Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 sty 2018, 20:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 28
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

Witam. Panowie od Lutego wracam po przerwie do pracy i jest sporo ofert gdzie lata się na Skandynawie. Nigdy nie płynąłem promem i byłbym wdzięczny za opisanie w podpunktach co kolejno trzeba robić.
Dojezdzam na parking przed promem i co dalej?
Ps: inne sprawy typu jak wyglada wjazd, jakiś bilecik itd. również mile widziane :-)


Post Wysłano: 07 sty 2018, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2818
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Dojezdzasz na parking
1 idziesz do operatora po bilet jesli masz ok jesli warten to idziesz zapisac sie na liste
2 dostajesz bilet na ktorym sa wypisane miejsca gdzie masz stanac na terminalu
3 wjezdzasz na terminal ,,wbijasz pauze "(o tym dalej bo ilu sioferow tyle teorii)
4 jak doplynie lajba to kaza wjezdzac co czynisz
5 parkujesz na promie wbijasz prom
6 idziesz do kajuty albo do recepcji po karte do kajuty
7 idziesz jesc tudziesz jak prawdziwy bywalec promow [wycenzurowano] sie do odciecia i zrobic zapasy na dalszy tydzien
8 zjezdzasz z promu i dokrecasz pauze badz lecisz dalej


Odnosnie pauz
Pauza promowa moze byc przerwana maksymalnie 2 razy. Laczny czas przerwania nie moze byc dluzszy niz 60min

Na promie musimy odebrac regularny odpoczynek 11h chyba ze bez przerwy zrobimy 9h

Odpoczynek wraz z praca musi sie zmiescic w 24h

Wiec musisz sobie sam rozplanowac czy po dojechaniu na terminal wbijasz zakonczenie czy po odebraniu biletu czy dopiero po wjezdzie na prom. Ilu szoferow tyle mozliwosci

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 07 sty 2018, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 28
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

Dzięki kolego za zainteresowanie :-) Powiedzmy, że pierwszą część ogarniam :-) Jak nie przeżyje sam to się reszty nie dowiem.
Tylko teraz ta dalsza część :D
Jeśli zakończenie zrobię dopiero na promie to muszę zrobić tam 9H pauzy lub ile tam wyjdzie,a resztę do 11H dokrecic po zjechaniu z promu?
Odpoczynek i praca musi się mieścić w 24H w momencie gdy robimy nieprzerwany odpoczynek 9H?
No a pytanie co w momencie gdy dojeżdżamy na terminal robimy pauze i po 5H każą wjeżdżać?


Post Wysłano: 07 sty 2018, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

To masz juz zrobione 5h pauzy. Powiedzmy ze 6 zrobisz na promie. Ruszajac na promie mozesz juz wbijac kraj rozpoczecia i but. Jesli prom by plynal np. 3 h (ale na Skandy zaden tak krotko nie plynie) to zjezdza z promu i dokrecasz 3h. Wtedy wbijasz rozpoczecia i but. Ogolnie pilnuj tego zeby miec ciagly odpoczynek 9h lub dokrecane 11h i czasu pracy. Tak to na wiele rzeczy sluzby przymykaja oczy bo sami czesto nie kumaja. Czesto nawet jak bardzo bys chcial to i tak nie zmiescisz wszystkiego i zdazaja sie przegiecia. Ale coz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 07 sty 2018, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2818
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Dzięki kolego za zainteresowanie :-) Powiedzmy, że pierwszą część ogarniam :-) Jak nie przeżyje sam to się reszty nie dowiem.
Tylko teraz ta dalsza część :D
Jeśli zakończenie zrobię dopiero na promie to muszę zrobić tam 9H pauzy lub ile tam wyjdzie,a resztę do 11H dokrecic po zjechaniu z promu?
Odpoczynek i praca musi się mieścić w 24H w momencie gdy robimy nieprzerwany odpoczynek 9H?
No a pytanie co w momencie gdy dojeżdżamy na terminal robimy pauze i po 5H każą wjeżdżać?
Nie dziekuj pózna godzina prawdziwi vikingowie jeszcze spia odpisza rani.

Ad1 tak jak zrobisz 9 na promie to mozesz jechac i masz skrócony jesli mniej to dokrecasz i masz regularny

Ad2 z kazdym odpoczynkiem musisz sie zmiescic w 24h ale malo.kto tego przestrzega. Bo jesli idziesz na 15h pracy zeby zdazyc na ok to szef by cie zajeb... Gdybyś nie wjechal.na prom bo z pauza sie nie zmiescisz

Ad 3 jesli dojezdzasz na terminal i wiesz ze lajba jest za 5h a ty bedziesz plynal np 6h to wbijasz zakończenie robisz pauze potem wjezdzasz na prom tak zeby nie przekroczyc 60min i juz na promie dokrecasz pauze

Pamietaj o tym aby prom wbic faktycznie gdy juz bedziesz.na lajbie bo o ile w starszych tacho nic to nie zmienialo to nowe po wbiciu zalicza ci do pauzy promowej kazda wczesniejsza pauze w przeciagu 60min

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 07 sty 2018, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2818
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Edler a z puttgarden do rodby to ile sie plynie.
To tez skandynawia

Taki zart

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 07 sty 2018, 22:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 10:43
Posty: 729
Lokalizacja: Lublin

Pamiętaj, żeby po wjechaniu na prom nie wbić drugi raz zakończenia, bo wtedy pauzę będzie Ci liczyło od początku. Na terminalu zakończenie, po wjechaniu na prom wbijasz "prom/pociąg" i finito.
Pamiętaj też, że pauza wynosi 11h + minuty, które wykorzystujesz do wjazdu i zjazdu z promu. Czyli np. wjeżdżasz 5 minut, zjeżdżasz 7 to łącznie wszystko wynosi 11h12min. Zależy jeszcze jakie masz tacho. Niektóre mają problemy z liczeniem promówki. W aucie, którym jeżdżę zmieniano oprogramowanie i teraz liczy perfekcyjnie wszystko.


Post Wysłano: 07 sty 2018, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jak pauza promowa jest krotsza niz 3h to sie jej nie liczy do promowej? Jakos tak. A na Rodby to szybkie 45 i ogien.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 07 sty 2018, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 10:43
Posty: 729
Lokalizacja: Lublin

Edler, chodzi Ci o 3h odpoczynku na promie? Pływam regularnie do UK. Jak jeździłem w pojedynczej i czas gonił to zdarzyło się zrobić promówkę i przy kontroli angielskiej inspekcji problemu nie było. Co niektórzy też nagminnie tłuką promówki zarówno w pojedynczej jak i w podwójnej i jak dotąd jedyną służbą, która się do tego przyczepiła była polska inspekcja.


Post Wysłano: 07 sty 2018, 22:34

Cytuj:
Odpoczynek spędzony na promie lub w pociągu kierowca może zaliczyć do dobowego wyłącznie w przypadku, jeśli do dyspozycji miał koję lub kuszetkę z miejscem do spania.
Nie ma znaczenia długość pauzy a fakt powyższy.


Post Wysłano: 07 sty 2018, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 10:43
Posty: 729
Lokalizacja: Lublin

Dlatego w przypadku przepraw do UK wszystko tak naprawdę zależy od nadgorliwości kontrolującego. Jeżeli będzie Cię chciał za wszelką cenę udupić to będzie chciał dowodów na to, że miałeś kuszetkę (np. bilet z promu). Z mojego otoczenia jedyną taką służbą była wspomniana powyżej ITD, choć po roku sądzenia się, odwoływania każdej ze stron i tak chłopaki wygrali.


Post Wysłano: 07 sty 2018, 22:44

Ja się pod kręceniem pauzy promowej na kanale (Calais-Dover i podobne) nie podpisał, bo to robienie ze służb kontrolnych debili, jest to chyba najbardziej popularny prom jaki istnieje i każdy wie, że tam kuszetki nie ma. Poza tym weź się zmieść w 60 minutach ze zjazdem i wjazdem i przyparkuj normalnie (zwłaszcza w Anglii).

Najbardziej zdradziecki jest prom z i do Harwich, tam raz wyjdzie 9h na promie, raz nie i trzeba się mocno pilnowac.


Post Wysłano: 07 sty 2018, 23:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 10:43
Posty: 729
Lokalizacja: Lublin

Zależy jeszcze gdzie się staje. Na płatnych, np. w Dover na Motisie albo w Dunkierce jeszcze mi sie nie zdarzyło nie znaleźć miejsca (choć nieraz zaczynały się wątpliwości), no ale to już zależy od pory. Ale nie róbmy już OT, parkingi to osobny temat :)


Post Wysłano: 08 sty 2018, 0:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

A jak Ty chcesz robić pauze promową na trasie Calais-Dover, bo ja nie bardzo rozumiem. Pomijając fakt braku kajuty na promie.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 08 sty 2018, 1:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 10:43
Posty: 729
Lokalizacja: Lublin

Robiłem tak dwa razy płynąc do Dunkierki i dokręcając na parkingu w Dunkierce. Przy późniejszej kontroli problemu nie było. Nie wiem, może miałem farta i przymknęli oko. Wiem, że jest garstka osób, która robi to nagminnie i rzekomo też kłopotów nie mają. Nie twierdzę, że to jest w pełni legalne ze względu na brak kuszetki, dlatego nie będę się kłócił i mówił, że to jest zaje*iste i bez skrupułów tak można. Wg mnie po prostu zależy od kontrolującego.


Post Wysłano: 08 sty 2018, 6:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3186
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Na ciufci do Włoch trzeba sprawdzić... :D

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 08 sty 2018, 10:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 10:47
Posty: 28
GG: 2583403
Samochód: W210 320CDI

Dobra panowie nie śmiecić mi tutaj. Powiedzmy, że mniej więcej już wiem co i jak, a reszte okaże się w praniu :)
Szerokości :) Pozdrawiam :)


Post Wysłano: 14 mar 2022, 11:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2022, 10:53
Posty: 1

Cześć panowie,
Odświeżam temat.

Taka sytuacja:
Zajeżdżam na port i zostały mi 2 godziny czasu pracy, żeby rozpocząć pauzę promową.
Ale wjazd na terminal będę miał za 5 godzin. I tu się robi problem.

Czy można pauzę promową można zrobić w sposób, który opiszę niżej:
Zajeżdżam na parking promowy.
Kończę pracę
Czekam 5 godzin, aż będą wpuszczać mnie na terminal.
Wjeżdżam na terminal około 10 - 20 minut
Zatrzymuje się Włączam prom/kolej (bo na terminalu też czeka się 2 - 3 godziny)
Wjeżdżam na prom (to jest ta druga przerwa na zjeżdżanie z promu - którą wykorzystuje na wjechanie)
I na statku z kuszetką pauzuję kolejne kilka godzin, tak że spokojnie wyjdzie ponad 11 godzin odpoczynku i przerwa na dwa razy wjeżdżanie.

I w związku z tym pytanie, czy coś takiego jest poprawnie zaliczone? :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: