Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lut 2012, 15:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Witam!
Pacjentem jest MAN LE180C 2001r. Nie chce mi się wkręcić na obroty, do 1500 w miarę idzie, powyżej traci moc, dochodzi do 1800obrt i nagle tak jak by coś go odcinało :( Rozpędzić go do 80km/h to nie lada wyzwanie :evil: Filtry itp. były wymienione - niestety bez rezultatu :( Nie wiem czy ma to związek, ale chyba tak się stało po legalizacji tachografu :/ Byłem u gościa, posprawdzał i twierdzi, że to nie wina tacho. Kagańca brak.
POMÓŻCIE, BO OBECNIE JAZDA TO UDRĘKA :( :( :(


Post Wysłano: 28 lut 2012, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Nie masz czasem coś a Adblue? wtedy komputer odcina część mocy.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 28 lut 2012, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Ad blue w 2001 r to ciekawostka .


Post Wysłano: 28 lut 2012, 20:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

faktycznie, nie doczytałem roczniaka chyba pozostaje podpięcie pod komputer.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 28 lut 2012, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Jeśli tak samo dzieje się na każdym biegu, to szukanie zacząłbym od sprawdzenia pedału gazu :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 28 lut 2012, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

a ja od podlaczenia pod kompa albo chociaz do odczytania kodow migowych z EDC


Post Wysłano: 29 lut 2012, 11:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

A ja bym zaczal od pomiaru cisnienia paliwa podczas jazdy ,czy czasami nie zanika :).


Post Wysłano: 29 lut 2012, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2012, 23:22
Posty: 7
GG: 0
Samochód: TGA 26.430
Lokalizacja: Bydgoszcz

Cytuj:
Witam!
Pacjentem jest MAN LE180C 2001r. Nie chce mi się wkręcić na obroty, do 1500 w miarę idzie, powyżej traci moc, dochodzi do 1800obrt i nagle tak jak by coś go odcinało :( Rozpędzić go do 80km/h to nie lada wyzwanie :evil: Filtry itp. były wymienione - niestety bez rezultatu :( Nie wiem czy ma to związek, ale chyba tak się stało po legalizacji tachografu :/ Byłem u gościa, posprawdzał i twierdzi, że to nie wina tacho. Kagańca brak.
POMÓŻCIE, BO OBECNIE JAZDA TO UDRĘKA :( :( :(
Piszesz że stało się to po legalizacji tacho - odłącz bezpiecznik od tacho i spróbuj ,
Wkręca się tylko do 1800 na każdym biegu ,czy na niższych jest lepiej a na wyższych gorzej,


Post Wysłano: 29 lut 2012, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Po całkowitym odłączeniu tacho zapala się EDC i wtedy już kompletnie nie idzie.
Do dziś na pierwszym, drugim i trzecim biegu dochodził do wyższych obrotów. Podczas dzisiejszej trasy zauważyłem, że samochód żwawiej idzie, ale mimo wszystko kręci się teraz tylko do 1900-1950 i koniec :(
Dodam jeszcze, że na biegu jałowym normalnie wkręca się na wyższe obroty

Filtr powietrza nie był jednak wymieniany :roll: Wczoraj mechanik przedmuchał go i podziurawił - skoro są jakieś minimalne efekty to może on jest prowodyrem całego zamieszania i trzeba kupić nówkę ? Coś czuję, że MANika i tak czeka serwis :|


Post Wysłano: 01 mar 2012, 0:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Jeżeli jest jakaś poprawa to wymień filtr na początek bo przedmuchanie i dziurawienie to nie robota

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 03 mar 2012, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak można jeździć z podziurawionym filtrem powietrza :shock: to tak jak byś go wogóle nie zamontował :/
Nie wiem czy w tym silniku też występuje filterek paliwa zamontowany w mechanicznej pompce paliwa.
Być może EDC ogranicza moc silnika jeśli coś padło EDC potrafi ograniczyć maksymalne obroty silnika do 70-80% sprawdź błędy EC :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 mar 2012, 11:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Jakaś podpowiedź jak przeprowadzić ten test EDC ?
Ostatnio przejechałem się identycznym samochodem załadowanym dobrze i szło to dużo lepiej niż moje na pusto :( więc muszę coś z tym zrobić, bo inaczej nie wytrzymam :twisted:
P.S.
łopatologicznie (głównie chodzi mi o to gdzie się wpiąć) jeśli można, bo ja mało kumaty człowiek jestem :P


Post Wysłano: 25 mar 2012, 11:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

chłopie wymień filtry :!:
Filtr powietrza i paliwowe przy pompce powinien być odstoinik często on jest nowodem takiego zamieszania :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 mar 2012, 18:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:14
Posty: 316
Samochód: Volvo FH12 420 Globetrotter
Lokalizacja: Sosnowiec

Skoro odczuwasz różnice po podziurawieniu filtra to równie dobrze możesz go wyciągnąć... Pamiętaj, filtry to podstawa


Post Wysłano: 25 mar 2012, 18:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Temat filtrów odłóżmy może chwilowo na bok ;) Je jako powód możemy wykluczyć :)
Potrzebuję się dowiedzieć jak zrobić test EDC - głównie chodzi mi o miejsce, gdzie trzeba się "wpiąć" :( z resztą sobie raczej poradzę ;) Może to mi coś da i będę wiedział czego się łapać :P
Jestem w 90% przekonany, że namieszał coś pan przy legalizacji tachografu. Wróciłem niestety do Niego dopiero po miesiącu :( Tak jak wcześniej pisałem owy gość twierdzi, że z jego strony wszystko jest w porządku... z czym nie do końca mogę się zgodzić :/ Chcę się dowiedzieć tylko co ten oszołom mógł mi "zepsuć" :roll:


Post Wysłano: 25 mar 2012, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2012, 23:06
Posty: 34
GG: 6909355
Samochód: Scania R420

Kolego, jedz na kompa, albo co Ci się zapalają błędy EDC. U mnie w manie padła pompka membranowa i odrazu wymieniłem zaworki zwrotne i chodzi jak trzeba, tylko ja mam u siebie tga 460.


Post Wysłano: 25 mar 2012, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Kolego podnieś kabinę, odkręć tą osłonę silnika z tyłu, i sprawdź, czy czasem pod turbiną bardziej w stronę ramy nie masz takiej małej pompki paliwa. Oczyść ją dokładnie, i powinieneś zobaczyć miedzianą śrubkę wkręconą w tą pompkę. Wykręć i wyczyść, jest to malutki filterek.

Jest do niej dość kiepski dostęp, ale u nas częsta usterka... ;/


Post Wysłano: 21 kwie 2012, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Cytuj:
Kolego, jedz na kompa
Nowe wieści, byłem :) Niestety skutek bardzo marny :( Komputer nie chciał się połączyć z silnikiem, z ABSem czy też z innymi "podpunktami" nie było problemu :roll:

Mechanik w jednej z miejscowych firm stwierdził, że podczas legalizacji tacho gość mógł zrobić zwarcie i poszedł jakiś bezpiecznik przy skrzyni czy coś takiego. Będę musiał sprawdzić to :?
Także nadal jestem w punkcie zerwoym


Post Wysłano: 21 kwie 2012, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Po pierwsze nie spotkałem sie z bezpiecznikiem wskazanym przez twojego mechanika. Po drugie czym robił ci tą diagnozę?. sprawdzał ktoś wydajność pompki mechanicznej ? Jak to piszą gdzieś tam w okolicach turbiny, odpowiedź tam nic niema, niema pompki membranowej, jest mała mechaniczna przy pompie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 21 cze 2012, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Powrócę do tematu ;)
Po oględzinach innego mechanika okazało się, że zapieczone jest cięgno przy turbinie :? Firmowy mechanik niby to zrobił... no ale nie do końca :( "Ręcznie" cięgno działa i się rusza (wcześniej nie szło) ale pod wpływem dodawania gazu zero reakcji i znowu jesteśmy w punkcie wyjściowym :evil: Jakieś sugestie może tym razem ? :roll:
Dodam, że turbina została obejrzana, mimo tego, że olej już puszcza to powinna działać, a niestety tak nie jest :(


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: