Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 sty 2025, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2023, 14:58
Posty: 17

Witam tak jak w tytule, od dłuższego czasu zaobserwowałem zwiększony ubytek oleju, ostatnio zmieniałem filter odmy z myślą że to pomoże. A dzisiaj miałem awarię cewki gaszenia i przy jej wymianie zauważyłem resztki paliwa upipranego w oleju, zajrzalem i zmienilem filter paliwa i tak samo, szara ropa, zaciągnąłem trochę z baku żeby potwierdzić i wynik ten sam. Kiedyś z 2 lata temu miałem taką sytuację i winna była pompa paliwa z tym że wtedy były też trudności z odpalaniem. Moje pytanie brzmi czy i skąd olej może się poza pompą przedostawać do paliwa?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 225
GG: 0
Samochód: Volvo

Jesteś pewny że to jest olej? w 97% procentach jest to sadza, która w układzie zasilania HPI jest normą, im auto starsze i bardziej kopci, tym więcej sadzy zbiera się w oleju napędowym.
Pompowtrysk HPI jest tak zbudowany że ma układ otwarty i przechodzą przez niego spaliny, w fazie wtrysku przechodzi ON i go płucze, co nie spali wraca przelewem do zbiornika łącznie z sadzą.
Kolejną przypadłością tego układu jest ciepły ON w zbiorniku, im mniej paliwa tym cieplejszy, potrafi latem nawet mieć 40*C.
W HPI filtr paliwa najlepiej wymieniać przy max 40-50 tys.km, ponieważ czasami potrafi się tak zalepić sadzą że będzie zapalać się EDC.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: