Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lut 2011, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 16:33
Posty: 13
GG: 0
Samochód: scania

Mam problem nie działają pół biegi w scani124L nie wiem co to może być co mam robić :?:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:13
Posty: 7
GG: 31027040
Samochód: Scania 124L 400

kolego a masz prąd? bo u mnie wczoraj zgubił sie prąd i wcale nie mam biegów w scani ani prądu na skrzyni. A co do tego że nie masz pół biegów to mógł ci synchronizator pójść w skrzyni. Żeby zmienić połówki musi załączać się 1 elektrozawór sterowany od sprzęgła. Jak wciśniesz sprzęgło to zestyk pod pedałem sprzęgła podaje prąd na pierwszy elektrozawór i podaje on powietrze na drugi elektrozawór ten bezpośredni na siłowniku połówek. Ten drugi jest włączany przez klawisz na lewarku. Jak podaje prąd to będzie włączana bodajże połówka, a jak nie podaje prądu to będzie cały bieg. (lub odwrotnie) ale żeby wystąpiła w ogóle jakaś zmiana biegu cały-pół to musi otworzyć elektrozawór od sprzęgła ten pierwszy większy o którym wspominam na początku.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 16:33
Posty: 13
GG: 0
Samochód: scania

DZIEKI ale mam pytanie gzie znajduje sie ten 1elektrozawor bo mam tylko pelne biegi


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:13
Posty: 7
GG: 31027040
Samochód: Scania 124L 400

Jutro rano ci kolego postaram się załatwić schemat Gdzie który elektrozawór sie znajduje i z czym jest łączony. Bo kiedyś mi wydrukowali w serwisie. Także wstawie ci tutaj go.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Jest tam jeden elektrozawór od połówek .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:13
Posty: 7
GG: 31027040
Samochód: Scania 124L 400

nie mam jednak tego schematu...;/ jak go znajde to wstawie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Po co schemat , elektrozawór od połówek jest zasilany bezpośrednio z przełącznika .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 17:13
Posty: 7
GG: 31027040
Samochód: Scania 124L 400

Kolego , ale ja miałem schemat gdzie każdy elektrozawór jest pokazany z czym się łączy jaki model itp. A nie wiesz kolego co moze być przyczyną że nie mam wogole prądu na skrzyni,ani w lewarku ? Możliwe że ten kabel "trój" żyłowy będzie gdzieś przetarty albo cos?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 16:33
Posty: 13
GG: 0
Samochód: scania

dzieki Panowie ale dokladnie w ktorym miejscu jest ?!
jesli znajdziesz schemat to wstaw wstaw :D bo nie wiem w ktorym miejscu kolo lewarka :?:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 16:33
Posty: 13
GG: 0
Samochód: scania

koledzy no wie ktory z was gdzie znajduje sie ten elektrozawor od polowek?????????????


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

na skrzyni po lewej stronie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 16:33
Posty: 13
GG: 0
Samochód: scania

dzieki


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 16:33
Posty: 13
GG: 0
Samochód: scania

Witam koledzy mama problem ze SCANIA124 raz pali raz nie tak jak dziesiec razy zapali a za jedynastym razem nie zapali czy wiecie co sie dzieje prosilbym o pomoc pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

a jaka to Scania?? Czerwona??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2011, 23:40
Posty: 54
GG: 0

Cytuj:
Witam koledzy mama problem ze SCANIA124 raz pali raz nie tak jak dziesiec razy zapali a za jedynastym razem nie zapali czy wiecie co sie dzieje prosilbym o pomoc pozdrawiam
Witam. Kolego u nas były trzy takie przypadki w Scaniach:
1.Brak masy na akumulatorze: minusowa klema była luźna i zaśniedziała i raz łapał raz nie. Po wyczyszczeniu słupka akumulatora i założeniu nowych klem jak ręką odjął.
2.walnięty elektromagnes na rozruszniku. Kilkanaście razy ładnie odpalała a za kolejnym było takie charakterystyczne "pyknięcie" jak zawieszony rozrusznik. Pomagało odpalenie na krótko i znowu kilka razy OK a później na krótko.
3.wyrwane przewody z kostki stacyjki lub nadpęknięte na zgięciu kierownicy. To u nas było najczęstszą przyczyną nie odpalania Scanii albo braku świateł mijania, drogowych i dalekosiężnych. Dzieje się tak ponieważ przewody do tej kostki są za krótkie i od częstego podnoszenia kierownicy wyrywają się.

Przyczyną może być też brak masy na rozruszniku. Silnik nie zawsze ma dobrą masę z ramy i choć w Scanii rozrusznik ma osobny przewód z masą, to często koroduje na styku przewodu i ramy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2010, 21:46
Posty: 76
Samochód: -SCANIA-RENAULT-

Witam. Nie będę zakładał nowego tematu. Scania 124L skrzynia GRS900 brak pół biegów na biegu 6, 5, na 4 wchodzi. Problem wygląda następująco. Nie mogę wrzucić połówki gdy jadę na dużej 6 bądź 5 (piątka mała czasami wejdzie), ale mała 6 po wysprzęgleniu nie zaskoczy. Muszę wyrzucić na luz i z powrotem na dany bieg by zaskoczyła połówka. Jakieś sugestie?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 cze 2013, 23:12
Posty: 2
GG: 40454
Samochód: W124 230E

Witam,
ja bym zaczął od sprawdzenia cylindra, tłoka i o-ringu od połówek, niedużo pracy, efekt może być natychmiastowy (można to zrobić powietrzem i pistoletem), znam też przypadek przegrzewania się cewki na elektrozaworze od połówek, jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym jak się układa wybierak w skrzyni ale to już więcej pracy, może też być przyczyną przełącznik przy pedale sprzęgła ale to raczej ciągle by występowało,

pozdrawiam

[EDIT]
... i jeszcze jedno,

jeśli powyższe nie pomoże to chyba bez wyciągania skrzyni się nie obejdzie,

możliwe, że po zmianie na zakres wysoki gdzieś się koła nie tak ułożą albo może pierścień nie tak siedzi (a może pęknięty) ale to już jak skrzynia będzie na wierzchu czego oczywiście nie życzę,

pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 06 cze 2013, 4:02 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Na przyszłość - korzystamy z opcji "Zmień" a nie piszemy posta-pod-postem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: