Panowie mam propozycje wywozic osad z oczyszczalni ponoc 25 procent wody w tym jest tak ze słabo i musze sie okreslic na cały rok ile za metr i nie wiem jak to sie ciagnie i czy duzo gorzej jak normalnie ktos miał z tym do czynienia
Panowie mam propozycje wywozic osad z oczyszczalni ponoc 25 procent wody w tym jest tak ze słabo i musze sie okreslic na cały rok ile za metr i nie wiem jak to sie ciagnie i czy duzo gorzej jak normalnie ktos miał z tym do czynienia
chodzi o osad z przydomowych oczyszczalni? Musisz chyba sam zobaczyć jak to wygląda, wtedy będziesz miał rozeznanie.
wydaje mi sie ze chodzi o osad z oczyszczalni scieków czyli to co zostaje po procesie oczyszczania. watpie zeby pompa dała rade to ciągnąć. chociaz nie mowie nie. u nas wozi się to wywrotką:D:D
Witam wszystkich!
Panowie mam taki problem:
Zacząłem robić nową beczkę o pojemności 10m3, tzn. mam już wykonany walec o średnicy 1600 mm i grubości blachy 6mm, kupiłem w Bydgoszczy dwie dennice do tego zbiornika i jedną z tych dennic mam już przyspawaną do walca - to będzie przód beczki, no i teraz pozostało wykonanie mechanizmu odchylania tylnej dennicy. Czy znacie jakąś firmę w okolicach Warszawy (lub w woj. mazowieckim), która by to wykonała w rozsądnych pieniądzach?
Z góry wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Czy jeśli mam zaświadczenie o używaniu pojazdu asenizacyjnego na użytek własny, jestem jego właścicielem, jeżdżę nim osobiście przy okazji usługi "wydobywania" to muszę posiadać ukończona kwalifikacje wstępną?
Kwalifikacje wstępną jeżeli zdałeś prawo jazdy po 10.09.2009 roku.
Oraz szkolenie okresowe.
Bez nich możesz jeździć jedynie pojazdem bez ładunku i niezarobkowo np. w celu naprawy itp http://www.kwalifikacja-wstepna.pl/kied ... ikacji.php
Witam Panowie moze ktos z was wie jak załatwic sprawe z obrotami w Starze 1142 . Chciałbym uzyskac ok 1500 obrotów bo taka wartosc potrzebuje do sprawnego ciagniecia ale ten samochód sam sie wkreca na cały gaz albo całkie spada a we dwóch jezdzie cały czas nie bardzo .Ja wiem ze tam jest ta cała pompa 2 zakresowa i to normalne i tu pytanie czy do asenizacyjnych moze były jakies inne pompy paliwa czy jak pomóżcie pozdrawiam
Rejestracja:02 wrz 2012, 18:36 Posty: 25
Samochód: MAN 14-232,Mercedes 1114 i inne
Napęd kompresora paskami klinowymi? Najlepiej tak obliczyć przekładnię pasową tj.wymiary kół pasowych,żeby kompresor miał nominalne obroty przy wolnych obrotach silnika.Nie ma wtedy żyłowania silnika,zwiększonego poboru paliwa,a kompresor i tak robi swoje.Bo w tym samochodzie trudno jest ustawić stabilne obroty.
Ja miałem koło pasowe od skrzyni około 30 cm średnicy na pompie gdzieś około 6-8cm ale może być i większe przełożenie np 35-8 pompa powinna mieć 1000/1200 obr/min ale to zależy też od modelu prostym rozwiązaniem jest pompa z przekładnią na wom od ciągnika ona potrzebuje 500obr/min.
najprościej zmierzyć obroty pompy na biegu jałowym a następnie dobrać koła o odpowiednio zmienionych rozmiarach większe przy skrzyni mniejsze przy pompie
star miał stabilne obroty tak do 1000obr/min jak pamiętam a później się wkręcał.
Rejestracja:02 wrz 2012, 18:36 Posty: 25
Samochód: MAN 14-232,Mercedes 1114 i inne
Po pierwsze:jakie obroty nominalne powinien mieć kompresor?
-Ja mam kompresor polski T529, obroty 1000/min.
Trzeba zmierzyć obrotomierzem obroty przystawki przy wolnych(jałowych)obrotach silnika i będzie wiadomo,jakie zrobić przełożenie.
Jedna uwaga:przystawka po obciążeniu kompresorem będzie chodzić nieco wolniej,więc trzeba dać niewielką poprawkę.
Mam teraz beczkę na mercedesie 1114 i obroty tak dobrane,ze przy 700 obrotach silnika kompresor dostaje 1000.Silnik pracuje na wolnych,kompresor bzyka,a konkurencję trafia szlag,bo muszą ostro gazować,żeby napełnić beczuszkę.
Ja mam tam założone dwie pompy słupsk T509 ale odranicza mne kólko przy przystawce bo tam obok jest wał napedowy stoczyłem juz kółka od pomp ze 120 na 100 ale to mało chyba przeniose ten naped z przystawki wałem np od osobówki i załoze duze koło napedowe albo włoze Leylanda dziekuje panowie pozdrawiam
Rejestracja:02 wrz 2012, 18:36 Posty: 25
Samochód: MAN 14-232,Mercedes 1114 i inne
W mercedesie też mam przystawkę pod wałem napędowym i z tego powodu musiałem dać wałek przegubowy pośredni.Koło pasowe na tym wałku ma 320 mm średnicy(4 paski klinowe), a na kompresorze chyba 90 mm. W starze 200 przystawka miała chyba wyższe obroty,więc nie trzeba było dawać tak dużego koła.
Przystawka z wyjściem na wał i wał od żuka na 2 stronie tego wątku masz jak to było u mnie rozwiązane
jak masz u siebie 2 pompy to pewnie jeszcze masz dodatkowy wał z kołami pasowymi pomiędzy nimi to na nim można pozmieniać koła i zwiększyć przełożenie najlepiej jak byś dał zdjęcie jak to wygląda i wymiary kół.
Panowie mam propozycje wywozic osad z oczyszczalni ponoc 25 procent wody w tym jest tak ze słabo i musze sie okreslic na cały rok ile za metr i nie wiem jak to sie ciagnie i czy duzo gorzej jak normalnie ktos miał z tym do czynienia
Jako były pracownik oczyszczalni biologiczno-chemicznej muszę cię zmartwić,osadu z w/w oczyszczalni nie weżmiesz do beczki, wyglądem przypomina to ziemię
_________________ Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Dzis z pracy przyniosłem sobie urzadzenie do pomiaru predkosci obrotowej i wychodzi na to ze jak na silniku mam 500 obrotów to na pompach 560 czyli prawie 1;1(mało).Teraz jest misja dorobic duze koło na wał miedzy pompami jak tu kolega pisał takie 250-300 i załozyc na pompach mam 100 tak ze powinno chodzic dzieki panowie za zainteresowanie tematem
a z tym osadem to dupa przegrałem przetarg Gmina chyba tylko mnie chciała za tło dla drugiego pana ktory zawsze tam jezdził tylko pozwolenia szkoda bo dałem 600zl Starosta zadowolony u was tez tak słabo z robota ja jerzdze 5 lat ale teraz wziołem sie tak na serio kupiłem drugi samochód tzn złozyłem albo próbóje jak w temacie u ruchu brak jakies tam wizytówki ogłoszenia ale ciezko sie przebic pozdrawiam hej
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę