Cytuj:
Nie znalazłem innego tematu, to zapytam tutaj:
GY Kmax T HL 385/65 R22.5,nie była całkiem nowa, naczepa, ostatnia oś,za chwilę bieżnik wyrówna się ze znakami. Ok. 120 tyś przebiegu to chyba trochę mało jest nie?
Skoro nie wiesz ile miały przejechane to ze średniej zrobiły w sumie do dzisiaj jakieś 300tkm (o ile pracowały na dobrym ciśnieniu) na ostatniej osi (takie mocne dwa lata). Naciąć i na środek i tam zrobią jeszcze stówkę. Przy 7 barach nie przejechały nawet 200tkm i taka to zależność.
Cytuj:
Opona jak jest nówka to sie trochę lepiej trzyma a później przy końcu leci w oczach
Sprawdź jeszcze raz bo przy oponach dobrej klasy jest odwrotnie. Mniej bieżnika lepsze chłodzenie, mniejsze kiwanie. Zazwyczaj czym niżej tym dłużej przy założeniu, że nie są powycierane nietypowo i zawiecha OK po prostu nic miejscowo się nie dzieje. Inni tłumaczą to odwrotnie czym wyższa tym mniej obrotów koła dlatego dłużej się trzyma. A moim zdaniem duży wpływ na to ma jakość opony. Bardzo często słabe chinki przy końcu życia potrafią w jedną trasę zlecieć do drutów.
Jednak ja obstawiam swoje bo raczej kręcimy oponami premium więc z doświadczenia trzymam swoją tezę : czym niżej tym dłużej.