Cytuj:
Możesz lać jak piszesz 80w-90, może tez być 80w lub 75w-90 Norma MAN 341 , api gl4 lub gl4+5
A do mostów polecam syntetyka MAN 342 S1 GL5 lub GL4+5 75w-90
Dziękuję za odpowiedź. Jakoś boję się combo stosować GL-4/GL-5. Naczytałem się kiedyś o tym składzie GL-5 typu siarka i fosfor, ich działaniu na elementy żółte, mosiężne, miedziane i jak widzę tylko GL-4/GL-5 to mam obawy.
Ogólnie polecę Wam dobrą stronę, dziś znalazłem. Odczujemy model skrzyni u góry a na dole po prawej "oil grade" czyli gatunek oleju.
I tutaj macie pięknie opisane wg modelu skrzyni oraz gatunku oleju. Ja mam 16 S 151, 02E.
https://www.zf.dk/wp-content/uploads/te-ml_02.pdf
Teraz to już się waham czy brać taniego JASOLa GOLD GL-4 75W90 półsyntetyk za 290zł 20L czy MANNOL Extra Getriebeoel 75W90 GL-4/GL-5 syntetyk 20L za 424zł.
Opis JASOLa:
"Olej przekładniowy JASOL Gold OIL GL-4 75W/90 Semisynthetic przeznaczony jest do smarowania przekładni zębatych oraz tylnych mostów a w szczególności do przekładni hipoidalnych, samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów oraz maszyn do prac ziemnych i drogowych pracujących w bardzo trudnych warunkach, w których producent zaleca stosowanie oleju klasy GL-4 wg API.
Normy, specyfikacje
API: GL-4
SAE: 75W/90
MIL-L-2105D
ZF TE-ML 5A, 7A, 8A, 16B-D, 17"
Opis MANNOLa:
"Olej o zastosowaniu uniwersalnym, energooszczędny, całoroczny. Przeznaczony do stosowania we wszystkich typach ręcznych skrzyń biegów. Można go stosować w zsynchronizowanych, manualnych skrzyniach, w dyferencjałach, układach kierowniczych i innych częściach skrzyń biegów. Olej jest odporny na wysokie ciśnienie.
Normy i specyfikacje Mannol Extra Getriebeoel 75w90:
API GL-4
API GL-5 LS
MACK GO-J
MACK GO-J Plus
MAN 342 Type M1
MAN 342 Type M2
MAN 342 Type M3
Scania STO 1:0"