Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 maja 2012, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

DAF 380 przy 1200 obr/min ma szybkość 80km/h. Po zmianie opon na mniejsze przy tej samej prędkości będzie miał 1350 obr/min czy może się zwiększyć zużycie paliwa? Samochód jeździ pod wywrotką.


Post Wysłano: 20 maja 2012, 18:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście, bo silnik musi wykonać więcej obrotów, aby pokonać ten sam dystans.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 maja 2012, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
oczywiście, bo silnik musi wykonać więcej obrotów, aby pokonać ten sam dystans.
Nie do końca tak to jest, jeśli byś jeździł nonstop autostradami z maksymalną prędkością (przy obrotach 1350) to tak będzie, ale już jazda landówkami gdzie rzadko osiąga się 90km/h lub na krótko to będzie to prawie niezauważalne. Wiadomo, wyższe obroty to więcej ON.


Post Wysłano: 21 maja 2012, 10:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

kiedyś, dawno jeździłem Roburem, w tym czasie opony made in DDR (Pneumant) były takie jakości, że kończyły się po 30 tyś km.
w zastępstwie zakładało się opony od polskich przyczep o wyższym profilu, co dawało większy obwód koła. ponieważ w tym czasie nie było możliwości przekalibrowania licznika przebieg kilometrów mnożyło się chyba razy 1,09.

tutaj różnice będą podczas każdej prędkości, bo żeby na przykład jechać 40km/h wcześniej silnik pracował na 1200 rph (na niższym biegu), a po zmianie kół 1350 rph. obwód kół jest stały i nie zmiena się z prędkością.
dodatkowym zjawiskiem przy zmniejszeniu obwodu będzie ciut większa moc. mniejsza średnica to mniejsze ramię dźwigni.

także jak zmniejszymy obwód koła to zużycie w tym wypadku może w ciągu jednego dnia będzie prawie niezauważalne, ale już w okresie miesięcznym zauważymy różnicę, a bardzo wyraźne w okresie roku.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 21 maja 2012, 15:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Cytuj:
tutaj różnice będą podczas każdej prędkości, bo żeby na przykład jechać 40km/h wcześniej silnik pracował na 1200 rph (na niższym biegu), a po zmianie kół 1350 rph. obwód kół jest stały i nie zmiena się z prędkością.
W takim przypadku po prostu wcześniej włącza się większy bieg i obroty spadają.


Post Wysłano: 21 maja 2012, 16:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

no tak, ale silnik będzie miał wyższe obroty na każdym przełożeniu, bo obwód kół nie zmieni się.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 21 maja 2012, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

mobil jeszcze pytanie z jakiego rozmiaru na jaki chcesz przejść? bo jak z profilu 80 na 70 to robi tak dużo ludzi

_________________
Jakub


Post Wysłano: 22 maja 2012, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Z 315/80 na 315/70 R22,5


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: