wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Problem - biegi bez synchronizacji Star
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37354
Strona 2 z 2

Autor:  MechanikSochaczew [ 29 paź 2012, 18:18 ]
Tytuł:  Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star

Dokładnie.

Autor:  Sible [ 29 paź 2012, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star

Fajnie, że kolega mechanik opisał wszystko ... jak widać człowiek uczy się przez całe życie - dziękuje.

Autor:  MAN [ 01 lis 2012, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star

Cytuj:
używanie biegu na którym zużył się synchronizator wpychanie na siłe cudowanie kończy się rozerwanie przesówki, która wpadnie między koła...... i narobi niezłego bigosu.
Cytuj:
Eatonka to dziwny wynalazek, zęby na kołach jak z czołgu. Tam wszystko ma luzy i podobno tak ma być, wałek sprzęgłowy ma taki luz że lata po 3cm w każdą strone.
To prawda że Eaton to skrzynia nie do zajechania w porównaniu z ZFem, dwa wałki pośrednie, koła i żeby jak w czołgu ale miałem felerny egzemplarz czy pecha i trzy krotnie pękła przesuwka na na tym samym biegu. Za każdym razem biegi wchodziły normalnie do samego końca.
Jednym z efektów zużytego synchronizatora jest wyskakujący bieg podczas odejmowania gazu lub toczeniu się pojazdu

Autor:  kojakvolvo1976 [ 02 lis 2012, 0:35 ]
Tytuł:  Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star

Eaton skrzynia nie ma synchronizacji i posiada 3 wałki; główny i 2 pośrednie które równolegle wykonują to samą czynnoś będąc po przeciwległych stronach wałka głównego co zwieksza jej wytrzymałość. Z tyłu skrzyni jest zintegrowany mechanizm przełożenia HI-LOW czyli niska i wysoka skrzynia oraz półbiegi jeżeli występują.

Odnośnie filmików jak ktoś jest zainteresowany zapraszam pokarzę na żywo jak tym się jeżdzi kontakt na PW

Autor:  MechanikSochaczew [ 02 lis 2012, 0:53 ]
Tytuł:  Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star

Cytuj:
Eaton skrzynia nie ma synchronizacji i posiada 3 wałki; główny i 2 pośrednie które równolegle wykonują to samą czynnoś będąc po przeciwległych stronach wałka głównego co zwieksza jej wytrzymałość. Z tyłu skrzyni jest zintegrowany mechanizm przełożenia HI-LOW czyli niska i wysoka skrzynia oraz półbiegi jeżeli występują.
europejskie eatony posiadaja synchronizacje. A 3 trzy walki wynikaja z budowy niz wytrzymalosci, idzie nim wsteczny walek po przeciwnej stronie kreci sie w druga strone. Niska wysoka jest tak realizowana w kazdej skrzyni tak.

Autor:  MAN [ 02 lis 2012, 7:44 ]
Tytuł:  Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star

Tak wyglądała moja skrzynia biegów po trzecim razie, dodam że z taką dziurą dojechałem z Prenzlau do Gdyni dzięki podwójnemu wałkowi pośredniemu :mrgreen:
W dziurze widać wałek pośredni, wał pękł na pół jak by nożem ktoś go obciął, Taki efekt jest gdy kawałek przesuwki wpadnie między koła zębate :]
Jak dobrze kojarzę to połówki w tej skrzyni są z przodu za wałkiem sprzęgłowym a górna tylna skrzynia jest z tyłu skrzyni. Bynajmniej z przodu były widełki od przełączania połówek

ObrazekObrazekObrazek

Autor:  MechanikSochaczew [ 02 lis 2012, 13:29 ]
Tytuł:  Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star

Połówki w ZF'ie, mercedesach i innych skrzyniach również są na wałku sprzęgłowym, każda skrzynia tak ma. Chodzi o zmianę przełożenie na wejściu do skrzyni przez co masz pół biegu mniej, zasada działania jak w przypadku wysokiej niskiej.

Pękające przesówki zdarzają sie również w ZF'e, ale nie tak efektownie :mrgreen:
Sądząc po położeniu wyrwy 3/7 lub 4/8 bieg

Autor:  kojakvolvo1976 [ 03 lis 2012, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star

Ta skrzynia wygląda inaczej niż u mnie, prawdopodobnie na rynek północno amerykański są stosowane inne modele a połówki zawsze są z tyłu zintegrowane z mechanizmem HI-LOW.
http://www.roadranger.com/rr/ProductsSe ... /index.htm
To jest link do tego co jest w ofercie na tamten rynek. Skrzynia 9 z możliwością konwersji na 13 jest przykładem gdzie mechanizm HI-LOW zastępujemy modułem rozbudowanym dodatkowo o połówki i wszystko jest zintegrowane z tyłu skrzyni. Ja w moim Volvo ma serię FR i nie ma tam już takiej możliwości a szkoda.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/