Dzisiaj po południu zacząłem rozkręcać i pojawiła się woda w przewodzie gumowym łączącym chłodnicę intercoolera z kolektorem ssącym. Czy możliwe, że chłodnica spalin nie jest szczelna i jak dmuchałem ponad godzinę sprężarką do naczynia wyrównawczego to przecieski przeszły przez zamknięty zawór EGR w dół rurą aluminiową i potem do łącznika gumowegi i chłodnicy intercoolera tak jak pokazałem na żółto na zdjęciu nr1 oraz nr2?
Na wyjściu za zaworem EGR była niby czarna (a nie biała czyli z wodą) maź, ale wydaje mi się, że kropelki wody tam były początkowo - na czerwono zaznaczone, zdjęcia nr3 i nr4.
A kolano aluminiowe łączące kolektor ssący z króćcem EGR oraz rurą gumową od intercoolera widać na fotkach nr5, 6, 7 i 8 jest trochę smalcu czarnego. Na zielono zaznaczone od strony płonieniówki, na czerwono od strony EGR. Czy to wszystko wygląda w miarę?
Wnętrze kolektora ssącego też zabrudzone - na fioletowo - zdjęcie nr9.
Zawór EGR jest zamknięty ręcznie od wielu lat, a siłownik EGR zaślepiony nie dochodzi do niego powietrze. Dojście spalin do chłodnicy EGR jest zaślepione na wlocie cienką blachą na kolanie dolotowym od kolektora wydechowego. Czy zrobić podobnie za zaworem EGR żeby w razie rozszczelnienia chłodnicy EGR płyn nie leciał do kolektora ssącego? Być moż to jest świeża sprawa po dmuchaniu sprężarką. Ciśnienie chwilowo było ustawione na 1,6Bar ale potem zmniejszona na poniżej 1Bar.
Czy źle rozumuję z tą wodą, mogła się tam dostać w inny sposób do rury intercoolera? Może sprawdzić jakoś tą chłodnicę EGR, tylko przewody porozpinane już to nie mam jak wytworzyć w wodzie ciśnienia... Płomieniówkę warto sprawdzić jakoś?