu tkwi w... downsizingu i inteligentnym wykorzystywaniu turbosprężarek, podobnie jak to ma miejsce w przypadku samochodów osobowych ![]() |
Autor: | (LT)Linas [ 22 cze 2011, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
![]() New Scania R, catch it in Holland |
Autor: | Patryk-Driver [ 23 cze 2011, 13:46 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj:
Charter Urszulin ![]() |
Autor: | dani3011 [ 23 cze 2011, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Zgadza sie made in Charter,mają troche skandynawek.Kolor osobiście nie przemawia do mnie(jest ich sporo,taki martwy),a zestawienia to ja nie widze ładnego,ale każdy ma swój gust i typ,a nie dyskutujemy o tym.POzdr |
Autor: | Carm [ 26 cze 2011, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Z tego co widziałem dużo erek śmiga po europie,zwłaszcza Niemcy.Z czego 90% to erki highline najczęściej białe.Może mi ktoś wytłumaczyć popularność highline nad topline? Czy ktoś z was też zauważył taki stan rzeczy? |
Autor: | Michał M. [ 26 cze 2011, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Z tego co widziałem dużo erek śmiga po europie,zwłaszcza Niemcy.Z czego 90% to erki highline najczęściej białe.Może mi ktoś wytłumaczyć popularność highline nad topline?
Kolego w 80% to nie są rki tylko scanie G. Są tańsze więc jest ich więcej. Czy ktoś z was też zauważył taki stan rzeczy? ![]() |
Autor: | Carm [ 27 cze 2011, 16:31 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Masz racje kolego to scanie "G",Ale co w nich jest takiego że są tak popularne? (oprócz ceny) przecież to seria typowo budowlana. |
Autor: | Michał M. [ 27 cze 2011, 16:36 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Masz racje kolego to scanie "G",Ale co w nich jest takiego że są tak popularne? (oprócz ceny) przecież to seria typowo budowlana.
W poprzedniej generacji typowo budowlana, teraz Scania wprowadziła G również jako ciągnik siodłowy.
|
Autor: | Patryk-Driver [ 27 cze 2011, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Cytuj: Masz racje kolego to scanie "G",Ale co w nich jest takiego że są tak popularne? (oprócz ceny) przecież to seria typowo budowlana.
W poprzedniej generacji typowo budowlana, teraz Scania wprowadziła G również jako ciągnik siodłowy.Jest to chyba logiczne ze jesli firma bierze jedna lub wiecej nowych ciezarowek a w tym przypadku jest to 10 tys roznicy pomiedzy R a G to proste ze wezma ta tansza... pozatym nie rozni ich duzo, z tego co sie nie myle, to jest to troche mniej przestrzeni zyciowej dla kierowcy i troszke inne rozwiazanie techniczne bo np najmocniejszy silnik w seri G to 480 km. |
Autor: | W123 [ 06 lis 2011, 9:57 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Black and white ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Martin [ 20 lis 2011, 0:45 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Jeździ ktoś może R480 bez Ad Blue? Szukam konkretnych opinii na temat tych silników, głownie zależy mi na wypowiedziach użytkowników. Nieraz słyszałem, że ten silnik pali więcej niż R500 V8 z Ad Blue. |
Autor: | Marecki [ 21 lis 2011, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
http://www.youtube.com/watch?v=MnyKNquOI88 brzydkie, brzydkie i jeszcze raz brzydkie. |
Autor: | Denis [ 21 lis 2011, 22:50 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: http://www.youtube.com/watch?v=MnyKNquOI88 brzydkie, brzydkie i jeszcze raz brzydkie.
Jakiś dobry grafik przerobił nowego Actrosa ![]() |
Autor: | s.szymon [ 22 lis 2011, 0:03 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Nie no zdjęcia i projekty zawsze tak jakoś gorzej wychodzą... Mam nadzieje ![]() |
Autor: | Szaki [ 01 sty 2012, 15:26 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
No i mamy w Polsce czwartą R730, w troszkę innej konfiguracji... ![]() http://forum.trucksfoto.pl/index.php?ac ... 0167;image |
Autor: | Patryk-Driver [ 01 sty 2012, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Chyba czwarta, 1-PTZ, 2,3-Polmack 4-Chlechowicz. |
Autor: | Szaki [ 01 sty 2012, 17:07 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Chyba czwarta, 1-PTZ, 2,3-Polmack 4-Chlechowicz.
Tak, tak. Zapomniałem o drugiej eRce w Polmacku.
|
Autor: | łukasz [ 15 kwie 2012, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
http://etransport.pl/wiadomosc,18656,no ... cania.html Ciekawi mnie,czy te nowe diodówki do jazdy dziennej nie będą mniej widoczne od tych obecnych.Jak myślicie? |
Autor: | BartekDSW [ 20 kwie 2012, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Cytuj: Chyba czwarta, 1-PTZ, 2,3-Polmack 4-Chlechowicz.
Tak, tak. Zapomniałem o drugiej eRce w Polmacku.![]() Biała, z czarnym grillem, z czarną firanką Krone. Coś pięknego. Ale nie miała żadnych oznaczeń. ![]() W każdym razie blachy ciągnika i naczepy DB - wałbrzyskie. Czyli gdzieś z moich okolic. Właśnie googluje, kto to może ją mieć. |
Strona 11 z 14 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |