Witam wszystkich jak już wcześniej pisałem naprawiałem naszego MANA naprawa powiodła się ale do sukcesu pełnego jeszcze czegoś barakuje.
Po wyjechaniu z warsztatu mam dziwne objawy jade autkiem koło 2 km i nagle trace kontrole nad pedałem gazu tzn. nie reaguje auto schodzi do obrotów takich jak na biegu jałowym. Staje przebijam na małą skrzynie ruszam jade i ponownie to samo brak reakcji na pedał gazu. Dzieje się to tylko podczas jazdy. Żaden błąd się nie wyświetla. Z góry dzięki za pomoc.
Auto stało około 14 dni na warsztacie był wyciąganay silnik po naprawie została zrobiona legalizacja tacho i od twgo momentu jest kłopot, ale tacho sprawdzone 2 krotnie. Sprzęgło kalibrowane. Wartość jaką teraz pokazuje to 91% przy nowej tarczy nie pamiętam dokładnie jak zmieniają się wartości przy naciskaniu na pedał sprzęgła.
Właśnie w tym kłopot że nie ma żadnych błędów w ZBR i FFR dlatego zdurnieliśmy przy tym aucie.
To jest bardziej dokładny opis usterki. Wszystko zostało odpowietrzone , jak zmieniam biegi przy użyciu pedału sprzęgła wszystko jest ok . Problem zaczyna się kiedy do zmiany biegów użyję przycisku przy lewarku zmiany biegów . Sprzęgło rozłączy się i zasprzęgli ale problem jest taki że przestaje reagować na pedał gazu . obroty spadają do około 800 i nie ma jazdy . Wystarczy że sie zatrzymam nawet bez gaszenia auta użyje pedału sprzęgła auto reaguje normalnie aż do momentu aż użyję przycisku . Dodam że sprzęgło zostało zalane płynem kupionym w serwisie . Auto nie wywala żadnych błędów . Bardzo proszę o pomoc . Przy okazji staciłem ogranicznik prędkości. Po podpięciu TEXY w czasie jazdy nie możemy odczytać predkości silnika na szynie can bo cały czas pokazuje wrtość około 2km, tacho sprawne sprawdzane 2 razy. Prosze o pomoc z góry dzieki
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Zacznij od sprawdzenia czujników na skrzyni biegów, podajże do confort shifta jest czujnik prędkość na skrzyni biegów koło wybieraka tak żeby silnik mógł wyrównać obroty z skrzynią biegów
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Nie ma okreslonej wartosci zuzycia sprzegla ...jak podales 91% nowe .Taki parametr nie istnieje.
Przypuszczam ,ze masz zle skalibrowane sprzeglo i stad nie ma bledow ,FFR mysli ze wciskasz sprzeglo caly czas.
Parametr procentowy po prawidlowej kalibracji powinien byc
ok 0 % przy zasprzegleniu ( pedal nie wcisniety)
oraz >90% przy wysprzegleniu ( pedal wcisniety).
Jezeli widziales wartosc 91% przy nie wcisnietym pedale sprzegla ,oznacza to ze albo masz wadliwy czujnik ,albo kalibracja nie zostala prawidlowo wykonana.
Witam problem rozwiązany tak jak kolega svavec sugerował chwyciliśmy się wysprzęglika. Okazało się że czujnik w wysprzęgliku był padnięty przez to były błędy podczas kalibracji i takie chece jak opisywałem. Wszystkim dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę