Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 cze 2012, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2012, 23:42
Posty: 7

Witam problem mam ze Scanią 94, rocznik 99, silnik 310km.
Kiedyś zauważyłem wyciek płynu chłodniczego pomiędzy głowicami a blokiem. Postawiłem na zniszczone przez starość uszczelki gumowe na uszczelkach głowicy. Zdemontowałem głowice (6 szt) poszły do obróbki (zabielenie, zawory, rowek pod uszczelke) zamontowałem nowe uszczelki pod głowicą Victor reintz. Po 1000 km okazało się że wycieki znowu sie pojawiły, awaryjnie dolałem uszczelniacz, na razie się uspokoiło ale nie daje mi to spać. Czy te silniki DSC913 miały jakąś wade? bo co może być problemem wycieków. Tuleje nie są obniżone wystają na prawidłową wysokość. Planuje zdemontować głowice jeszcze raz i przy uszczelkach kanałów wodnych dołożyć jeszcze oringi. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem ? Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam Michał


Post Wysłano: 03 cze 2012, 0:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dam linka i zacytuje mojego posta:
viewtopic.php?p=489093#p489093
Cytuj:
Po czterech europejskich wojażach za darmo w ramach gwarancji, do silnika nie założę więcej innych uszczelek niż tych z aso.
Kolego zaciśnij zęby kup uszczelke w serwisie. Ja na reinzie sie zawiodłem składałem auta na nich przez jakiś dłuższy czas, a miałem numer ostatnio że cztery auta staneły na uszczelki pod głowicą w jednym okresie nie wiem dlaczego tak jest teraz tylko aso, bo potem jak ten osioł świece oczami i latam Lizbona, Marsylia, Hamburg i Świecko i nikt mi za to nie zapłaci :evil: ł.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 cze 2012, 0:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2012, 23:42
Posty: 7

Czy usterka by była taka prosta? Opcje oryginalnej uszczelki rozważę, a czy ktoś się spotkał z wyciekiem z tych uszczelek? Dzięki za szybką odpowiedź.


Post Wysłano: 03 cze 2012, 0:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Taki objaw miałem w dafie, podczas tej czarnej serii była scania R euro4 strzelała na jakieś 5metrów korkiem zbiorniczka wyrównawczego :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 cze 2012, 0:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2012, 23:42
Posty: 7

Przeanalizowałem sobie wszystko i martwi mnie jeszcze jedena rzecz, mianowicie czy nie klękły już uszczelniacze tulei i płyn stamtąd wywala :? , a uszczelki kanałów olać? Dodam barwnik UV taki jak do klimy i jak się wycieki pojawią i zdejmę głowice to może coś więcej się dowiem.


Post Wysłano: 03 cze 2012, 0:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Objaw uszkodzonych oringów tulei to woda w oleju, nie spotkałem sie jeszcze żeby wywalał na zewnątrz, a troche zjebiszczów narobiłem już :D

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 cze 2012, 11:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2011, 23:40
Posty: 54
GG: 0

ja miałem walnięte oringi na tulejach i wżery w bloku w scani 124 420. Płyn wywalało tak jak tobie pomiędzy blokiem a 2 i 3 głowicą, olej był czysty. Najpierw zmieniliśmy uszczelki pod głowicami na serwisie Scani, koszt chyba coś około 2000zł netto za 2 głowice. Wytrzymało miesiąc i znowu się sączył. Wkurzyliśmy się i reklamacja na serwisie, a oni, że ten silnik ma wżery w bloku i chyba ktoś jeździł nim wcześniej na wodzie i nic nie poradzą, tylko trzeba nowy blok lub nowy silnik. Znowu nerwica pojechaliśmy do normalnego mechanika, który od razu powiedział, że to oringi, bo to norma w scani. Powyciągał tuleje, powymieniał oringi, założył nowe uszczelki, poskładał na jakąś tam pastę czy coś, bo wżery faktycznie były i dzięki Bogu już 120000km śmiga:) i pod głowicami suchutko.


Post Wysłano: 03 cze 2012, 11:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nie spodziewał bym sie przy takiej awarii, oringów na tulejach. Widocznie mało jeszcze widziałem, płyn ma łatwiej dostać się w dół gdzie jest prawie gładka ścianka w górę masz rant na którym oparta jest tuleja o blok.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 cze 2012, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2012, 23:42
Posty: 7

Przebieg 880tys przyszła 3 lata temu z niemiec, na tulejach było widać ślady honowania, wg pomiarów tuleje nie siadły, mam przypuszczenia że ktoś już w nim wcześniej grzebał, są wżery przy kanałach wodnych co się dało wyszlifować to wyczyściłem, reszte namaściłem silikonem, jest może w obiegu jakiś frez do tych rowków przy kanałach wodnych?


Post Wysłano: 04 cze 2012, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2012, 23:42
Posty: 7

o i dzisiaj się jeszcze olej pojawił :( więc uszczelki wylatują, czym się będzie różnił oryginał victora reinza? jakość gumowych uszczelek czy ich rozmiary? Zna ktoś uszczelki firmy Diesel Technic AG, myślę żeby takie założyć na próbę i jeszcze dodatkowo poodkładać oringów grubości ok 1mm


Post Wysłano: 04 cze 2012, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2011, 10:11
Posty: 80
GG: 0
Samochód: Man scania daf volvo iveco mercedes

Jest taki specjalny klej pod uszczelki, kiedyś taki gość składał głowicę od dafa 95 xf na to podobno można, ja jeszcze nie działałem z tym, to działa jeśli są wżery w bloku czy coś, możesz spróbować.



http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... 000001G226


Post Wysłano: 04 cze 2012, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
jest taki specjalny klej pod uszczelki kiedys taki gosc skladal glowice od dafa 95 xf na to podobno mozna ja jeszcze nie dzialalem z tym to dziala jesli sa wzery w bloku czy cos mozesz sprobowac
http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... 000001G226
Ameryki nie odkryłeś. Klej do szyb samochodowych też daje rade, sprawdzone na silniku z wołgi 67rok który miał tak zmęczony blok że oringów na tulejach można było wcale nie zakładać, tuleje po włożeniu sie unosiły musiały zostać dociśnięte na całą noc i wklejone. ostatnio pokonała staruszka trase ok 800km 400 w jedną, 400 w drugą, z lekkimi przerwami i chodzi :)

Cytuj:
o i dzisiaj się jeszcze olej pojawił :( więc uszczelki wylatują, czym się będzie różnił oryginał victora reinza? jakość gumowych uszczelek czy ich rozmiary? Zna ktoś uszczelki firmy Diesel Technic AG, myślę żeby takie założyć na próbę i jeszcze dodatkowo poodkładać oringów grubości ok 1mm
Diesel technic np ich uszczelniacz wału w tylnej obudowie w volvie fh, renault dxi sie nie nadaje, podkładanie oringów nie jest naprawą a próbą szukania oszczędności i druciarstwem którego nie popieram już lepiej kup sobie silikon wurtha w autosie i wysmaruj tą uszczelke. Jeśli to twoje własne auto załóż ori uszczelke która na lekko zużytym bloku będzie napewno lepsza od szajsu za pare groszy. Ja wychodzę z założenia że nie ważne czy to auto będzie jeździło w koło komina czy loty w podwójnej na portugalie on ma jeździć i ma zarabiać.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: