[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Mam ofertę pracy jako kierowca, ale za Wschodnią granicą - Strona 2 - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Nie ma takiego rozporządzenia. Po raz kolejny ktoś coś słyszał, dorobił swoją teorię i powiedział co wiedział.

_________________
Czerwone i bure


Cytuj:
Cytuj:
21 jeśli o to chodzi kończę dokładnie 17 sierpnia...teraz taki tak nigdzie bym nie pojechał bo są przestoje:)
to ja dopowiem ze nie mozesz jezdzic zestawem powyzej 24t jezeli nie posiadasz prawo jazdy kat C min 3 lata.Jest rozporzadzenie o tym.Wiekszosc pracodawcow na to nie patrzy,badz nie wie o tym.
Taki przepis był, ale już to nie obowiązuje. Nie potrafię powiedzieć od kiedy, ale jestem pewien, że tego już nie ma.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

W zasadzie to nie dziwię się, że jeszcze się o tym mówi, bo z kim nie rozmawiam to wszyscy niemal potrafią sie kłócić, że jest takie stopniowanie...

Szkoda tylko, ze na forum jest to powielane, ja bym proponował takie posty kasować i po sprawie, bo za chwile ktoś kto to przeczyta założy temat "jak to jest z tym rozporządzeniem?"

Co do jazdy na wschód, to jeśli kolega ma odwagę to niech jedzie, ja bym takiej drogi nie obrał i szczerze mówiąc w ogóle wolałbym jeździć po bardziej cywylizowanych krajach.

O ile bez żadnego problemu moge wsiaść jutro w osobówke i jechać do Austrii, Niemiec, Węgier, to na Ukraine, Rosje i tak dalej bym się zawahał.

Coprawda nie zwiedzałem krajów wschodnich samochodem, to jednak ich dzikość + opowieści powodują, że to nie dla mnie.

Jak gwarantem sprawnego poruszania się po kraju ma być sypanie łapowkami, to ja dziękuje za taką jazde.

Okey, okey ktoś musi tam jeździć, ale czy koniecznie młody niedoświadczony?


p.s Pamiętam ile trzymali nasz autokar przy wjeździe i wyjeździe z Ukrainy i zbyt mocno utkwilo mi to w pamięci żeby darzyć sympatią ten kraj.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

oto fragment ustawy która mówi od kiedy można pradować w zawodzie kierowcy

Cytuj:
USTAWA
z dnia 6 września 2001 r.
o transporcie drogowym


Art. 39a. 1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz drogowy może zatrudnić kierowcę, jeżeli osoba ta:

1) ukończyła 21 lat;
2) posiada odpowiednie uprawnienie do kierowania pojazdem samochodowym, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym;
3) nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;
4) nie ma przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;
5) uzyskała kwalifikację wstępną;
6) ukończyła szkolenie okresowe.

2. Wymaganie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy kierowcy wykonującego przewóz drogowy rzeczy pojazdem samochodowym lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t.

3. Wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 5 i 6, nie stosuje się do kierowcy pojazdu:
1) do kierowania którego wymagane jest prawo jazdy kategorii A1, A, B1, B lub B+E;
2) którego konstrukcja ogranicza prędkość do 45 km/h;
3) wykorzystywanego przez siły zbrojne;
4) obrony cywilnej, jednostek ochrony przeciwpożarowej lub jednostek odpowiedzialnych za utrzymanie bezpieczeństwa lub porządku publicznego;
5) poddawanego testom drogowym do celów rozwoju technicznego przez producentów, jednostki badawczo-rozwojowe lub szkoły wyższe;
6) odbywającego przejazd bez osób lub ładunku:
a) w celu dokonania jego naprawy lub konserwacji,
b) z miejsca zakupu lub odbioru;
7) używanego w sytuacjach zagrożenia lub przeznaczonego do akcji ratunkowych;
8 ) wykorzystywanego do:
a) nauki jazdy osób ubiegających się o prawo jazdy,
b) szkolenia osób posiadających prawo jazdy.
c) przeprowadzania państwowego egzaminu osób ubiegających się o prawo jazdy;
9) wykorzystywanego do użytku osobistego w przewozie drogowym osób lub rzeczy;
10) wykorzystywanego do przewozu materiałów lub urządzeń niezbędnych kierowcy do jego pracy, pod warunkiem że prowadzenie pojazdu nie jest jego podstawowym zajęciem.
czyli prawo jazdy C+E można zrobić w wieku już 18lat
od 18lat do 21 lat można pracować w zawodzie kierowcy ale wolno prowadzic tylko auto albo zestaw(zespół pojazdów) do DMC 7,5t
od 21 lat można jeździc wszystkim

innych ograniczeń nie ma 8)

aha i żeby nie było pytan od kiedy można zrobić dane prawko
Cytuj:
USTAWA
z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym.
(Dz. U. z dnia 19 sierpnia 1997 r.)


Art. 90.
1. Prawo jazdy otrzymuje osoba, jeżeli:
1) osiągnęła wymagany dla danej kategorii wiek;
2) uzyskała orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań
zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie
psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do
kierowania pojazdem, o ile jest ono wymagane;
3) odbyła wymagane dla danej kategorii szkolenie;
4) zdała z wynikiem pozytywnym egzamin państwowy wymagany
dla danej kategorii.

2. Wymagany dla danej kategorii wiek wynosi:
1) 16 lat – dla kategorii A1, B1 lub T;
2) (uchylony);
3) 18 lat – dla kategorii A, B, B+E, C, C+E, C1 lub C1+E;
4) 21 lat – dla kategorii D, D+E, D1 lub D1+E, z zastrzeżeniem ust. 4.

3. Osoba, która nie ukończyła 18 lat, może uzyskać prawo jazdy
kategorii A1, B1 lub T za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów.

4. Wymagany wiek do uzyskania prawa jazdy kategorii D lub D1
przez żołnierza zasadniczej służby wojskowej posiadającego
prawo jazdy kategorii B wynosi 19 lat.

5. Dodatkowym warunkiem uzyskania prawa jazdy:
1) dla kategorii C, C1, D lub D1 – jest spełnienie wymagań, o
których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, określonych dla prawa jazdy
kategorii B;
2) dla kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E – jest spełnienie
wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, określonych
odpowiednio dla praw jazdy kategorii B, C, C1, D lub D1.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
21 jeśli o to chodzi kończę dokładnie 17 sierpnia...teraz taki tak nigdzie bym nie pojechał bo są przestoje:)
to ja dopowiem ze nie mozesz jezdzic zestawem powyzej 24t jezeli nie posiadasz prawo jazdy kat C min 3 lata.Jest rozporzadzenie o tym.Wiekszosc pracodawcow na to nie patrzy,badz nie wie o tym.
Taki przepis był, ale już to nie obowiązuje. Nie potrafię powiedzieć od kiedy, ale jestem pewien, że tego już nie ma.
ten przepis był krótko i dość dawno.

z równym skutkiem moglibyśmy przytaczać ile mydła, proszku itp. przysługiwało kierowcy w czasach gębokiej komuny. to mnięło i se ne vrati.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2008, 16:46
Posty: 37
GG: 6286774

Witam!
Po dłuższej chwili nieobecności poczytałem te wszystkie posty.
Więc jeżeli chodzi o to czy wiem w co się pakuje- wiem, nie boję się ciężkiej pracy i wyzwań..nie jedę tam sam tylko w doświadczonym pracownikiem jak już ze znajomego firmy do którego mam ogromne zaufanie...mimo tego że jestem młody robiłem już o wiele gorsze rzeczy np. w stoczni :D

_________________
Kat B- sierpień 2007
Wózki Widłowe, Europejski Certyfikat+ Wymiana Butli- grudzień 2007
Kat C- listopad 2008
Kat C+E- styczeń 2009
Kurs na przewóz rzeczy- zrobiony
Psychotesty- kwiecień 2009
Kat D- w trakcie:)
Czekam na ukończenie 21 lat (sierpień):):)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2007, 11:32
Posty: 7
GG: 0
Lokalizacja: Białystok

Witam.
Zaczynałem karierę kierowcy TIRA tak jak kolega. Z prawie zerowym doswiadczeniem zostałem wysłany w pierwszą trasę, bez pomocy i wsparcia z Włoch przez Szwajcarię do Angli. Było trochę strachu i obaw, ale nic strasznego. trzeba dużo pytać. Koledzy są bardzo uczynni, zawsze pomogą i pokażą co i jak trzeba robić.
Kolega zadał pytanie więc też trzeba dać konkretną odpowiedź, a nie grać jakiegoś chojraka wszystkowiedzącego i straszyć.
Też na ten temat mam parę pytań do kolegów, którzy jeżdżę na wschód. Mam jechać kierunek Moskwa. Proszę na odpowiedź na pytania:
1)Jak to jest z tymi łapówkami, słyszałem że są jakieś cenniki i trzeba wiedzieć, co ,ile i komu trzeba dać?
2)W których miejscach w miarę bezpiecznie można stanąć na odpoczynek i ile płaci się za bezpieczny parking, gdzie tankować?
3)Z jakich korzystacie map i czy są mapy do nawigacji np. TOMTOM?
4)Jak jest z jazdą po Moskwie, kogo pytać o drogę, firmę itp.?
Przy okazji może podacie jakieś inne cenne informacji. Z góry wszystkim odpowiadającym serdecznie dziękuję i pozdrawiam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Co do tych "opłat dla celników" to najlepiej zapytaj kierowców na granicy.
Co do parkingów to stawaj tylko na parkingach strzeżonych.
O stacje też się zapytaj kierowców.
z tego co wiem to TomTom ma mapę Rosji. Masz jeszcze do dyspozycji normalne mapy.
Jeżeli znasz choć trochę Rosyjski to mozesz pytać każdego.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Temat w sam raz dla mnie.Otóż dwa tygodnie temu zmieniłem prace.Z solówki przesiadłem się na Renault Premium.Mój nowy szef postanowił wysłać mnie w pierwszą trasę do Grecji z doświadczonym kierowcą jako zmiennika.Dla mnie to żaden dyshonor bo dostałem wiele ciekawych i przydatnych wskazówek.I przyznam szczerze że gdybym pojechał sam to w pewnych sytuacjach nie dałbym rady.Podczas moich zmian widać było brak obycia z takim pojazdem.Między innymi naczepa załapała pierwsze pobocze-bardzo nieprzyjemne uczucie dla nowicjusza."Wyrwałem" naczepe z pobocza ale zrobiłem to zbyt nerwowo i zestaw nieprzyjemnie kołysało po całej jezdni,która nie dość że była wąska to jeszcze miała okropne koleiny.Mój doświadczony kolega powiedział też że za szybko wchodzę w zakręty.Podczas podróży wjechałem pod most 3.6m(mój zestaw ma 3.7),ale to akurat wynikło ze złego oznakowania trasy.Problemy stwarzało mi też cofanie.Łamanie się na lewe lusterko wychodzi mi bez problemu(można otworzyć okno lub drzwi dla upewnienia się),ale na prawe mi najlepiej nie wychodzi.
Podczas tej podróży miałem najróżniejsze warunki:jazda autostradowa,górska,serpentyny,warunki zimowe.W pamięci utkwiły mi rumuńskie drogi.Jeśli ktoś pojeżdziłby nimi przez miesiąc to polskie uznawałby za autostrady.Po prostu koszmar.Podobno gorsze są tylko na Ukrainie,ale nie mam porównania.Dzięki wskazówkom udzielanym przez kolege mogłem wyciągać odpowiednie wnioski,a przy tym nabrać troche pewności siebie w prowadzeniu zestawu.
Często piszecie o doświadczeniu.Kierowca z którym pojechałem bez wątpienia jest doświadczony(7lat jazdy w PKSie oraz 12 lat na zestawach)ale i on nie ustrzegł się błędów.Jeżdził tam nie raz a zapomniał np o łańcuchach co było następstwem dwódniowego postoju z powodu obwitych opadów śniegu na Słowacji.Drugi raz przez łańcuchy(a właściwie ich brak) mieliśmi kłopoty na Rumunii.Celnicy nie chcieli nas wpuścić,ale 10 euro podziałało na ich zanik pamięci.Jeżdżąc na Wschód lub kraje takie jak Bułgaria czy Rumunia(które były pod wpływami ZSRR) trzeba mieć silne nerwy,trzeba też umieć sie targować bo tak jak napisał jeden z kolegów wykasują Cię do zera.Tu bez łapówki nie jedziesz do przodu-takich sytuacji mieliśmy więcej ale nie będe się o tym rozpisywać bo post i tak jest już długi.Wiem że moje spostrzeżenia nie są pewnie rewolucyjne ale w moim odczuciu wyjazdy na Zachód to dziecinny spacerek w porównaniu z ciężkimi warunkami Wschodu.

_________________
[A][BE][CE][DE]


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

I ostatnie zdanie Kolegi "marcinABCEuk" zadedykowałbym tym, którzy w opowieściach oraz cenieniu się (materialnym) uważają się za Kierowców Pierwszej Klasy. A gdy przyjdzie jechać choćby z Finlandii pod Sewastopol to miny gwałtownie bledną. Choćby z nieznajomości przepisów i procedur celnych, ale i prostego obycia.
Na wschód można jeźdzć i nie są to żadne dzikie kraje.Nam w duzym stopniu ułatwaia to podobna mentalnosć.Ale oczywiscie, im więcej doświadczenia tym łatwiej.
Zaś jazda na zachód i z powrotem nie jest w obecnych warunkach żadnym transportem międzynarodowym w rozumieniu przekraczania granic.

_________________
ego


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2008, 21:47
Posty: 20
GG: 0
Samochód: scania 420
Lokalizacja: Pruszków

Cytuj:
Witam!
Tak jak w temacie.
Pewna firma zaoferowała mi pracę ale nie jeżdżą na zachód tylko na wschód (Ukraina, Rosja, Kazachstan). Nie wiem czy to jest dobry pomysł bo mam na oku drugą w której mogę pracować i jeździ na zachód.
Chciałbym zebrać Wasze opinie i doświadczenia związane z pracą kierowcy zza wschodnią granicą.Pozdrawiam :D

Kolego langi 88,pomysł jest dobry ale co do Twego wynagrodzenia to z przodu 6 musi być ,inaczej bym się nie godził 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Kolego duży mobil ja bym nie przesadzał z takimi zarobkami które są wygórowane.
Na wschodzie jest większa papierologia i trzeba to wszystko opanować. Może to potrwać nawet kilka kursów. Poza tym praca jest lżejsza pod względem czasu odbywania się tras. Nawet przymusowe przestoję na granicy są w tym pomocne.
Uważam że jeżdżenia jest mniej niż kierunki zachodnie z uwagi na zakaz transportu wewnętrznego świadczonego przez polskie firmy.
Problemem może natomiast być powrót do Polski z uwagi na poszukiwanie ładunków powrotnych. Chyba że masz zamiar pracować w firmie która nie świadczy usług transportowych.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: