Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 lut 2025, 10:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2025, 9:52
Posty: 3

Witam
W zeszłym tygodniu wyciągałem Webasto żeby wymienić silnik dmuchawy bo grzechotało strasznie. Po wymianie założyłem, odpaliłem do sprawdzenia i wszystko fajnie chodziło, grzało dobrze( sprawdzenie trwało parę minut)
Po czym wyjechałem w trasę, odpalam a tu zonk, wiatrak się włącza na chwilę dmucha zimnym powietrze i po 2-3 minutach kontrolka od ogrzewania zaczyna migać a webasto się wyłącza.
Co może być przyczyną, dodam że przed wymianą tego silnika chodziło normalnie.


Post Wysłano: 14 lut 2025, 17:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 516
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Najłatwiej byłoby odczytać błędy . Jak nie masz czym to sprawdzenie świecy , czy zaczyna pracować pompka ,połączenie do płytki i oporność czujnika płomienia i przegrzania .Jak nie odpali 10 razy to najpewniej zablokuje ci sterownik.


Post Wysłano: 14 lut 2025, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2025, 9:52
Posty: 3

A jest możliwość żeby się zapowietrzyła jeśli wężyk był odłączony?
Jeszce jedno przy włączeniu, słychać jak się załącza, słychać delikatne cykanie i idzie trochę dymu rury wydechowej


Post Wysłano: 14 lut 2025, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 516
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Jak najbardziej mogło się zapowietrzyć , ale wtedy po zaniku płomienia próbowało by się odpalić od nowa najczęściej 3 razy i dopiero by się wyłączyło .Jak pochodziło za pierwszym razem z 10 minut powinno się odpowietrzyć .Objawy pasują do uszkodzenia lub odłączenia czujnika przegrzania /temperatury .U mnie po wymianie filtra przy pompce zaczęło pracować normalnie po drugim odpaleniu . Nie skręciłeś za mocno opasek na przewodzie paliwowym ? Czy przy wymianie silnika wymieniłeś sitko na świecy i wyczyściłeś kanał paliwowy i powietrzny przy nim ? Często przy zatartym silniku sitko się przepala z powodu za małych obrotów i jednocześnie zbyt małej ilości powietrza w komorze spalania . Możesz odłączyć przewód od paliwa przy ogrzewaniu i wtedy włączyć i sprawdzić czy strzyka pulsacyjnie paliwo jak zacznie cykać pompka .


Post Wysłano: 14 lut 2025, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2025, 9:52
Posty: 3

Dzięki za podpowiedzi, jutro to jeszcze raz posprawdzam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: