Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lut 2025, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 35
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

Witam. Panowie na chwilę obecną latam Dafem XF106 4x2, niestety nie do końca spełnia swoje zadanie.
Potrzebny ciągnik 4x4 i teraz co polecacie? W grę wchodzą auta nie starsze jak 2014r.
Robota to załadunki na żwirowniach budowach itd. a rozładunki często też na jakiś średnio utwardzanych terenach często w błocie itd.


Post Wysłano: 04 mar 2025, 11:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Man Hydrodrive - do takiej pracy fajne są TGX na półosi - lekkie a komfortowa kabina. TGS budowlany na zwolnicy będzie cięższy.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 04 mar 2025, 13:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 35
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

Kurczę co do samych kabin to się nie zastanawiałem, a nawet nie bardzo ogarniam różnice między TGS a TGX😉
Na wadze nie zależy mi tak bardzo bo wywożę własny towar więc 1T nie robi mi różnicy.
Auto będzie używane na krótkich trasach. Bardziej zależy mi na nie zawodności, jak najniższych kosztach eksploatacji i spalaniu. Gdybym jeździł w ciężkie tereny to myślał bym o czymś z stałym 4x4, ale tutaj problem jest w miejscach wysypu. Często pojadę na jakieś pole, łąkę mniej utwardzony teren naczepa lekko usiądzie i już nie idzie się wyrwać do przodu 🫤


Post Wysłano: 04 mar 2025, 14:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Są różne wysokości 4x4 - jeszcze trzeba mieć naczepę odpowiednią ... i naczepa czasem będzie do wymiany :) .
Wrzuć zdjęcie naczepy na priv. Coś pojecia o 4x4 mam - może coś doradzę ... priv

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 04 mar 2025, 17:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 35
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

No to tak szczerze mówiąc nie ma co wysyłać zdjęć naczepy ponieważ potrzebuję jakiegoś uniwersalnego auta.
Jaki mam wybór w takim przypadku ponieważ potrzebuję auta zarówno pod wywrotkę jak i pod firanę a nawet w planach jest niskopodwozie ?


Post Wysłano: 05 mar 2025, 9:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

To ja widzę 3 auta :lol: ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 05 mar 2025, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 35
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

Dlaczego 3 auta? Na chwilę obecną DAF już jest uniwersalny bo podepnę i wannę i firanę.


Post Wysłano: 05 mar 2025, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3639
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Pod plandekę standard to ciągnik powinien mieć siodło na poziomie 1150mm, niskopodwozie różnie 1150 albo 1250, a wywrotki to już bardzo różnie.
Czy są ciągniki z dołączanym przodem i siodłem na wysokości pod plandekę? Ja nie wiem, nie znam się.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 05 mar 2025, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6056
Samochód: Volvo FH

Niby są, tylko 95% wywrotek jest na siodło 1250mm.
Niby da się to zapiąć na siodło 1150, ale zaraz będą zerwane nadkola i wyglądać to będzie jak pół dupy zza krzaka.

Siodło 1150 to opony 70tki. Na wywrotkowej robocie opony idą w oczach, a 70tki to max 150kkm.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 06 mar 2025, 8:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 35
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

Dobra, może pominiemy jednak już tą kwestię.
Proszę o jakieś podpowiedzi na temat samych silników w MANie, które wersje silnikowe są warte uwagi? No i opinie na temat samego Hydrodrive.


Post Wysłano: 06 mar 2025, 10:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Dlaczego 3 auta? Na chwilę obecną DAF już jest uniwersalny bo podepnę i wannę i firanę.
Bo 4x4 zaczynają się od 125cm - czyli firana na samym przodzie ma około 4,15 ...
Bo do niskopodwozia powinien być koń 3 osiowy
do wywrotki 4x4

Kupisz konia 4x4 na wysokim zawieszeniu - siodło 130-140 - zależy od auta. Skoro wanne ciągasz dafem - za pewne "standardem" typowym z autostradym jak nie czymś zrobionym lowdka , nie fabryczną wersją pod wywrot - to masz wanne 115 polskiego producenta lub fliegl/czasami kempf ma takkie niskie - z siodłem 130cm sobie nie radzą ... I wymiana naczepy.
Wszystkie silniki w Manie są tak samo dobre w E6 - po 19r maj są ciut inne ale tez mają coś - co nie znaczy że jedne jak i drugie 1,2mln nie pykną bo znam e6 co 1,5 mają ... Nie ma rególy. E5 jest lepsze - ale ty chcesz "nowsze" i " uniwesalne" :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 06 mar 2025, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 35
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

Cytuj:
Cytuj:
Dlaczego 3 auta? Na chwilę obecną DAF już jest uniwersalny bo podepnę i wannę i firanę.
Bo 4x4 zaczynają się od 125cm - czyli firana na samym przodzie ma około 4,15 ...
Bo do niskopodwozia powinien być koń 3 osiowy
do wywrotki 4x4

Kupisz konia 4x4 na wysokim zawieszeniu - siodło 130-140 - zależy od auta. Skoro wanne ciągasz dafem - za pewne "standardem" typowym z autostradym jak nie czymś zrobionym lowdka , nie fabryczną wersją pod wywrot - to masz wanne 115 polskiego producenta lub fliegl/czasami kempf ma takkie niskie - z siodłem 130cm sobie nie radzą ... I wymiana naczepy.
Wszystkie silniki w Manie są tak samo dobre w E6 - po 19r maj są ciut inne ale tez mają coś - co nie znaczy że jedne jak i drugie 1,2mln nie pykną bo znam e6 co 1,5 mają ... Nie ma rególy. E5 jest lepsze - ale ty chcesz "nowsze" i " uniwesalne" :)
Widzę, że bez dziwnych docinek i uśmieszków to nie potrafisz, ale mniejsza z tym.

Potrzebuje coś do transportu w promieniu 100/150km.
Wannę mam InterCarsa lub Wieltona.
Firana raczej będzie użyta 5razy w roku, ale jednak będzie.
Niskopodwozie potrzebne bo na obecną auto lawetę jak ładuje koparkę kołową czy większą ładowarkę to jest niestety za wysoko.
Uniwersalne muszę mieć bo nie kupię kolejnego auta żeby 5razy w roku pociągnęło firanę.

Co do samych silników w Manach wcale nie musi być nowsze skoro E5 tak bardzo przeważa nad E6. Wystarczy tylko przekonać konkretnymi argumentami. Słyszałem że E5 lepsze a E6 od 2017r. lekko poprawione, ale ile w tym prawdy?
Wracając jeszcze do 4x4, a raczej Hydrodrive a nie konkretnie stałe 4x4 to myślę o czymś bardzo zbliżonym do standardu ewentualnie ciut wyżej.
Bo ogólne mam wrażenie że są jakby 3wersje wysokości tego ale pewnie znowu się mylę?


Post Wysłano: 06 mar 2025, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Uśmieszki uśmieszkami ...
Powtórzę firana z najniższym Hydro będzie miała ponad 4,10 - czy to raz w roku czy 100 - teoretycznie jest nie zgodne z prawem...
Polskie naczepy wywrotki są robione na 115 standardowo(taki relikt z lat 90 jak ciągało się wywrotkę byle czym - standardem z firany) - przy krótkiej naczepie żwirówce może braknąć poduszek bo jest duża różnica między 1 a ostatnią osią - w długiej naczepie ta różnica maleje ( np kupiłem nową Mege 40m3 ze stoku i myślałem, że sobie poradzi z hydro - nie, brakowało poduch na pierwszej osi izrywanie nadkoli na byle małej krzywiźnie - a to dłuższa rama była - a Wielton 38m sobie radził mimo też standardu) . Zachodnie naczepy - inna bajka, czy nawet nasze ale na zamówienie pod wyższe siodło.
Silniki jak Ci napisałem - inny osprzęt mają od 19r maj - ale też mają wady...,ale trochę osprzęt uprościli ( znowu 1 turbo, zwykły cooler i egr prostszy) .
od 17r były na innym sofcie - inne moce i tłoki stalowe ( tak w skrócie, ale to nic istotnego)

Wysokości ramy są dwie w Hydro - gięta belka i półoś oraz prosta belka i zwolnica.

E5 jest prostszym silnikiem - zwykły cooler, 1 turbo,brak EGR, tańsze częsci do ekologi. Ciężko kupić już ładne E5 ale się trafiają ... Rodzynki z końca produkcji są droższe niż E6.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 07 mar 2025, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 35
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

Ooo proszę...i taka odpowiedź mi się podoba 😉
Nie mam zdjęcia żeby wysłać ale mam InterCarsa 33m z 2011r czyli nie jest to ideał pod Hydro?
To jeszcze powiedz jak sprawa wygląda z niskopodwoziem do Hydrodrive pomijając że lepiej by było mieć ciągnik 3osiowy.


Post Wysłano: 07 mar 2025, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6033

Cytuj:
Wszystkie silniki w Manie są tak samo dobre w E6
Konkretnie - wszystkie są tak samo złe :lol:

Nie wiem jak te większe silniki, chyba D38, one zdaje się lepiej się sprawdzały, ale te najpopularniejsze 460, 500 to dziadostwo. Seba zaprzeczy, bo zakochany w manach, no i jak chcesz hydro to mimo wszystko najlepsza opcja, ale ogólnie lepiej szukać czegoś po 2019, albo E5.


Post Wysłano: 08 mar 2025, 9:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Wszystkie silniki w Manie są tak samo dobre w E6
Konkretnie - wszystkie są tak samo złe :lol:

Nie wiem jak te większe silniki, chyba D38, one zdaje się lepiej się sprawdzały, ale te najpopularniejsze 460, 500 to dziadostwo. Seba zaprzeczy, bo zakochany w manach, no i jak chcesz hydro to mimo wszystko najlepsza opcja, ale ogólnie lepiej szukać czegoś po 2019, albo E5.
Dziadostwo które bez grzebania do 1,5mln tez potrafi przejechać ... ale luz, mało jest filmów ze sKanią e6 w których głowic nie trzeba zwalać itp :> :mrgreen:
Tam przy dobre powinien być " " w sumie bo to miałem na myśli. W 2014-19 zmieniasz panewki korbowodowe przy około 600tys km (tak dla spokoju) za jakieś 6000zł w serwisie( a cześć ma zaproszenie na akcje serwisową - w mojej flocie mam 3 z zaproszeniem), a w po 19r tłoki z pierścieniami - to w sumie nie wiem które są lepsze... :lol:
A jak E6 zaczyna brać płyn to trzeba naprawić a nie jechać ...
D38 jest podobno bezawaryjny ale niedostępny w 4x4.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 mar 2025, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Ooo proszę...i taka odpowiedź mi się podoba 😉
Nie mam zdjęcia żeby wysłać ale mam InterCarsa 33m z 2011r czyli nie jest to ideał pod Hydro?
To jeszcze powiedz jak sprawa wygląda z niskopodwoziem do Hydrodrive pomijając że lepiej by było mieć ciągnik 3osiowy.
Nie wiem jak intercars, ale 33m to już jest rama 7,8 czyli ździebko dłuższa - na pół osi wersja ogarnie.
Niskopodwozie to nie problem bo prawdziwe niskopodwozie zazwyczaj jest na wyższe siodło.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 mar 2025, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6056
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Wszystkie silniki w Manie są tak samo dobre w E6
Konkretnie - wszystkie są tak samo złe :lol:

Nie wiem jak te większe silniki, chyba D38, one zdaje się lepiej się sprawdzały, ale te najpopularniejsze 460, 500 to dziadostwo. Seba zaprzeczy, bo zakochany w manach, no i jak chcesz hydro to mimo wszystko najlepsza opcja, ale ogólnie lepiej szukać czegoś po 2019, albo E5.
Dziadostwo które bez grzebania do 1,5mln tez potrafi przejechać ... ale luz, mało jest filmów ze sKanią e6 w których głowic nie trzeba zwalać itp :> :mrgreen:
Tam przy dobre powinien być " " w sumie bo to miałem na myśli. W 2014-19 zmieniasz panewki korbowodowe przy około 600tys km (tak dla spokoju) za jakieś 6000zł w serwisie( a cześć ma zaproszenie na akcje serwisową - w mojej flocie mam 3 z zaproszeniem), a w po 19r tłoki z pierścieniami - to w sumie nie wiem które są lepsze... :lol:
A jak E6 zaczyna brać płyn to trzeba naprawić a nie jechać ...
D38 jest podobno bezawaryjny ale niedostępny w 4x4.
Seba, ja wiem, MAN to dla Ciebie najlepsze auto świata :). Tylko przez dłuższą chwilę zająłeś się opisywaniem problemów silników Mana, jak i kiedy im zapobiec, i co zrobić żeby nie wywaliły korby.
Opisujesz problemy które w normalnych autach poprostu nie się nie zdarzają, dlatego Volvo jest lepsze od Mana.
Nawet te moje Kanie są lepsza od Mana.

Man e6 to wyjeżdżający z fabryki trup z wyrokiem na 500kkm.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 mar 2025, 18:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Ale w błędzie jesteś - nie uważam, że są najlepsze. Mi odpowiadają i mimo czegoś "tam" mają coś "innego" na plus i pasuje. W tej kategorii aut nie ma dużego wyboru (a Wy, użytkownicy tego forum patrzycie w 99% na te auta jako ciągnik siodłowy "standard" a to jest 4x4) i jest to dla mnie jakiś tam złoty środek mając z wpisem do dowodu rejestracyjnego swoich danych - wszystkie inne marki w 4x4 (scanie nawet 2szt :lol: ) ...

A ten trup na 500tyś - coś gdzieś się słyszało i się powiela ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 10 mar 2025, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2468
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Fakt jest taki, że MANy e6 z lat 2016-2019 faktycznie mają problemy z silnikami i wymagają szczególnej dbałości. Informuje o tym nawet niemiecka DEKRA. Niemniej jednak da się z tym żyć i robić przebiegi. Nie brakuje aut z tej serii, które już dawno przekroczyły milion km, jak i tych, które poddały się wypluwając korbę lub stając w płomieniach przy +/- 600kkm.
Sam kilka miesięcy temu kupiłem taki ciągnik z 2017 roku "za czapkę śliwek" do jazdy w koło komina. Aktualnie auto ma 900kkm i jak na razie jest to dość bezproblemowy pojazd, z tym, że miał bardzo solidną historię serwisową z Niemiec i według zapisów większość typowych bolączek została już zrobiona. Z największych minusów to dość wysokie spalanie, które akurat mnie nie boli, bo auto robi 5-6tkm/miesięcznie. Za to niewątpliwym plusem są koszty obsługi i ceny części. Jak to mawia właściciel warsztatu, w którym serwisujemy padliny: "z tym autem jest jak z cukrzycą - zawsze może być lepiej, ale idzie z tym żyć".

Jakby autor był zainteresowany to mogę ogarnąć TGSa 18.440 Euro 6 z Hydrodrive, hydrauliką i manualną skrzynią z 2016 roku, z przebiegiem lekko ponad 200.000km w cenie ok. 110.000zł.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: