[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Za niskie siodło? - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lip 2011, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Wydaje mi się, czy ta beczka za bardzo leci na pysk?
Obrazek
Na zdjęciu słabo to widać, niby beczka jest pochylona do tylu, ale odległość między błotnikiem a opona na ostatniej osi jest jeszcze raz taka jak na pierwszej i całość wygląda jakby przód był za nisko. Ciągnik i naczepa w pozycji do jazdy, beczka zalana. Jestem przewrażliwiony, czy coś jest nie tak (siodło? opony? regulacja? )


Post Wysłano: 07 lip 2011, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Przecież dobrze stoi.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 07 lip 2011, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Dziś na rozładunku inny kierowca zwrócił mi uwagę "co ty masz z tą beczką że ona tak dziwnie stoi?" Na zdjęciu nie za bardzo to widać, między oponę a błotnik na pierwszej osi wchodzą 3 palce, a na ostatniej cała dłoń z luzem i jest wrażenie jakby całość leciała na przód (po powiększeniu widać to trochę lepiej), u niego wyglądało to inaczej. Świeżak jestem, więc pytam, bo mi stary drajwer zasiał ziarno niepewności i nie wiem czy miał bujną wyobraźnię (a chłop dałby się pokroić że mam za niskie siodło), czy faktycznie za nisko stoi, a w firmie nawet nie ma kogo zapytać bo same baby w biurze.


Post Wysłano: 07 lip 2011, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

W ciągniku jest mniejszy profil opony jak sądzę na tylnej osi (chyba że powierze zeszło i błotnik zasłania). Faktycznie widać błotnik stopniowo na osiach w naczepie idzie do góry. A może regulacja poduszek w ciągiku szwankuje? Bardzo siedzi ten błotnik na osi ciągnacej.


Post Wysłano: 07 lip 2011, 22:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Czemu wy patrzycie na kawalek plastiku nad osiami i do niego się odnosicie? Spójrzcie na cały zestaw jak stoi... Stoi tak jak Bozia przykazała

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 07 lip 2011, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Na ciągniku są takie same opony na obu osiach, o ile dobrze pamiętam 215/70R22.5 (nie jestem pewien szerokości, na pewno profil 70), ciśnienie w kołach prawidłowe, auto w normalnej pozycji do jazdy, wypoziomowane chwilę przed zrobieniem zdjęcia. Błotniki prawie leżą na kołach ale nic nie ociera, naczepa też wypoziomowana. Regulacja działa poprawnie, parę dni temu wymieniany APM w ASO Renault, twierdzą że z poduchami i pneumatyką wszystko gra. Jutro będę w serwisie przy okazji innej drobnej awarii, mogę im powiedzieć żeby mi sprawdzili, tylko co? Już raz się przekonałem że jak się im nie pokaże palcem to nie odkryją ewidentnej usterki, ale niestety nie ja wybieram serwis. Co trzeba by sprawdzić?
Cytuj:
Czemu wy patrzycie na kawalek plastiku nad osiami i do niego się odnosicie? Spójrzcie na cały zestaw jak stoi... Stoi tak jak Bozia przykazała
Jak mi stary kierowca mówi że coś jest nie tak i pokazuje jak jest w jego naczepie to się zastanawiam, ja tym autem jeżdżę od 2 tygodni a wczesniej nie miałem do czynienia z zestawem, więc jestem trochę zielony w temacie, dlatego pytam.


Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 22:20 przez Bruner, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 07 lip 2011, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2008, 10:53
Posty: 512
GG: 12345722

Poziomice sobie weź, taką dłuuugą, na 3/4 cysterny min i sprawdź :]
IMO też prosto jest, ale może to ja skrzywienie mam jakieś...?


Post Wysłano: 07 lip 2011, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Nie bierz błotnika za punkt odniesienia, może być krzywo przykręcony.

Moim zdaniem beczka jest całkowicie równo :wink:


Post Wysłano: 07 lip 2011, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Jak mi stary kierowca mówi że coś jest nie tak i pokazuje jak jest w jego naczepie to się zastanawiam, ja tym autem jeżdżę od 2 tygodni a wczesniej nie miałem do czynienia z zestawem, więc jestem trochę zielony w temacie, dlatego pytam.
Wiesz, co mi kiedyś stary kierowca opowiadał, co niby świat cały zjeździł? Patrz mój podpis :D

Inni byli, co Hiszpanie zjeżdżali wzdłuż i wszerz, a Francji nigdy nie widzieli....

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 07 lip 2011, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ja z kolei dotąd się przyglądałem, aż stwierdzam, że beczka nie leci na pysk, wręcz przeciwnie, delikatnie opada ku tyłowi, czyli standard.
Wszystko przez to, że patrzycie na te nadkola.


Poza tym postaw auto na asfalcie i wtedy rób zdjęcie.
No i ile czasu auto stało od zgaszenia?


Post Wysłano: 08 lip 2011, 12:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6058
Samochód: Volvo FH

Ja tam widzę, że trochę leci na pysk.

Naczepy są robione do odpowiedniej wysokości siodła. Ta pewnie ma w specyfikacji siodło na 115cm, albo na 125. W Renacie natomiast pewnie jest na 105cm.

Niby nic się nie dzieje, tylko że pierwsza oś będzie bardziej obciążona niż 2 kolejne. W tego typu naczepach nie ma ramy, więc ten nieprawidłowy rozkład mas może doprowadzić nawet do pękania beczki. Jeśli zaprowadzisz taką bekę na naprawę gwarancyjną mogą nawet jej nie uznać.


Najlepiej jest zajrzeć do specyfikacji i albo zamienić siodło na wyższe, albo przestawić wysokość na poduszkach w Renacie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lip 2011, 14:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lut 2011, 19:19
Posty: 74
GG: 0

A jak podwyższyć, obniżyć siodło ?? Czy tak na łapu- capu na pauzie da rady ??

_________________
Źle stanął i go tłuką


Post Wysłano: 08 lip 2011, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
A jak podwyższyć, obniżyć siodło ?? Czy tak na łapu- capu na pauzie da rady ??
Podkłada się odpowiednie blachy pod mocowania + nowe nakrętki.


Post Wysłano: 08 lip 2011, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Marix, fotka zrobiona chwilę po wypoziomowaniu i zgaszeniu auta, stoi tak jak powinno w czasie jazdy, kostka jest równa.
Dziś na załadunku były pustki więc miałem trochę czasu żeby zrobić mały eksperyment, co prawda nie miałem do dyspozycji wagi do ważenia pojedynczych osi, ale po wjechaniu każdej ośki na wagę zatrzymywałem się do ustabilizowania wskazania i wyszło mi coś takiego:
1 oś na wadze: 6580 kg
2 osie: 16480 kg
3 osie: 24440 kg
4 osie: 32200 kg
5 osi: 39840 kg

po wykonaniu skomplikowanych działań matematycznych na poziomie 1 klasy szkoły podstawowej ;) wychodzą takie naciski:
oś kierowana: 6580 kg
oś ciągnąca: 9900 kg
naczepa 1 oś: 8000 kg
naczepa 2 oś: 7760 kg
naczepa 3 oś: 7640kg

Waga wskazywała z dokładnością do 20kg, stąd po zsumowaniu wszystkich osi wychodzi o 40 kg więcej niż waga całości.

Czyli wychodzi że faktycznie jest trochę więcej na przedzie, Przejmować się tym? Szczerze mówiąc spodziewałem się większych różnic
Cytuj:
Najlepiej jest zajrzeć do specyfikacji i albo zamienić siodło na wyższe, albo przestawić wysokość na poduszkach w Renacie.
O i to jest myśl, naczepa jest nowa, więc pewnie gdzieś w firmie mają jakieś papiery, jak się do nich dokopię to wszystko będzie jasne. Dziś na serwisie coś mówili o możliwości ustawienia wysokości na poduchach, więc jeśli rzeczywiście ta naczepa jest do wyższego siodła to powinno dać się z tego wybrnąć w ten sposób.


Post Wysłano: 08 lip 2011, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy

naciski na osiach masz prawie prawidłowe na pierwszej osi naczepy mogły by być troszke mniejsze.
co do wyglądu naczepa lekko pochyla się do przodu o czym świadczą naciski.
wyregulowac to można albo podnosząc siodło - jak pisał kolega wcześniej, albo zmieniając rozmiar opon na ciągniku na 315/80 r 22,5 ciągnik bedzie stał wyżej tym samym i naczepa też.
na poduszkach bym nie regulował nie ma takiej potrzeby poza tym wtedy zmienią się nastawy układu hamulcowego.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 08 lip 2011, 22:54

W ciągniku masz niższy profil opony, dlatego tak to wygląda. Miałem taki sam przypadek, tyle, że zwykła naczepa z firanką. Po wypoziomowaniu poduszek w koniu i w naczepie, d*pa naczepy była wyżej niż przód na siodle.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: