wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
C+E Katowice https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20028 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | luquez [ 29 lis 2012, 11:02 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
up ![]() ![]() |
Autor: | czachor [ 29 lis 2012, 13:01 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
jeśli coś mogę przybliżyć to u mnie wyglądało to tak sprzęganie czas na wykonanie zadania 10 minut, pozycja startowa samochód stoi obok przyczepy * wsiadamy zapinamy pasy, odpalamy, można włączyć światła mijania, ale nie trzeba, jak się włączy to pamiętać żeby je wyłączyć przy wsadzaniu kabli przyczepy * ruszamy zmeiniająć pas uzyj kierunkowskazu i cofamy sobie pod przyczepę, zatrzymujemy się ok. metr przed przyczepą ustawiamy dyszel na odpowiedniej wysokości, otwieramy bolec, przy tych czynnościach nie musieliśmy gasić auta, nastepnie wsiadamy i tu już nie musimy zapinać pasów ważne aby na początku zadania to zrobić przy pierwszym ruszaniu!!! *cofamy już do końca aż uderzymy w dyszel, wychodzimy sprawdzić czy nie wystaje ten kolek zabezpieczający jeśli nie wystaje biegniemy do auta, aby je zgasić, wyłączyć swiatła * zabieramy się za kable najpierw elektryczne, ABS i na końcu pneumatyczny DUOMATIC, * następnie zabieramy się za nóżkę pamiętając o odpowiednim zabezpieczeniu jej łańcuch itp * zabieramy kliny * biegniemy do auta przekręcamy tak kluczyk aby zapalili się kontrolki i włączamy bieg cofania, światła awaryjne, mijania, przeciwmgłowe, wychodzimy je pokazać potem znów lecimy wyłączyć awaryjne i włączamy jeden z kierunkowskazów, potem następny, na końcu STOP prosimy egzaminatora, * sprawdzamy zabezpieczenie ładunku i burty w przyczepie. rozprzęganie czas na wykonanie zadania 7 min, stoimy spięci z przyczepa * gasimy silnik, światła, wyskakujemy z auta * najpierw dajmy kliny, muszą być na tej samej osi, * opuszczamy nogę, tak żeby leciutko dotykała podłoża * bierzmy wajchę od bolca do góry * odpinamy przewody najpierw pneumatyczny DUO MATIC, ABS, ELEKTRYCZNE * wsiadamy, zapinamy pasy, odpalamy auto, jedziemy do przodu i cofamy tak aby ustać równolegle do niej jak stała na poczatku przy sprzęganiu, pamiętaj użyć kierunkowskazu zmieniając pas. Ja akurat zdawałem w Ciechanowie, ale to jest ogólny zarys zasad. PZDR |
Autor: | luquez [ 29 lis 2012, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
a w Katowicach ktos zdawal ? ![]() ![]() |
Autor: | luquez [ 02 gru 2012, 12:30 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
up ![]() ![]() |
Autor: | profesor74 [ 02 gru 2012, 13:08 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Wsiadasz , zapnij pasy , cofasz do około metra od dyszla wysiadasz sprawdzasz czy dyszel dobrze ustawiony , czy zaczep dźwignięty. Siadasz i cofasz powoli aż się sprzęgnie. Wysiadasz sprawdzasz czy dobrze sprzęgnięte , wracasz wyłączyć silnik i podpinasz przewody. U ns było chyba żółty, czerwony i elektryczny ale egzaminator nie przywiązywał do tego wagi ( do kolejności ) i odpinasz odwrotnie ( chociaż moim zdaniem kolejność jest bez znaczenia ważne żeby było szczelnie ) ale to zależy od egzaminatora. Sprawdzasz światła w przyczepie ( kierunki , pozycję , przeciwmgielne , wsteczny i stop ) przy stopie poproś egzaminatora o potwierdzenie ,że działa . Jak ok to wyłączasz światła odpinasz przewody , dźwigasz zaczep ( troszkę siły trzeba użyć ) wsiadasz do auta , odpalasz i powoli ruszasz ( tu ważna uwaga - często się zdarza , że jest mało powietrza w układzie i trzeba dobić bo inaczej nie ruszysz ![]() ![]() W Katowicach dożo zależy od egzaminatora co i jak sobie życzy.Byłem przed egzaminem oglądać kilka razy jak to u innych jest i różne opcje były. Najłatwiejszy to taki że auto stało przed dyszlem tylko wsiadali , sprzęgali ( przewody ,światła ) , odpinali odjazd na dwa metry i ok. A najtrudniejszy to auto obok przyczepy podjazd sprzęgnięcie ( przewody światła ) kliny , ruszenie parę metrów do przodu ( z przyczepą ) zatrzymanie i cofanie ( tu już był problem ) kliny , odpięcie i auto obok przyczepy. Sorry , że tak chaotycznie ale pisałem na szybko , żeby Ci jakoś pomóc. Pozdrawiam ![]() Tu widok tyłu mana ( znalazłem fotę w fonie ) ![]() ![]() Dźwignia zaczepu to ta po prawej ( żółta ) po lewej zółty bezpiecznik ( podobno spier.... bo nam kazał tego nie dotykać ) Dwa gniazda przewodów powietrznych ( żółty po lewej i czerwony po prawej ) nad dźwignią zaczepu gniazdo elektryczne. |
Autor: | luquez [ 02 gru 2012, 23:23 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
ok dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, teraz juz bede wiedzial jak to sprzeganie robic, jeszcze takie pytanie dotyczace swiatel ![]() od czego sa te dolne przelaczniki 3 na dole i gdzie wtedy sie zaswieca jakie swiatlo?? http://www.word.katowice.pl/Image/scania.JPG |
Autor: | Eryk [ 02 gru 2012, 23:54 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Cytuj: ok dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, teraz juz bede wiedzial jak to sprzeganie robic, jeszcze takie pytanie dotyczace swiatel
Od lewej : ![]() od czego sa te dolne przelaczniki 3 na dole i gdzie wtedy sie zaswieca jakie swiatlo?? http://www.word.katowice.pl/Image/scania.JPG Drogowe, Przeciw mgłowe przód, Przeciw mgłowe tył. |
Autor: | dzemik [ 03 gru 2012, 16:37 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Pierwszy przycisk z lewej strony - to drogowe - dalekosiężne , znajdujące się na dachu kabiny. Działają dopiero po włączeniu podstawowych drogowych - lewą manetką przy kierownicy. |
Autor: | luquez [ 03 gru 2012, 16:47 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Cytuj: Pierwszy przycisk z lewej strony - to drogowe - dalekosiężne , znajdujące się na dachu kabiny. Działają dopiero po włączeniu podstawowych drogowych - lewą manetką przy kierownicy.
ok a zeby wlaczyc drogowe trzeba wlaczyc tez pozycyjne ? lub mijania? czy nie trzeba? te drogowe to sa te swiatla z przodu u gory samochodu 2 swiatla na srodku ? http://www.word.katowice.pl/Image/scania.JPG |
Autor: | Eryk [ 03 gru 2012, 16:48 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Szczerze powiem jestem w szoku (jeśli kolega jest po kursie) że nie wie takich podstawowych rzeczy, które zna myślę każdy przeciętny kierowca osobówki. Gratulacje dla instruktorów. |
Autor: | luquez [ 04 gru 2012, 10:48 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Panowie to jeszcze bym prosil jesli ktos by mogl opisac plyny eksploatacyjne wszystkie jakie sa przy silniku, poprostu mialem taki zajebisty kurs ze tylko sam jezdzilem po placu i nic wiecej ![]() tutaj to zdjecie jest w wiekszej rozdzielczosci http://i45.tinypic.com/2up8suo.jpg |
Autor: | profesor74 [ 04 gru 2012, 14:04 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Tu sobie popatrz; http://www.youtube.com/watch?v=OD56JlDlHgg W tej z WORD-u jest tak samo. Oczywiście musisz prawy boczek odchylić żeby zobaczyć płyny wspomagania i bagnet oleju. A pochwal się gdzie taki "profesjonalny" kurs zrobiłeś ? Ta ze zdjęcia ma wygląd jak u KLIŚ-ia. |
Autor: | luquez [ 05 gru 2012, 17:04 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
no wiec nie zdalem poleglem na luku x2 , za drugim razem zabraklo mi 10 sek .. za 1 i tu uwaga do osob co beda tam zdawac, wrzcajcie sobie 1 zanim puscicie reczny, tam jest tak zajebisty plac ze auto na luzie jedzie do przodu, jest troche z gorki, zanim ogarnolem czy juz wrzucilem 1 auto mi stanelo na pare sek i dupa zbita, ale jestem [wycenzurowano] na siebie na takim czyms zaje..., ale autem ogolnie fajnie sie luk robi, troche szybko sie lamie, ale wydaje mi sie jakby bylo wiecej miejsca na tym luku, i przyczepa jakby wezsza byla. Ale i tak najwazniejsza rada to na luzie podjesc, najlepiej tak jakbym nam nie zalezalo, bo stres zabija cala umiejetnosc jazdy, ktos ma jakas rade jak sie nie stresowac az tak ![]() Nastepny egzamin za ponad 2 miesaice, tragedia zeby tyle czekac A i jeszcze jendo pytanko czy jesli obleje sie 2x na luku czy mimo tego mozna prosic o kontyunowanie reszty zadan na placu? |
Autor: | profesor74 [ 06 gru 2012, 10:11 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Cytuj: ale autem ogolnie fajnie sie luk robi, troche szybko sie lamie, ale wydaje mi sie jakby bylo wiecej miejsca na tym luku, i przyczepa jakby wezsza byla.
Też miałem takie wrażenie ( na kursie miałem dłuższą naczepę ) i jak tu wsiadłem to łuk za pierwszym razem zrobiłem bez korekty ![]() Cytuj: A i jeszcze jendo pytanko czy jesli obleje sie 2x na luku czy mimo tego mozna prosic o kontyunowanie reszty zadan na placu?
Można ![]() Nie napisałeś gdzie kurs robiłeś ?! |
Autor: | Cyryl [ 06 gru 2012, 12:57 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
szczerze powiedziawszy, to po pytaniach jakie zadawałeś dziwne byłoby gdybyś zdał. jeżeli miasto (obszar na którym zdaje się egzamin) znasz tak jak obsługę, to nawet jak wyjedziesz z placu padniesz na jednym z pierwszych trzech skrzyżowań. pierwsza sprawa nie bardzo rozumiem tego co piszesz: - "auto Ci stanęlo na parę sekund", - "fajanie się cofa, tylko auto się trochę szybko łamie". to nie auto się zatrzymuje samo i to nie zespół pojazdów się sam łamie, ale osoba, która kieruje pojazdem to robi. bo wygląda na to, że nia masz wpływu na to, czy pojazd się zatrzyma oraz kiedy i w jakim stopniu się łamie. dodatowo na kat. C+E na łuku można robić korekty, czyli podjeżdżać do przodu i ponownie cofać. i tych korekt masz nieograniczną liczbą. więc zatrzymanie się podczas tego manewru nie jest żadnym błedem. jest ograniczenie czasowe 5 minut, a ponieważ do przodu się jedzie jedną minutę, a cofa bez korekt dwie. zostaje więc jeszcze dwie minuty na dodatkowe korekty. czyli można ich zrobić około pięciu, żeby zmieścić się w czasie. więc jeżeli zabrakło Ci 10 sekund, to znaczy, że nie bardzo wiesz jak się cofa. wykup sobie jazdę, przejedź się wokół WORD-u, jeżeli chcesz zdać, bo coś podejrzewam, że ten kurs zrobiłeś zaocznie. |
Autor: | profesor74 [ 06 gru 2012, 15:20 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Cytuj: pierwsza sprawa nie bardzo rozumiem tego co piszesz:
Znam ten WORD i to chodzi o to że koledze auto się zatrzymało przy jeździe do przodu ( a tu jazda musi być płynna ) i już musiał podchodzić do drugiej próby.- "auto Ci stanęlo na parę sekund", A stało się tak dlatego , że początek łuku jest lekko z górki i wystarczy spuścić ręczny i auto zaczyna się toczyć do przodu. Oczywiście tu kolega popełnił błąd ponieważ nie wrzucił biegu ( choć myślał że ma wrzucony ) i gdy łuk się wyrównał auto stanęło ![]() ![]() Niestety to dość częsty przypadek w tym WORD-dzie przy egzaminach C,D,C+E Nie On pierwszy i nie ostatni popełnił ten błąd. ![]() |
Autor: | dzemik [ 06 gru 2012, 15:30 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Cyryl - coś nie tak. Nie liczy się w Katowicach, Bytomiu czas jazdy do przodu po łuku. Dopiero po dojechaniu przodem do tyczek , zaciągnięciu ręcznego , egzaminator daje znak i zaczyna się cofanie i odliczanie czasu - 5 min. |
Autor: | luquez [ 06 gru 2012, 19:49 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Potrzebuje przejechac sie taka sama scania jak ta na egzaminie chodzi o rozklad biegow "H" zeby byl taki sam czyli 4 dolna skrzynia 4 gorna, razem 8 biegow , orientuje sie ktos czy w jakies szkole jest taki pojazd? |
Autor: | stasek [ 06 gru 2012, 20:03 ] |
Tytuł: | Re: C+E Katowice |
Cytuj: Potrzebuje przejechac sie taka sama scania jak ta na egzaminie chodzi o rozklad biegow "H" zeby byl taki sam czyli 4 dolna skrzynia 4 gorna, razem 8 biegow , orientuje sie ktos czy w jakies szkole jest taki pojazd?
W Edwardo w Dąbrowie Górniczej jest.
|
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |