wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Problem - biegi bez synchronizacji Star https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37354 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | MechanikSochaczew [ 29 paź 2012, 18:18 ] |
Tytuł: | Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star |
Dokładnie. |
Autor: | Sible [ 29 paź 2012, 20:15 ] |
Tytuł: | Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star |
Fajnie, że kolega mechanik opisał wszystko ... jak widać człowiek uczy się przez całe życie - dziękuje. |
Autor: | MAN [ 01 lis 2012, 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star |
Cytuj: używanie biegu na którym zużył się synchronizator wpychanie na siłe cudowanie kończy się rozerwanie przesówki, która wpadnie między koła...... i narobi niezłego bigosu.
Cytuj: Eatonka to dziwny wynalazek, zęby na kołach jak z czołgu. Tam wszystko ma luzy i podobno tak ma być, wałek sprzęgłowy ma taki luz że lata po 3cm w każdą strone.
To prawda że Eaton to skrzynia nie do zajechania w porównaniu z ZFem, dwa wałki pośrednie, koła i żeby jak w czołgu ale miałem felerny egzemplarz czy pecha i trzy krotnie pękła przesuwka na na tym samym biegu. Za każdym razem biegi wchodziły normalnie do samego końca. Jednym z efektów zużytego synchronizatora jest wyskakujący bieg podczas odejmowania gazu lub toczeniu się pojazdu |
Autor: | kojakvolvo1976 [ 02 lis 2012, 0:35 ] |
Tytuł: | Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star |
Eaton skrzynia nie ma synchronizacji i posiada 3 wałki; główny i 2 pośrednie które równolegle wykonują to samą czynnoś będąc po przeciwległych stronach wałka głównego co zwieksza jej wytrzymałość. Z tyłu skrzyni jest zintegrowany mechanizm przełożenia HI-LOW czyli niska i wysoka skrzynia oraz półbiegi jeżeli występują. Odnośnie filmików jak ktoś jest zainteresowany zapraszam pokarzę na żywo jak tym się jeżdzi kontakt na PW |
Autor: | MechanikSochaczew [ 02 lis 2012, 0:53 ] |
Tytuł: | Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star |
Cytuj: Eaton skrzynia nie ma synchronizacji i posiada 3 wałki; główny i 2 pośrednie które równolegle wykonują to samą czynnoś będąc po przeciwległych stronach wałka głównego co zwieksza jej wytrzymałość. Z tyłu skrzyni jest zintegrowany mechanizm przełożenia HI-LOW czyli niska i wysoka skrzynia oraz półbiegi jeżeli występują.
europejskie eatony posiadaja synchronizacje. A 3 trzy walki wynikaja z budowy niz wytrzymalosci, idzie nim wsteczny walek po przeciwnej stronie kreci sie w druga strone. Niska wysoka jest tak realizowana w kazdej skrzyni tak.
|
Autor: | MechanikSochaczew [ 02 lis 2012, 13:29 ] |
Tytuł: | Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star |
Połówki w ZF'ie, mercedesach i innych skrzyniach również są na wałku sprzęgłowym, każda skrzynia tak ma. Chodzi o zmianę przełożenie na wejściu do skrzyni przez co masz pół biegu mniej, zasada działania jak w przypadku wysokiej niskiej. Pękające przesówki zdarzają sie również w ZF'e, ale nie tak efektownie ![]() Sądząc po położeniu wyrwy 3/7 lub 4/8 bieg |
Autor: | kojakvolvo1976 [ 03 lis 2012, 12:02 ] |
Tytuł: | Re: Problem - biegi bez synchronizacji Star |
Ta skrzynia wygląda inaczej niż u mnie, prawdopodobnie na rynek północno amerykański są stosowane inne modele a połówki zawsze są z tyłu zintegrowane z mechanizmem HI-LOW. http://www.roadranger.com/rr/ProductsSe ... /index.htm To jest link do tego co jest w ofercie na tamten rynek. Skrzynia 9 z możliwością konwersji na 13 jest przykładem gdzie mechanizm HI-LOW zastępujemy modułem rozbudowanym dodatkowo o połówki i wszystko jest zintegrowane z tyłu skrzyni. Ja w moim Volvo ma serię FR i nie ma tam już takiej możliwości a szkoda. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |