Rejestracja:30 mar 2013, 10:33 Posty: 3
Samochód: Atego 1217, 2001r
Witam.
Jestem stosunkowo młodym kierowcą ciężarówki, nastawionym na szybki rozwój.
Od miesiąca jeżdżę Mercedesem Atego 1217 z 2001 roku. Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu.
Obsługa codzienna - co i w jaki sposób kontrolować poza olejem? Nie chcę za bardzo pytać kolegów z pracy bo i tak już wszyscy patrzą na mnie z góry (wszyscy urodzili się z kierownicą).
Planuję podjechać w przyszłym tygodniu na kompresor posprawdzać ciśnienie, no ale znowu - jakie ciśnienie w oponach z przodu a jakie z tyłu? Wożę bardzo często 5,5 tony.
Jeszcze jedno pytanie. Rano gdy odpalam samochód miga pomarańczowa prostokątna kontrolka bez żadnego napisu. Do tego dochodzi ten odrażający brzęczący dźwięk. Po 2-3 minutach przestaje brzęczeć. Czasami w środku trasy też kilka razy zabrzęczy. Co może być przyczyną?
kiedyś jak śmigałem atego to jak brzęczało tak z 2 - 3 minuty to płynu było trzeba dolać chłodzącego ... pod kompresor to podjedz pod jakąś wulkanizacje a nie stacje bo oni tam tak silnych i duzych to nie maja i nie nadmuchasz az tyle w opone;p...
Rejestracja:30 mar 2013, 10:33 Posty: 3
Samochód: Atego 1217, 2001r
Jasna sprawa, choć u nas akurat chłopaki pompują na orlenie. Widocznie mają dość mocny kompresor. Ale zdarzają się i takie stacje, gdzie nawet do busa nie dało się powietrza nabić.
Jaki dolewałeś płyn chłodniczy do Atego?
Co do brzęczenia - ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?
Płyn sprawdzasz pod maską trzeba ją odważnie szarpnąć po dwóch bokach i masz zbiornik od płynu chłodniczego i wlew oleju żeby nie otwierać kabiny, na środku jeszcze powinien być filtr kabinowy.
I podczas brzęczenia co pisze na wyświetlaczu ?
_________________ http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.
kolego odłacznie płynu to juz zapytaj szefa co wlewał bo to zalezy ...moze być borygo zielone lub petrygo lub cos jeszcze innego każdy wlewa to co uważa za odpowiednie;p
wyświtla ci sie pomarańczowy kwadracik i piszczy zobacz płyn w poniedziałek jak nie bedzie to to dalej bedziemy kminic;p
Czy tak powinien wyglądać filtr paliwa po 20 tyś km ? http://imageshack.com/a/img33/7082/ugaf.jpg Filtr manna czyli raczej dobry
Auto tankowane tylko na orlenie z dystrybutora.. przy ,mrozach tylko verva.
czy jakimś cudem olej dostaje się do paliwa ze filtr ma taki paskudny czarny kolor?
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę