Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 cze 2012, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 14:58
Posty: 9
GG: 8934112

Witam. Mam pewien problem z renówką 400 z 99r. Zacząłem jeździć nią 2 miesiące temu i od tego czasu strasznie dużo mi paliła( ok 56/100km) wiec zaczęliśmy naprawy. Na początku naprawa wtryskiwaczy, później 2x komputer i nic nie wykazało. Później daliśmy do regeneracji pompę wtryskowa i dalej nic. Po konsultacjach wyremontowaliśmy silnik( nowe tuleje, pierścienie, panewki, regeneracja głowic) i dalej nic. W piątek zatankowałem ja i dalej pali ok 50l/100km. Dodam jeszcze ze mechanik kazał mi zaspawać ITC bo kopciła i była słaba. Zaspawałem i zaczęła kopcić jeszcze bardziej ale ma większą sile niż miała. Nie wiem już co z nią robić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam


Post Wysłano: 18 cze 2012, 10:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

itc ma bezpośredni wpływ na spalanie i moc...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 18 cze 2012, 17:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 14:58
Posty: 9
GG: 8934112

Czyli Kolego myslisz ze jak wymienie to ITC to sie poprawi i nie bedzie kopcic? Niewiesz moze ile kosztuje takie ITC?


Post Wysłano: 18 cze 2012, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6058
Samochód: Volvo FH

Używka w jako takim stanie co ok 1600zł (dwa lata temu chyba). Nowe - nawet nie pytaj.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 cze 2012, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2011, 22:46
Posty: 36
Lokalizacja: GDYNIA

A MOŻE GÓRSKI CI SIE ZABLOKOWAŁ?WARTO SPRAWDZIC


Post Wysłano: 18 cze 2012, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 14:58
Posty: 9
GG: 8934112

Gorski sprawdzalem, turbo tez. Najbardziej denerwuje mnie to kopcenie. Dzisiaj zrobilem 460km z czego 170 na pusto i spalila mi 43 litry/100km. Mysle ze troche duzo ale jak jezdzilem na zwirowni i pelno-pelno to w 50/100 sie nie zamykala


Post Wysłano: 19 cze 2012, 9:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Trudno jest kupić dobre używane itc bo nie sprawdzisz go bez założenia... a nowe kosztuje tyle co ponad pół wartości auta...poza tym warto by było sprawdzić statyczne ustawienie pompy...skoro sadzi na czarno to albo wtrysk w nieodpowiednim momencie, albo mało powietrza...membrane od przyśpieszenia w pompie też warto sprawdzić...oleju mam rozumieć nie bierze a zawory ustawione...miałem kiedyś przypadek że przegroda w tłumiku się oberwała i działała jak klapka na wydechu...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 19 cze 2012, 17:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy

Ja bym jeszcze sprawdził drobiazg - czystość chłodnicy powietrza, miałem przypadek właśnie z takim pojazdem że była lekko zabrudzona siatka przed chłodnicami, samochód był dużo słabszy, wiecej palił no i dymił.
może jeszcze trzeba sprawdzić czujniki które sa na kolektorze ssącym?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 19 cze 2012, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 14:58
Posty: 9
GG: 8934112

No wlasnie ksiazkowo jest napisane ze 8+-0,5 stopnia. Mam tak nastawione i sadzi na czarno. Kolektor wydechowy mialem wyjety i wszystko ok. Cisnienie turba przed glowicami to ok 2,5 bar przy pelnym obciazeniu wiec malo powietrza to ona chyba nie ma... Siatke przedmuchalem i sprawdzilem intercooler i wszystko z nim ok.


Post Wysłano: 20 cze 2012, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 14:58
Posty: 9
GG: 8934112

Panowie zauważyłem dzisiaj ze gdy rozpędzam się łagodnie to wogole nie kopci. to samo jest na wolnych obrotach. Ma ktoś moze jakiś pomysł jeszcze?


Post Wysłano: 20 cze 2012, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6058
Samochód: Volvo FH

Jeśli w silniku wszystko jest w miarę ok, to w ekonomicznym zakresie obrotów (jakieś 1100 - 1600), nie powinien praktycznie w żadnej sytuacji puścić dymu.

Pisałeś coś o zaspawanym ITC. Ja bym tu upatrywał problemu.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 22 cze 2012, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy

Może przyczyna zamieszania jest zbyt niskie ciśnienie paliwa podawanego przez pompke zasilającą.
Cytuj:
Panowie zauważyłem dzisiaj ze gdy rozpędzam się łagodnie to wogole nie kopci. to samo jest na wolnych obrotach. Ma ktoś moze jakiś pomysł jeszcze?
jak mocno wdusisz pedał gazu i będzie mało paliwa (brudne filtry paliwa lub powietrza ) to też bedzie dymić, mocy bedzie mało i wzrośnie spalanie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 cze 2012, 22:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

wytocz sobie dwa krążki wielkości gum od intercoolera jeden z wentylem, napompuj ze dwa bary i sprawdź czy szczelny. Jak piszesz że 2.5 bara daje turbina ja bym szukał w pompie najszybciej wywalić ja na stół i sprawdzić. Nie grzeje ci się nadmiernie któreś koło ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 24 cze 2012, 10:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 14:58
Posty: 9
GG: 8934112

Kolego intercooler sprawdzalem 3 razy. 2x sam i raz w serwisie. Pompa byla w regeneracji i jest w niej wszystko wymienione. Z kolami wszystko ok bo podnosilem wszystkie i sprawdzalem. Niewiem czy nie szukac winy wlasnie w tym ITC.


Post Wysłano: 24 cze 2012, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Panowie - wszystko co "radzicie" to prawda... Niemniej trudno uleczyć silnik za pośrednictwem forum. ITC- ma b.duży wpływ na spalanie i dymienie zarazem - bo po to zostało wymyślone. Niemniej zaczyna ono spełniać rolę przy większej prędkości obrotowej silnika "przesuwając" punkt zapłonu do przodu , i przy zimnym do tyłu. Sprawny mechanik może go zaspawać w tzw. środku i aż tak źle nie będzie ( gdy zaspawa na początku toru - będzie kopcił na czarno i będzie mułowaty. Gdy na końcu - to na zimnym silniku będzie dzwonił... Oczywiście to jest żargon dla znawców ). Co do zużycia - paliwa to skoro wszystkie ( poprzednie )wskazówki sprawdziłeś to trzeba sprawdzać dalej... Nic Ci koledzy nie podpowiadają o sposobie podłączenia wężyka z kolektora ssącego do "naddatku " na pompie. Oryginalnie wężyk ten w tym modelu przechodzi przez można rzec EKONOMIZER z zaworem elektromagnetycznym. Ja bym proponował pominąć to całe ustrojstwo bo działa on jako zwłoka-dławik powietrza tłoczonego z kolektora do naddatku - membrany pompy( inaczej działa przy zimnym i rozgrzanym silniku). Gdy jest w nim olej ( bo turbina kiedykolwiek brała olej ) lub śmiecie - efekt będzie taki, że raz dodane ciśnienie do pompy nie zostanie " zwrócone"... Kolega pisze, że jak lekko dodaje gazu to nie dymi.. Nic mi z tej wskazówki, bo tak powinno być. Zastosuj prostą próbę - zdejmij ten wężyk z pompy. Przy załadowanym samochodzie nie da się włączyć 8 biegu - bo auto jest za strasznie słabe. Jeśli tak nie jest - oddaj pompę do innego mechanika. To nie samolot. Tym bardziej, że 400 to świetny silnik.
pozdr.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: