Cytuj:
czyli 30x4=2h. Czyli zostaje 7h na 500km.Czyli średnio 71km/h
od tego jest tzw "inna praca"
Termin „inna praca” oznacza czynności inne niż prowadzenie pojazdu związane z wykonywaniem przewozu drogowego , w szczególności:
- załadunek i rozładunek,
- nadzór oraz pomoc osobom wsiadającym i wysiadającym ,
- obsługa codzienna oraz utrzymanie pojazdu w czystości,
- każdą inną pracę podejmowaną w celu zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, ładunku i pasażerów, jak również pracę, która wynika ze zobowiązań związanych z wykonywanym transportem, w tym takie czynności jak nadzór nad załadunkiem, formalności administracyjne np. z policją, cłem.
Pod sformułowaniem „inna praca” rozumie się również czas, w którym kierowca ma obowiązek pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do wykonywania pracy, , w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadunek lub rozładunek, w przypadku gdy przewidywany czas ich trwania nie jest z góry znany.
Termin „okresy gotowości” oznacza okresy, inne niż przerwy i odpoczynek, podczas których pracownik wykonujący czynności związane z przewozem nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy (w szczególności są to okresy, gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, okresy oczekiwania na granicy, oczekiwania wynikające z zakazu ruchu).
Należy zwrócić uwagę, że zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. Nr 92, poz. 879 oraz z 2005 r. Nr 180, poz. 1497), w odniesieniu do kierowców-pracowników wyżej zdefiniowane „okresy gotowości” będą zaliczane w ewidencji czasu pracy do czasu pracy w ramach rozkładowych godzin czasu pracy, a poza tymi godzinami do czasu dyżuru. (art. 10 ustawy). W przypadku gdy pojazd jest prowadzony przez dwóch lub więcej kierowców, czas nieprzeznaczony na kierowanie pojazdem powinien być rejestrowany pod pozycją „okresy gotowości”.
Wyżej wymienione „okresy gotowości”, oraz wykonywania „innej pracy”, kierowca rejestruje:
na wykresówce: ręcznie lub automatycznie, jeśli prowadzi pojazd wyposażony w tachograf analogowy
na karcie kierowcy za pomocą przycisków tachografu, jeśli prowadzi pojazd z tachografem cyfrowym.
Czas spędzany przez kierowcę poza pojazdem, podczas którego wykonuje „inną pracę”, pozostaje w „gotowości”, ma przerwę lub odbiera odpoczynek dzienny, powinien być odpowiednio zarejestrowany:
gdy pojazd jest wyposażony w tachograf analogowy - na wykresówce: ręcznie lub automatycznie, w sposób czytelny, nie brudząc wykresówki lub
gdy pojazd jest wyposażony w tachograf cyfrowy - na karcie kierowcy: za pomocą klawiatury tachografu cyfrowego.
http://www.ewidencjaczasupracy.net/read ... icle_id=22