wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

jak to jest?
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24228
Strona 2 z 2

Autor:  Cyryl [ 06 lut 2010, 14:18 ]
Tytuł:  Re: jak to jest?

Cytuj:
A co jest częściej bardziej opłacalne: jeździć u kogoś czy być sobie samemu panem?
Znacie może jakieś przypadki firmy jednoosobowej, która dobrze prosperuje? ...bo jak tak czytam to forum to się zastanawiam czy to w ogóle możliwe...
to nie jest tak.
sami ludzie mają coś w sobie co albo każde im mieć swoje, albo trzymać się jakiejś firmy.

spotkałem ludzi, którzy muszą pracować na swoim choćby miał to być handel z łóżka polowego, a spotkałem również takich, którzy w frimach zamują bardzo wysokie stanowiska, ale nigdy nie decydują się na samodzielność.

u kierowców wybór bardziej wynika nie z tego co się bardziej opłaca, ale z charakteru kierowcy.

Autor:  Madziar [ 08 lut 2010, 2:31 ]
Tytuł:  Re: jak to jest?

Ja mam parę pytań w temacie: 1-czy kupując konia i jeżdżąc pod czyjąś naczepa tak jak np w ww. Firmie Equus muszę posiadać licencję na przewozy jak w przypadku prowadzenia firmy przewozowej? 2-czy ciężko i ewentualnie gdzie znaleźć taka ofertę aby swoim ciągnikiem wozić czyjąś naczepe? 3-jak przedstawia się to jeśli chodzi o zarobki,opłacalność itd:)

Autor:  Cyryl [ 08 lut 2010, 6:36 ]
Tytuł:  Re: jak to jest?

Cytuj:
...1-czy kupując konia i jeżdżąc pod czyjąś naczepa tak jak np w ww. Firmie Equus muszę posiadać licencję na przewozy jak w przypadku prowadzenia firmy przewozowej?...
kupując auto tak, bo samochód musi mieć licencję aby wykonywać transport, aby wystąpić o licencję musisz mieć certyfikat kompetencji zawodowych.
jednak różne firmy to obchodzą: ciągnik jest ich, a Ty podpisujesz z nimi umowę dzierżawy. wtedy wymagana jest własna działalność.

Cytuj:
...2-czy ciężko i ewentualnie gdzie znaleźć taka ofertę aby swoim ciągnikiem wozić czyjąś naczepe?...
takich ofert jest nawet sporo jednak tylko część z nich godna uwagi. dostępne są na wszystkich internetowych giełdach transportowych, do większości przewoźników wysyłane są oferty faxem.

Cytuj:
...3-jak przedstawia się to jeśli chodzi o zarobki,opłacalność itd:)
trzeba się przyjrzeć samej umowie:
- kto ponosi koszt opłat drogowych, tuneli i promów. czasem skalkulujesz opłaty na poziomie niemieckim, a okaże się że będziesz jeździł Austria, Szwajcaria i już padaka,
- kto ponosi koszty dojazdów i jaką są skalą,
- jak wygląda sprawa, gdy zlecający nie zapewni roboty,
- płatność za oczekiwanie na za- i rozładunek,
- no i oczywiście najważniejsze - wiarygodność, czy płacą i w jakim terminie, a to trzeba sprawdzić wśród przewozinków u nich jeżdżących.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/