Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2012, 10:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Panowie czego moze dotyczyć błąd EDC 00094-01.Wyświetla się rano przed odpaleniem auta poźniej bład się nie pokazuje


Post Wysłano: 09 mar 2012, 13:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Za wysokie ciśnienie paliwa po stronie zasilania między filtrem paliwa a pompą wtryskową/pompą wysokiego ciśnienia przy CR

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 mar 2012, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm a czym moze być to spowodowane? filtr paliwa?


Post Wysłano: 09 mar 2012, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Raczej czujnik świruje skoro ten błąd zapala się na wyłączonym silniku, jeśli się zapala na pracującym silniku mogą być winne zaworki na powrocie paliwa.
Czujnik znajduje się w obudowie filtra paliwa. Jaki to model TGA?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 mar 2012, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

dzięki MAN za podpowiedź. tzn bład się pokazuje po przekręceniu kluczyka i odpaleniu po czym jak popracuje troche silnik to bład zanika. Jest to w ciągniku siodłowym TGA 430 2005 roku przebieg 870tys


Post Wysłano: 09 mar 2012, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie wiem jak to jest w silniku D20 ale tam jest chyba jeden zaworek zwrotny. Wejdź w diagnostykę i zobacz czy ten błąd jest wyświetlany jako aktywny.
Podobny problem miałem z zaworkiem przelewowym wkręconym w pompę wysokiego ciśnienia za bardzo rozciągnąłem sprężynkę i tak samo mi zapalał się ten sam błąd wymiana na nowy zaworek pomogła. Zależnie od pompy jaką masz zamontowaną jest sam zawór przelewowy lub zawór przelewowy i zawór regulujący wkręcony w obudowie pompy wysokiego ciśnienia
Obstawiam na któryś zawór w pompie wysokiego ciśnienia. poza nimi jest jeszcze jeden wkręcony do głowicy na powrocie z wtryskiwaczy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 mar 2012, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

MAN raczej w pompie to chyba nie bo była wymieniana na nową ok 100 tys jest zrobione na niej wiec zaworek w pompie chyba nie mozliwe ale moze faktycznie zaworek ten w głowicy. Hmm czym się moze skończyć jazda z tym błędem( auto ma jeszcze wyjazd umówiony na poniedziałek do Hiszpani i wtedy dopiero bym zerknoł co tam go boli)


Post Wysłano: 09 mar 2012, 21:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli znika błąd po jakimś czasie i więcej się nie pokazuje to raczej bez problemu możesz jechać w trasę, najlepiej podłączyć pod kompa bo tak będziesz wymieniał zaworki w ciemno :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 mar 2012, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Czy ten blad nie oznacza czasami zbyt niskiego cisnienia zasilania w komorze filtra?
( przynajmniej tak to interpretuje )
Paliwo sie cofa do zbiornika i potrzebuje wiecej czasu do nabicia odpowiedniego cisnienia .
1. zaworek zwrotny lub zawor ustalajacy cisnienie ( na pompie wysokiego cisnienia )
2. zbyt duze podcisnienie w zbiorniku ( odpowietrznik zbiornika )
3. dziurawy przewod paliwowy
( nie zawsze musi ciec paliwo , ale bedzie wciagal powietrze i paliwo cofnie sie do zbiornika )


Post Wysłano: 10 mar 2012, 19:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

w poniedziałek jak zdaze wymienie jeszcze filtr paliwa być moze po tych ostatnich mrozach coś się przytkał. Jeszcze pytanie czy przy pompce ręcznej paliwa czasami nie ma filterka jakiegos? Tak zerkam w TIS-a i pokazuje coś takiego jak filterek a właściwie sitko


Post Wysłano: 11 mar 2012, 0:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja tam się nie znam svavec ale mi przy zabitym filtrze paliwa czy odstojniku wyświetla 94-02 a końcówka FMI 02 oznacza za niski a 01 za wysoki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 mar 2012, 0:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

tylko własnie ten TGA nie ma ostojnika jest tylko filtr paliwa


Post Wysłano: 11 mar 2012, 0:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Za odstojnik mam na myśli ten filterek wstępny/sitko przy ręcznej pompce paliwa

Filterek masz pod ręczną pomką paliwa :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 mar 2012, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Cytuj:
Czy ten blad nie oznacza czasami zbyt niskiego cisnienia zasilania w komorze filtra?
( przynajmniej tak to interpretuje )
Paliwo sie cofa do zbiornika i potrzebuje wiecej czasu do nabicia odpowiedniego cisnienia .
1. zaworek zwrotny lub zawor ustalajacy cisnienie ( na pompie wysokiego cisnienia )
2. zbyt duze podcisnienie w zbiorniku ( odpowietrznik zbiornika )
3. dziurawy przewod paliwowy
( nie zawsze musi ciec paliwo , ale bedzie wciagal powietrze i paliwo cofnie sie do zbiornika )
Miałes racje. Po wymianie filtra i wuczyszczeniu komory filtra z parafiny która się tam osadziła wszystko wrocilo do normy


Post Wysłano: 30 mar 2012, 11:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Cytuj:
Ja tam się nie znam svavec ale mi przy zabitym filtrze paliwa czy odstojniku wyświetla 94-02 a końcówka FMI 02 oznacza za niski a 01 za wysoki
Oznaczenie FMI np. " za niski" lub " za wysoki" nie zawsze opisuje doslownie problem ,w tym przypadku za niskie lub wysokie cisnienie paliwa .Opisuje on sygnal podawany z czujnika jak za wysoki lub za niski ,a to moze byc spowodowane samym medium ktore jest mierzone ,jak i usterka na przewodach czy usterka czujnika.
Czujniki sa rozne ,np temperatury sp NTC i PTC ,gdzie opornosc maleje wraz z wzrostem temp lub wzrasta ,wiec samo oznaczenie FMI za wysokie/niskie moze nie odzwierciedlac dokladnie stanu mierzonego medium.
Radze nie sugerowac sie oznaczeniami FMI chyba ,ze mamy to potwierdzone doswiadczeniem i wiemy ktore indeksy co oznaczaja w rzeczywistosci.
Tyle czasu juz klepie MANy i dalej nie jestem w stanie opierac sie na koncowkach FMI wiec nie zwracam na nie uwagi.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: