[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool [phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool Volvo FH (4 generacja) - Strona 62 - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
Rejestracja:14 sie 2008, 12:59 Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV
Cytuj:
Cytuj:
teraz a w czasie jazdy 29.2V
Nie za dużo przypadkiem? nie powinno być coś w okolicach 28.5?
Po mojemu to on może podał wartość chwilowa, bo tak ja mam swoim FH (2012), że zmienia się i lata pomiędzy 28,2V-29,2V. Po całej nocy, jest 25V i zagaduje bez problemu.
Ba, stare TGA z 23,5V rano "od strzała" gadał...
To są żelowe więc trochę mocniej ładuje i cały czas ładuje 29.2V
Po 20H pauzy z webasto i lodówka ma 24.4V i cały czas ten komunikat.
Pewnie czujnik stanu akumulatora nawala...
Nie za dużo przypadkiem? nie powinno być coś w okolicach 28.5?
Jeżdżę FH500 odebranym 4.09 bieżącego roku. W czasie jazdy jest 29.2V gdy wg. komputera akumulator jest nienaładowany, a pasek postępu ładowania jest niezapełniony. Gdy pod paskiem zamiast komunikatu "Ładuje..." pojawi się "Naładowany" wartość ładowania zmienia się na 28.2.
Dokładnie podczas ładowania 29.2V pokazuje ile jeszcze amper zostało
Później jest 0A cały czas
Ps
Ile amper pobiera Ci na zapłonie bez świateł, oświetlenia kabiny, webasta, lodówki, przetwornicy?
Rejestracja:07 sie 2011, 22:06 Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA
A, czy te żelowe akumulatory nie są troszkę przereklamowane? Czytałem właśnie o akumulatorach żelowych i znalazłem to:
"Akumulatory żelowe
Zalety: (...) Po trzecie akumulatory żelowe są odporne na wibracje i wstrząsy.
Wady: Podstawową wadą akumulatorów żelowych jest niska moc przy dostarczaniu wysokich prądów, zwłaszcza w niskich temperaturach. Przez to nie znajdują zastosowania w samochodach jako akumulatory rozruchowe."
Wg mnie wynika z tego tyle, że Volvo zastosowało je, żeby pozbyć się problemu w postaci rozsypujących się cel. Ale jest to okupione niską mocą przy rozruchu...
Dla mnie kompletnie niezrozumiałym jest fakt, iż Volvo, które od przeszło czterech lat "klepie" ten model, nic nie zrobiło (czyt. poprawiło) w tej kwestii.
Na taką dziwną (wg mnie co najmniej dziwną) sytuację, zapewne cieszą się tylko producenci akumulatorów.
Trochę przesadzasz bo już niemal wszyscy producenci montuja żelowe w samochodach
Szczególnie tych z systemem start stop
Ja jak narazie nie widzę tu problemu z akumulatorami bo trzymają bardzo dobrze
Jedynie ten błąd czujnika jak myślę a to już sprawa elektryki
Pauza 24 wychodzi bez opalania praktycznie
Zobaczę co powiedzą jak pojadę na serwis
Co do braku postępów w Volvie to nie do końca tak
Zwykle baterie co padały jak muchy po pół roku zastąpiono żelowy i ma być już podobno ok.
Gadałem z gościem że u niego w firmie 6 sztuk nowych Volvo w w odstępie czasu 6-9 miesięcy wymienialo aku na żelowe we wszystkich
Odezwę się jak to naprawią
Rejestracja:07 sie 2011, 22:06 Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA
Cytuj:
(...)niemal wszyscy producenci montuja żelowe w samochodach
Szczególnie tych z systemem start stop
Z tego co wiem, to żelowe są stosowane w motocyklach, a w systemach start-stop są montowane AGMy
Sprawdź dokładnie jakie masz akumulatory, ewentualnie wrzuć fotkę.
Napisze teraz co zrobić żeby pozbyć się w/w problemu
Po naładowaniu akumulatorów na full prostownikiem lub jak w moim przypadku bo nie było takiej opcji po 10 godzinach jazdy, wchodzimy na postoju w:
Menu
Czynności obsługowe
Reset dan. przegl.
Pin 5678
Akumulator
wybieramy jakie mamy aku z listy u mnie GEL 210
Reset typ. akumulatora?
Tak
Zresetowano.
W tym momencie wartość stanu baterii będzie maksymalna i stan aku będzie już poprawnie mierzony
Warto zadzwonić do serwisu.
Powiedzieli że czasem się tak dzieje że wkrada się błąd i miesza.
Pzdr
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, 22:49 przez Twin, łącznie zmieniany 2 razy.
(...)niemal wszyscy producenci montuja żelowe w samochodach
Szczególnie tych z systemem start stop
Z tego co wiem, to żelowe są stosowane w motocyklach, a w systemach start-stop są montowane AGMy
Sprawdź dokładnie jakie masz akumulatory, ewentualnie wrzuć fotkę.
Fakt pomieszalem AGM stosuje się szczególnie w start stop i w samochodach w dużym poborem prądu np webasto ponieważ AGM są odporne na glebokie wyładowania i mają dużo więcej cykli startu
Myślę że były by popularniejsze gdyby nie cena...
Widzisz też zapomniałem dopisać że webasto wtedy źle działało, cały czas świrowało tj grzalo non stop bez automatycznego sterowania wg temperatury w środku.
Teraz jest git
Witać jest to lekarstwo na nie jeden problem
Dopiszę jeszcze bo miałem z tym problem, że chcąc dopompowac powietrza np w kołach podpinajac się do gruszki przy lewym kole tj kierowcy, będziecie zdziwieni bo nie poleci powietrze...
Rozwiązanie proste choć trzeba o tym wiedziec
Na zapalonym silniku należy wcisnąć hamulec i dopiero wtedy można działać.
To jest specjalne miejsce przeznaczone do pompowania kół
Gruszka bo wygląda jak metalowa gruszka do ręcznego pompowania diesla
Jak zobaczysz za koło napewno będziesz wiedział o co chodzi.
[quote="Twin"]To jest specjalne miejsce przeznaczone do pompowania kół
Gruszka bo wygląda jak metalowa gruszka do ręcznego pompowania diesla
Jak zobaczysz za koło napewno będziesz wiedział o co chodzi.
Nie radzę z tego pompować kół tam masz pełnie ciśnienie ze sprężarki i cały syf. Lepiej weź z jakiegoś innego zbiornika czyste, suche i nie 12Bar.... Można tym złączem napełnić układ. (U mnie złacze SF nie działa)
_________________ Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze. Mega Windmill Transporter Driver
To chyba jest złącze do nabicia układu z zewnętrznego źródła.
Nadmuchać koło też pewnie można, ale:
1. Wiatr leci tylko kiedy kompresor bije.
2. Jak leci to z całym syfem i wilgocią.
Sorry panowie ale jest to miejsce przeznaczone w VOLVO do pompowania kół i tego się trzymajmy, każdy i tak zrobi wg siebie.
Ps
Złącze SF (system fill) jest do dobijania powietrza do układu z innego źródła.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę