[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego :: elementy techniki jazdy - Strona 2
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

elementy techniki jazdy
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28295
Strona 2 z 2

Autor:  karolscania [ 01 gru 2010, 16:05 ]
Tytuł:  Re: elementy techniki jazdy

U nas w Ivecu TS z 1991 nie było ABS-u, jeszcze nie wszystkie koła hamowały równo;/

Autor:  Iceferno [ 05 gru 2010, 20:24 ]
Tytuł:  Re: elementy techniki jazdy

Koledzy a ja mam pytanie? Czy podjeżdżając pod długą aczkolwiek delikatną górkę, warto depnąć gaz do odcięcia czy lepiej podjechać na spokojnych obrotach? Załóżmy, że zestaw waży 40 ton i nie siada na tyle aby zmieniać bieg na niższy.

Autor:  Kierownik [ 05 gru 2010, 20:28 ]
Tytuł:  Re: elementy techniki jazdy

Jesli chodzi Ci o odciecie obrotow to napewno nie. Trzymaj sie zielonego pola i wszystko bedzie ok.

Jesli o odciecie predkosci, to jak najbardziej rozpedzaj autko przed gora do odciecia.

Autor:  Cyryl [ 05 gru 2010, 21:15 ]
Tytuł:  Re: elementy techniki jazdy

Cytuj:
...A ten sposób umożliwia utrzymać w miarę wysokie ciśnienie doładowania, czego nie ma w przypadku odpuszczenia całkiem gazu...
wciśnięcie gazu ma znaczenie tylko w wypadku gdy turbosprężarka ma zmienną charakterystykę - głównie Iveco, ostatnio takie sprężarki stosuje Scania, czy Volvo nie wiem, ale te starsze niż 3 lata na pewno mają turbiny tradycyjne.
tutaj http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc można zobaczyć dlaczego.
w tradycyjnych sprężarkach nie mamy wpływu na wydajność sprężarki, jest ona zależna od obrotów silnika. dodając gazu zwiększamy dawkę paliwa, co powoduje większe wybuchy, te ilośc i szybkość wylotu spalin, a dopiero to powoduje zwiększenie obrotów turbiny i zwiększenie ciśnienia w kolektorze ssącym.

trzeba jeszcze dodać, że wysokie ciśnienie doładowania to 0,5 - 0,7 atm.

w kolektorze ssącym jest mocne podciśnienie, na tyle mocne, że zasila ono podciśnieniową pompę wspomagania układu hamulcowego.

dla wielu osób zaskoczeniem jest to że za turbiną jest podciśnienie, ale proszę zauważyć, że w silnikach z turbodoładowaniem układ hamulcowy ma również wspomaganie podciśnieniowe.

Autor:  MAN [ 05 gru 2010, 21:27 ]
Tytuł:  Re: elementy techniki jazdy

Cytuj:
dla wielu osób zaskoczeniem jest to że za turbiną jest podciśnienie, ale proszę zauważyć, że w silnikach z turbodoładowaniem układ hamulcowy ma również wspomaganie podciśnieniowe
Chciałbym zauważyć ze nie masz kompletnego pojęcia o tym co piszesz W pojazdach z silnikiem diesla zwłaszcza z turbo doładowaniem i bez niego jest stosowana Vacum pompa czyli pod ciśnieniowa pompa która wytwarza pod ciśnienie dla pod ciśnieniowego wspomagania układu hamulcowego.
Często można spotkać taką vacum pompę zamocowaną na alternatorze z którego bierze napęd

Autor:  bosman [ 05 gru 2010, 23:07 ]
Tytuł:  Re: elementy techniki jazdy

Cytuj:

wciśnięcie gazu ma znaczenie tylko w wypadku gdy turbosprężarka ma zmienną charakterystykę - głównie Iveco, ostatnio takie sprężarki stosuje Scania, czy Volvo nie wiem, ale te starsze niż 3 lata na pewno mają turbiny tradycyjne.
Z tą różnicą, że IVECO stosuje zmienną geometrię łopatek turbiny. Natomiast SCANIA w silnikach 13litrowych ma takie ustrojstwo co zwęża chwilowo przewód kolektora przed IC.

Autor:  użytkownik usunięty [ 06 gru 2010, 9:49 ]
Tytuł:  Re: elementy techniki jazdy

Polecam lekturę Polskiego Trakera: 5/2007 str. 60-61, 6/2007 66-67...

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/