Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 lip 2012, 10:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2012, 21:22
Posty: 3

Witam jak powyżej płyn znika, niema żadnych wycieków ani nie idzie płyn w olej (był wymieniany, czysty) więc może ktoś ma propozycje co się z nim dzieje? dodam iz auto normalnie odpala, pracuje, nie puszcza dyma.


Post Wysłano: 10 lip 2012, 14:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 kwie 2011, 13:10
Posty: 56
GG: 13663938
Samochód: brak

zbiorniki powietrza sprawdzałeś ?


Post Wysłano: 10 lip 2012, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2012, 21:22
Posty: 3

a no nie sprawdzałem, kompresor wymieniony,
zapomniałem napisać ze w płynie jest troszku oleju


Post Wysłano: 10 lip 2012, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Nie piszesz w jakich ilościach ubywa.
Ale sprawdz dokładnie jeszcze raz cały układ chłodzenia łacznie z zaslepkami w głowicach które niekiedy lubią przegnić powinien być wówczas widoczny zaciek .Dekielki są od czoła głowic i po bokach pod ssącym i wydechowym kolektorem(oraz pomiędzy nimi tych wzrokiem nie sprawdzisz).Sprawdz pompę wodną od dołu jest tam otworek którym jest wyciek jesli pompa siada
Jesli sprawdzisz te mozliwośći a płynu dalej będzie ubywało a kompresor jak piszesz wymieniłeś na pewny to stawiam na pękniętą /przegnitą tuleją cylindra ewentualnie pękniętą głowicę w obu przypadkach płyn na tołku.
Obiawami oprócz początkowego ubywania płynui może być wyżucanie płynu z układu chlodzenia (to już kiedy peknięcie jest znaczne w konsekwencji dojdzie do zablokowania silnika w chwili odpalania) Powinny być na początku ale niekoniecznie skoki temperatury a na deklach pokryw zaworów od środka pojawi się coś w rodzaju galaretowatej mazi efekt dostawania się płynu do oleju w ilości która nadąża odparować tworząc ten nalot nie zabarwiając oleju auto nie dymi zachowuje się normalnie do krytycznego momentu o których piszę czyli wywala płyn lub zablokowanie silnika.
Być może ktoś napisze ze to niemożliwe ale przeradiałem temat z zabolokowanym motorem 2 razy galaretowatą mazią również 2 razy a wszystko zaczynalo się od znikającgo płyni niewiadomo gdzie.
Mam nadzieje że jednak przegapiłeś gdzieś wyciek i nie spotka cięto co napisałem daj znać co i jak.


Post Wysłano: 10 lip 2012, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Ja stawiam na wyciek między tulejami a blokiem silnika. Mieliśmy już taki przypadek w 4 samochodach. Jakby to powiedzieć "te typy tak mają". Najlepiej jest zdjąć miskę olejową i za pomocą sprężonego powietrza zrobić ciśnienie w układzie chłodzenia. Następnie od dołu patrzeć na zewnętrzne części tuleji, powinny pokazać się tam krople płynu. W E-techu tuleja osadzona jest na masie która z biegiem czasu pod wpływem drgań puszcza.


Post Wysłano: 15 lip 2012, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Cytuj:
a no nie sprawdzałem, kompresor wymieniony,
zapomniałem napisać ze w płynie jest troszku oleju
Panowie- kolega pisze, że jest olej w płynie a nie na odwrót - tak jak radzicie. Generalnie może tak być tylko w jednym przypadku. Skrzynia Zf z retarderem - choć kolega tu nic o tym nie pisze bo nie wie.
Diagnoza:
Pęknięta rurka chłodząca w chłodnicy na dole skrzyni biegów. Wymontować chłodnicę i zaspawać uszkodzoną sekcję i po problemie.
Pozdrawiam

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Post Wysłano: 16 lip 2012, 0:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Nie obraź się kolego dokts ale jesteś w błędzie twierdząc że jedynym przypadkiem pojawienia się oleju w płynie jest usterka chłodnicy intardera skrzyni biegówZF
Zakładając że płyn nie został zabrudzony przypadkowo to według mnie bardziej prawdopodobne a może i pewne bedzie że trzeba wymienić wymiennik ciepła oleju silnikowego co jest kolejną bolączką tych aut.
Zanim jednak zaczniesz szukać przyczyny pojawienia się oleju w płynie dojdz gdzie znika.
Co do podpowiedzi od czarny2 zgadzam się z jego opinią na temat rozszczelnionych tulei.Akurat nie przerabiałem tego tematu więc sięnie wypowiadam ale skoro kolega przerabiał zatem jest to fakt i kolejna podpowiedz na rozwiazanie zagadki ubywającego płynu.
Ps odnosnie wymiennika ciepła kupuje i przerabiam układ zakładając stary model od zwykłego macka.


Post Wysłano: 25 lip 2012, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Panowie - nie obrażam się, forum służy do podpowiedzi a nie napraw. Częstokroć są to celne wskazówki - ale zawsze trzeba pamiętać, że " pacjenta" nie leczy się na telefon. Niestety kolega "czarny " pisze o znikającym płynie.... i to co napisał to prawda , tylko w tym przypadku to płyn jest w oleju a tu nasz kolega sygnalizował odwrotny przypadek. Cóż, może samochód jest już naprawiony a autor tematu nie napisał czy go rozwiązał.
Może by należało?

pozdrawiam wszystkich

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Post Wysłano: 26 lip 2012, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Sam jestem ciekaw zakończenia.Może kolega się odezwie a wypadałoby.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: