Strona 3540 z 3544 [ Posty: 70870 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13538 3539 3540 3541 35423544 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 kwie 2025, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2731
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

To na bank jeszcze słynny scaniowski grzybek wozisz w schowku :D

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1925
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Też mam, leży na czarną godzinę. :mrgreen:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 19:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2468
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

To jak masz najechane ponad 700tkm to jeszcze zakuj sobie wąż do wspomagania i dorzuć do schowka na czarną godzinę przewód wodny do chłodzenia głowic :]


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1925
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Wąż od wspomagania robili mi na warsztacie na poprzedniej wymianie oleju. :D A jeżeli chodzi o ten wężyk na górze głowic, który jest wpinany na te plastikowe złączki, to też mam w paleciarze na zapas. :mrgreen:

Obrazek
Takiego typu cudo.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 19:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3639
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

I te kanie takie dobre jak trzeba tyle części na zapas wozić? :/

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1925
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

W sumie to pierdoły. Pierdoły, które jak Ci się wysypią uziemią na długi czas. Wymiana tego wężyka, który pokazałem wyżej, zajmuje może z 10 min z podniesieniem kabiny. Wymiana alternatora, paska w Scani to 25 min z przerwą na kawę. Jedyne co to wspomniany grzybek jest trochę problematyczny, bo tu faktycznie pół przodu trzeba rozebrać...

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6056
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Wąż od wspomagania robili mi na warsztacie na poprzedniej wymianie oleju. :D A jeżeli chodzi o ten wężyk na górze głowic, który jest wpinany na te plastikowe złączki, to też mam w paleciarze na zapas. :mrgreen:

Obrazek
Takiego typu cudo.
W każdym moim aucie to wymieniłem. Od czasu i temperatury plastik kruszeje i pęka.
Wymieniałem takie które były szczelne, a przy demontażu rozlatywały się w rękach.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2731
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

I te noo, dwa filtry kabinowe za szufladą, to też podobno dla wielu zaskoczenie że takowe istnieją :D

Ale nawet gdy Tobie się to nie przyda to może ktoś z firmy w pobliżu gdzieś tam w Europie tego potrzebować :wink:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 20:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 946
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Tak czytam i czytam i się zastanawiam w czym ten next gen jest lepszy? :D Jak przyjdzie do zakupu to i tak kupię Scanie, ale powiedzcie mi co jest z Volvo E6 nie tak że was tak zniechęca? Bo tak jak pisałem moje ostatnie doświadczenia z tą marką opierają się na E5. Jeździłem swego czasu Gamą T, od nowości do przebiegu 450 tyś km i przez pierwsze 400 tyś był wymieniony czujnik nox, kalibracja podstawy osuszacza i wymiana sprężarki jak się sprzęgiełko rozleciało. Przy 400 tyś obróciła się krzywka na wałku, zrobione na gwarancji. Z byłym szefem jestem cały czas w kontakcie. Auto ma do tej pory i przy przebiegu 950 tyś zrobił wtryski. Z tego co widzę to mniej elementów wymienione jak w Scanii. :D

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2468
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

To wszystkie rzeczy to profilaktyka. Miałem auta, w których nigdy nie zrobiłem niczego z wymienionych powyżej tematów.
Jak dla mnie, różnica w stosunku FH Euro 5, a FH Euro 6 to przepaść. I to nie taka zwykła przepaść. To Rów Mariański świata transportu. Z tym, że podkreślam - swoją opinię opieram o FH z silnikami TurboCompound. W jednym egzemplarzu po 100tkm padł silnik (pęknięta tuleja). Ok, wada materiałowa zdarzyć się może każdemu. W drugim egzemplarzu po 195tkm padł komplet wtrysków. Do tego czujniki NOx, padające klimatroniki, losowo zapalające się błędy, zawieszające się wyświetlacze, nie włączające się klimy postojowe, cieknące kabiny i jakość plastików i ich spasowania daleka od czegokolwiek. Dodatkowo spalanie to jakaś loteria, w jednym tygodniu 24, w kolejnym 30. Przy bardzo podobnych warunkach. Ja osobiście jestem nimi zmęczony.


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 946
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

No i to jest rzeczowa odpowiedź :wink: Volvo E5 miały swoje wady, ale nic wielkiego, wszystko do przewidzenia i dość łatwe do zdiagnozowania. Ale przy E6 to chyba już faktycznie lepiej kupić Gamę T jak już z grupy Volvo. I tańsze w zakupie i w eksploatacji (chyba).

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa

Ja po zeszłorocznej przygodzie z łożyskiem na osi BPW wożę ze sobą ściągacz do dekla od piasty, nasadkę do piasty i ampula do zacisku. Oczywiście pneumat do kół również się znajdzie :D Także jakby trzeba zmienić na drodze piastę czy tarczę w BPW to nie ma problemu.


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2010, 20:11
Posty: 159
Samochód: Tandem
Lokalizacja: Chełmo/Radomsko

Cytuj:
ale powiedzcie mi co jest z Volvo E6 nie tak że was tak zniechęca?
Tylko spalanie (nie chodzi o TC), to nie chińczyk ale jak dla mnie bardzo dobre gruzy.

_________________
Za bezpieczny...


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 946
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Nie mam porównania E6, ale Volvo E5 z 11 litrowym silnikiem potrafi spalić tyle samo co Scania Streamline. Przynajmniej u mnie :wink:

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 13 kwie 2025, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1375
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
To wszystkie rzeczy to profilaktyka. ...
Michal, 195 tkm na wtryski to i tak świetny wynik jak na FH :lol:
140 tkm, kompletne sprzęgło
167 tkm wtryski - podobno jest akcja serwisowa na całą Europę. Zacząłem więc wysyłać auta do serwisu w Luksemburgu, w sobotę zadzwonili, że wyczerpał się zapas wtrysków w magazynie w Luksemburgu, nie wiadomo kiedy będzie dostawa. :lol:
Wiązki impulsator - tachograf i tachograf - DSRC co chwilę
Problem z klimatyzacją i Webasto, na 45 egzemplarzy, przynajmniej raz w tyg.w którymś problem.
Ciągle problemy z ciśnieniem oleju - na to też akcja serwisowa, oraz co poniedziałek problemy z rzekomo rozładowanymi akumulatorami.
A teraz wisienka na torcie, Areo, po 22 godzinach od odbioru z serwisu nowego egzemplarza padła lodówka :lol: Jeszcze w piątek nie była dostępna w Polsce :lol:
Lodówka, może nie unieruchomi auta, ale niesmak pozostaje...
Areo 500 KM spalaniem dorównuje Scanii Super 500 KM, przy tym zużycie AdBlue w Volvo nie przekracza 2l/100km. Jednak poprzedni egzemplarz 3-4 litry ropy więcej niż Scania na tej samej robocie.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 14 kwie 2025, 8:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2468
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

No cóż. Volvo - postaw na jakoś :lol:


Post Wysłano: 14 kwie 2025, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1281
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Mercedes MP5 , 600.000 przebiegu 1848, tarcze z klockami z tylu, kamera i paski z napinaczami 😀 Z Volva już dawno, zrezygnowałem, Scania ma mega jakosciowy zjazd, 80.000 pompa wysokiego cisnienia diagnozowana 3 miesiace. Spalanie 28l.


Post Wysłano: 14 kwie 2025, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2016, 7:40
Posty: 33
Samochód: DAF

Kupione Volvo FH 460 eev koniec 2012r skrzynia automat sprowadzony z Niemiec przebieg 400000, kupione w 2017r. po przejechaniu około 50000 wytarł się wałek rozrządu zrobione, później urwał się w wybieraku skrzyni biegów grzybek, o instalacji elektrycznej nie będę pisał bo to temat rzeka tyle awarji, osuszacz powietrza totalna poraszka ze strony elektrycznej jak i tej rdzy w przewodzie ze spręrzarki, która po drodze zatyka wszystko, sam filtr osuszacza wymieniany dwa razy w roku. Na 700000 km w 2022r. volvo przyjechało na lawecie rozleciał się rozrząd dół rozrządu od trybu pośredniego, który napędza pompę wspomagania. Przy naprawie rozrządu silnik został uszczelniony bo tam gdzie był olej to tam był i wyciek, wymieniony sterownik skrzyni biegów bo przy redukcji biegów na dolną skrzynię to mało skrzyni nie rozwaliło, cała ekologia AdBlue i odpowietrzanie skrzyni korbowej do wymiany. Co kolwiek przy nim zrobić to minimum pół dnia rozkręcania np. pompa wody czy kierunkowskaz w zderzaku. Nigdy więcej Volva. Mam jeszcze Dafy 105 jak i 106 po lifcie są prostrze w naprawie takie rzeczy tam się nie dzieją pompę wody wymieniłem pod rampą podczas załadunku, rdza pokazuje się na silniku bo taki suchy i na kabinie ale wolę tam niż w silniku czy w układzie powietrza.


Post Wysłano: 14 kwie 2025, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2006, 19:37
Posty: 67
GG: 0

U mnie znowu odwrotnie, nigdy więcej dafa. Mam 3 volva z 2012 roku i dwa dafy z 13 i 14 roku. W volvach zmieniam praktycznie tylko olej. Przez ostatnie 5 lat wymieniłem tylko czujnik nox w dwóch sztukach w jednym sprężarkę i teraz wiskoza, tak to praktycznie bezawaryjne samochody. W dafie z kolei co chwile coś się psuje, w obydwóch już wyłączyłem tryb awaryjny bo co conajmniej raz w miesiącu ograniczenie mocy się włączało. Nic się nie da sprawdzić samemu, volvo pokaże na wyświetlaczu wszystko, a w dafie usterka silnika i się domyślaj. W jednym dafie nawet kolumnę wymieniałem bo sie zatarła i nie dało się zjechać do domu. Łożysko wiskozy dwa razy, pompa wspomagania i wiele innych rzeczy. Teraz kupiłem volvo z 2017, zobaczę co to będzie.


Post Wysłano: 14 kwie 2025, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 946
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Co do wykonywania jakich kolwiek prac serwisowych/ naprawczych w Volvo to się zgodzę. Porażka totalna. Ilość czasu którą trzeba na to poświęcić to tragedia, cokolwiek się nie robi.

_________________
VOLVO FAN!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3540 z 3544 [ Posty: 70870 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13538 3539 3540 3541 35423544 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: