wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Kierowcy ciężarówek zbyt zmęczeni, by jeździć https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28046 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | użytkownik usunięty [ 07 lis 2010, 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Kierowcy ciężarówek zbyt zmęczeni, by jeździć |
Cytuj: Jeden przegina drugi nie. Masz załóżmy firmę i własny samochód. Ty nie masz wyłączników, magnesów itp. Jeździsz uczciwie jako np. podwykonawca. Ale znajdzie się drugi taki co będzie przeginał i wtedy tobie podziękują bo ten co zleca robotę woli mieć więcej kursów, a nie żeby pojazd pauzował. Tobie podziękuje, a ten drugi będzie jeździł. Ludzi nie interesuje czy kierowca przegina, czy naraża innych. Ma być tanio i szybko.
Tanio i szybko to robi się zakupy w biedronce. A i to nie zawsze. Zwłaszcza jak jest kolejka. Ale niestety, wielu ludzi nie rozumie, że wiozący dany ładunek to też człowiek i też może być zmęczony. Po prostu - ma dowieźć towar i już.A spedytorzy (nie wszyscy) to ludzie z bożej łaski. Masz jechać i koniec. Druga strona medalu to sami kierowcy "przegryzający" tarczkę musztardą, szefostwo dające przyzwolenie na to, jedynie nowy dostaje do podpisania papier, w którym poświadcza, że zna i zobowiązuje się do przestrzegania przepisów Ustawy. Uda się - jest świetnie, zarobiliśmy kasę. Nie uda się - cóż, poleci kierowca bo on przegiął. Firma dupochron ma. Ja cieszę się, że nie muszę w takich warunkach pracować. |
Autor: | Cyryl [ 08 lis 2010, 6:59 ] |
Tytuł: | Re: Kierowcy ciężarówek zbyt zmęczeni, by jeździć |
kolegom umknęła jedna rzecz. otóż na polski rynek weszło sporo zachodznich firm - operatorów logistycznych, które jak same się chwalą narzuciły zachodnie standardy pracy. cóż są to owe zachodnie standardy pracy - oprócz mundurków, opisanych aut oraz możliwości śledzenia przesyłki są to: CZAS DOSTARCZENIA PRZESYŁKI I WYDAJNOŚĆ PRACY KIEROWCY. oczywiście nikt nie wspomina po jakich drogach my jeździmy i ile kierowca zgodnie z przepisami jest w stanie przejechać w ciągu dniówki. gdy te wartości spadają firmy stają się niekonkurencyjne. gdy ktoś wykonuje transport międzynarodowy jeszcze pół biedy, bo tylko w niewielkiej części jeździ po polskich drogach, ale w transporcie krajowym jest horror. oprócz powyższych przewinień, nagminne jest przekraczanie prędkości - ponieważ my z dróg krajowych (które to według niektórych są w dobrym stanie) korzystamy jak z autostrad, a w obliczu małej długości dróg próbujemy je rozciągnąć wszeż, bo według prawa pobocze służy do postoju i poruszania się pojazdów niesilnikowych. i zbierając to wszystko do kupy mamy wynik - 15,3 osoby ginie codziennie na naszych drogach i gdyby to traktować poważnie (jak ofiary większych wypadków), to żałoba narodowa z tego powodu musiałby trwać przez okrągły rok. sytuacja z każdym dniem będzie się pogarszać, bo co roku przybywa ponad milion pojazdów, a dróg jak nie ma tak nie widać żeby były. |
Autor: | kraz [ 08 lis 2010, 11:39 ] |
Tytuł: | Re: Kierowcy ciężarówek zbyt zmęczeni, by jeździć |
Ale zachodnie firmy na polskich drogach tym bardziej będą przestrzegać przepisów, bo pracują przecież wg. zachodnich standardów. Przez to będą jeździć wolniej od tych co naginają przepisy. |
Autor: | Cyryl [ 08 lis 2010, 16:29 ] |
Tytuł: | Re: Kierowcy ciężarówek zbyt zmęczeni, by jeździć |
zachodnie firmy korzystają z podwykonawców głównie dlatego, aby za takie rzeczy uniknąć odpowiedzialności. większość operatórów logistycznych nie ma własnego transportu. |
Autor: | DEMON [ 11 lis 2010, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Kierowcy ciężarówek zbyt zmęczeni, by jeździć |
powiem wam sytuacje moja... jechalem po przyczepe w holandii i do celu zabraklo mi 20 minut sjechalem na parking i dzwoni szef z pytaniem i jak?? mowie ze stoje. a on ale moze pan nagiac te 20 minut opisze sie tarczke... a ja na to ze niech szef wybaczy ale jestem zmeczony chce isc spac a po drugie tarczy nie przegne bo nie stac mnie na mandat:) powiedzial ok to nie przeszkadzam do jutra:) koniec tematu. Ale potem w podwojnej jak jechalismy to juz bylo zeby nagiac i sie zaladowac bo inaczej cala ta jego misje szlak trafi... Powiedzialem wtedy koledze przeginasz?? Powiedzial ze tak. I wtedy sie zdziwil jak mu odpowiedzialem zeby stanal ja swoja tarcze wyciagam... Obecnie jestem podwykonawca firmy RABEN zapytajcie tam kierowcow jak sie jezdzi:) |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |