Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lut 2010, 19:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

Cytuj:
... Podejrzewam ze jest on dorosły i wie co robi, a jeżeli nie to sam za to najbardziej zapłaci. ...
oj chyba nie bardzo wie, co robi ...

naskoczyli co poniektórzy na Cyryla, ale w tym co tu mówi jest sporo racji. to, że ktoś oszukuje w transporcie to wcale nie znaczy, że trzeba wspierać kolejnego, który chce zacząć. to spore przegięcie. po to skonstruowano samochody 7,5 t, aby woziły po 4 tony ładunku.
ciekawe co byście powiedzieli, gdyby Was (lub Waszych Ojców) wywalili z roboty, bo zlecenia przejęły busy. jeżdżą po 12-16 godzin na dobę i przejęli wszystkie ładunki. ciekawe, jak wtedy byście śpiewali.

jeżeli nawet samochód 6-7 tonowy jest zarejestrowany jako 3,5 tonowy (co już jest przekrętem, bo przecież takie samochody mają jakąś masę własną i wtedy ładowność spada do 0, przynajmniej papierkowo), to w momencie wypadku kierowca ma problem i to spory problem. jeżeli wiezie ładunek 4 ton autem o DMC 3,5 to ciężko usprawiedliwić taką głupotę i wierzcie mi konstrukcja samochodu niewiele tu zmieni, jeżeli chodzi o aspekt prawny. poza tym przy takiej masie pojazdu to już trochę inna kategoria prawa jazdy jest wymagana, badania lekarskie, czas pracy, itd.

jak zaczynasz od takiego lizania dupy zleceniodawcy, to nic dobrego z tego nie będzie w przyszłości ...


Post Wysłano: 05 lut 2010, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

To jest egoizm i perwersyjne chamstwo ze strony tych pseudo biznesmenów, którzy jeżdżą na krzywy ryj, byle dojechać do celu.
A jak coś się stanie to narzekają na nasze drogi.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 05 lut 2010, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
Witam koledzy!
Wejdę tu trochę w rolę moderatora. Kolega Golmar nie pyta czy wożenie 4 t 3,5t dostawczakiem jest legalne, ani tym bardziej nie pyta czy mu na to pozwalacie. Zarówno on jak i osoby zachęcone tytułem chcą dowiedziec się czego innego. A później to się wszyscy krzywią że tyle tematów pt. Jaka stawka. Podejrzewam ze jest on dorosły i wie co robi, a jeżeli nie to sam za to najbardziej zapłaci.

pozdrawiam
Tylko, że Golmar sugeruje nam stawkę związaną z masą ładunku która jest większa niż normalnie. Stąd tyle postów. Ale sądząc po mentalności nigdy nie wyjdziemy na prostą w transporcie. Dobrze chociaż, że od jakiegoś czsu za przeładowany samochód ospowiada zarówno przeoźnik jak i załadowca.

Powiedzmy, że Golmar kupił dostawczaka wozi te 4 tony. Po miesiącu ma kontrole i wykrwają nieprawiodłowość. Zostaje ukarany również jego klient. Klient boi się o następna karę i mówi Golmarowi że 4 tony to on teraz ładuje ale na samochód 7,5 ton DMC. Golmar zostaje z ręką w nocniku. Ale oczywiście jest dorosły i wie co robi.


Post Wysłano: 05 lut 2010, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Podsumowując: nikt o zdrowych zmysłach nie będzie jeździł przeładowanym dwukrotnie busikiem. Jak Golmar wyrobi z paliwem i obsługą techniczną auta to mu pogratuluje...no chyba że będzie jeździł wrakiem bez wizyt u mechanika po każdej trasie.
Moim zdaniem to desperacja, egoizm(będe to powtarzał w nieskończoność) i debilizm aby przeładowywać jakiegoś byle busika z chęci zysku omijając przepisy (CKZ, licencja, etc)

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 06 lut 2010, 6:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Witam koledzy!
Wejdę tu trochę w rolę moderatora. Kolega Golmar nie pyta czy wożenie 4 t 3,5t dostawczakiem jest legalne, ani tym bardziej nie pyta czy mu na to pozwalacie. Zarówno on jak i osoby zachęcone tytułem chcą dowiedziec się czego innego. A później to się wszyscy krzywią że tyle tematów pt. Jaka stawka. Podejrzewam ze jest on dorosły i wie co robi, a jeżeli nie to sam za to najbardziej zapłaci.

pozdrawiam
to że jest on dorosły może jest prawdą, ale czy wie co robi, to mam poważne wątpliwości.

ja również doskonale sobie zdaję sprawę, że kradzież jest nielegalna, tylko chciałem się Ciebie zapytać czy lepiej uderzyć Cię w skroń, czy w potylicę?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 lut 2010, 13:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

Czytam temat i nie mogłem tutaj wtrącić swoich kilku groszy. Zgadzam się z Cyrylem, że takie podejście do sprawy a mianowicie wożenie 4t ładunku autem do 3,5t jest ryzykowne i nie odpowiedzialne ze względów choćby jakby to nazwać etyki zawodowej :> . Powiem tylko tutaj tyle iż pracuję w firmie logistycznej i doskonale wiem jak wygląda w niej transport autami tzw. busami. Te 3,5t to jest niesamowity pic na wodę. Jest jedno Iveco Daily które według papieru może zabrać na siebie tylko 345 kg po odliczeniu wagi kierowcy zostaje około 230kg. Auto to jest 8 paletowe i powiedzcie mi co tu na nie załadować - pełne poduszek przekroczyło by i tak wagę. Taki stan rzeczy jest nie tylko w mojej firmie ale i tez w wielu innych podobnych. Bywa często tak że te auta wożą po 2-3t ładunku i mogę się założyć iż duży procent busów jeżdżących po naszych drogach tak samo jest przeładowanych. Nie wiem czyja to jest wina i nie chcę w to wnikać bo i tak nie będzie miało to wpływu na panujące warunki. Zastanówmy się jednak co taki przewoźnik ma zrobić jeśli ma pojechać po jedną paletę która waży tonę. Ma powiedzieć spedytorowi że nie? Wyleci na zbity pysk po kilku dniach. A sami wiemy że za solówkę trzeba zapłacić więcej niż za busa, spedytor więc pośle busa. A jeśli znajdzie się tylu że kupią solówki i nimi zaczną jeździć a zostanie stawka z busa to co wtedy tak i tak upadną te firmy bo nie utrzymają się z ceny frachtu a wątpię żeby spedycja zgodziła się na inną stawkę, przecież znajdzie się inny który pojedzie tym busem choćby był przeładowany.

Podkreślam że nie zgadzam się z takim stanem faktycznym jaki ma miejsce i uważam że jest to nie w porządku, ale pomyślmy o sprawie z każdej perspektywy zanim zaczniemy osądzać jednostkę bo wydaję mi się iż ta owa jednostka wcale nie jest sama z tym problemem (jeździć czy nie a jeśli tak to za ile?)

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: