Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 16 cze 2011, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:26
Posty: 56
GG: 12655334
Lokalizacja: Dzierżoniów

aha,no dzięki wielkie o to mi właśnie chodziło :]

_________________
"Ten świat aż taki straszny wcale nie jest,
przestań mówić,że straciłeś już nadzieję,
najgorsze co cię może spotkać niestety to ciepłe piwo i zimne kobiety" :)


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 16 cze 2011, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Jeździ się jak normalnym autobusem miejskim z automatyczną skrzynią, tzn. dwa pedały, gaz i hamulec oraz wybierak RND.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 16 cze 2011, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Skoro mamy znawców tematu, to napiszcie jeszcze, jak mniej więcej kształtują się koszty energii (prąd-olej napędowy) na przykładzie porównania nowoczesnego trolejbusu i nowoczesnego autobusu, oraz może bardziej przyziemny przyklad..... starego trolejbusu, z przeciętnym autobusem, powiedzmy pokroju ikarusa 415.

No i drugie porównanie - ogólne koszty utrzymania pojazdu.
Czy faktycznie trolejbusy biją normalne autobusy na łeb na szyję? To dlaczego mamy ich tak mało?

Fakt, że dużym minusem są sieci trakcyjne. Przykład - Salzburg. Wszędobylskie "druty" przesłaniają widoki na to piękne miasto:)


Nie piszmy może o oczywistych minusach - Poruszanie się ściśle po wytyczonych ścieżkach i wynikających z tego problemach, bo to jest chyba oczywiste.


BTW

W książce "samochody cięzarowe i autobusy" przedstawiono jeszcze bardzo ciekawy pojazd (nie pamiętam nazwy), który to ma zamontowane w "sobie" wiekie koło zamachowe o bardzo dużej masie.

Kiedy autobus zjeżdża z linii trakcyjnej, jest napędzany energią koła, które to kręci się bezwładnie, oddając duży moment obrotowy.

Nie pamiętam szczegółów, ale rozwiązanie jest ciekawe.
Nie wiem, czy ten mechanizm oddaje moment na koła stricte mechanicznie, podejrzewam że prędzej zasila prądnice.


edit;

Ciekawe info:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbus

http://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbusy_w_Tychach


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 16 cze 2011, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 10:43
Posty: 730
Lokalizacja: Lublin

Cytuj:
W książce "samochody cięzarowe i autobusy" przedstawiono jeszcze bardzo ciekawy pojazd (nie pamiętam nazwy), który to ma zamontowane w "sobie" wiekie koło zamachowe o bardzo dużej masie.

Kiedy autobus zjeżdża z linii trakcyjnej, jest napędzany energią koła, które to kręci się bezwładnie, oddając duży moment obrotowy.

Nie pamiętam szczegółów, ale rozwiązanie jest ciekawe.
Nie wiem, czy ten mechanizm oddaje moment na koła stricte mechanicznie, podejrzewam że prędzej zasila prądnice.
http://www.youtube.com/watch?v=mtjglnsFqp0 nie wiem czy nie chodzi Ci o coś takiego jak na tym filmiku. Kiedyś ktoś mi mówił jakim cudem można poruszać się trolejbusem bez odbieraków, ale prawdę mówiąc zapomniałem :mrgreen:


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 16 cze 2011, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Nie piszmy może o oczywistych minusach - Poruszanie się ściśle po wytyczonych ścieżkach i wynikających z tego problemach, bo to jest chyba oczywiste.
Nowoczesny trolejbus, np. Solaris Trollino jest w stanie przejechać kilka/kilkanaście kilometrów na akumulatorach. Robiono tak w Gdyni w czasie remontu. PKT Gdynia zamówiło kilka sztuk Solarisów Trollino 12, które zastąpią Jelcze oraz Mercedesy. Na TWB można znaleźć zdjęcia kilku gdyńskich Mercedesów 0405N przerobionych na trolejbusy.
Cytuj:
W książce "samochody cięzarowe i autobusy" przedstawiono jeszcze bardzo ciekawy pojazd (nie pamiętam nazwy), który to ma zamontowane w "sobie" wiekie koło zamachowe o bardzo dużej masie.

Kiedy autobus zjeżdża z linii trakcyjnej, jest napędzany energią koła, które to kręci się bezwładnie, oddając duży moment obrotowy.

Nie pamiętam szczegółów, ale rozwiązanie jest ciekawe.
Nie wiem, czy ten mechanizm oddaje moment na koła stricte mechanicznie, podejrzewam że prędzej zasila prądnice.
Jest to tzw. żyrobus. Sporo informacji na jego temat można znaleźć w sieci.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 17 cze 2011, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:26
Posty: 56
GG: 12655334
Lokalizacja: Dzierżoniów

Z tego co udało mi się dowiedzieć,trolejbus(ze strony eksploatacji,bez budowy linii,zakupu pojazdu)jest tańszy o ok.30-40%(zależy od kraju,cen paliw ,prądu)zauważcie,że w krajach które produkują większość energii elektr. w elektrowniach jądrowych czyli mających "czystą" energię jest ich naprawdę dużo np. w Czechach,Słowacji,Węgrzech czy Włoszech,więc musi się to opłacać 8)

_________________
"Ten świat aż taki straszny wcale nie jest,
przestań mówić,że straciłeś już nadzieję,
najgorsze co cię może spotkać niestety to ciepłe piwo i zimne kobiety" :)


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 18 cze 2011, 12:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Bez budowy linii. Dolicz sobie koszt jej budowy, konserwacje, podstacje trakcyjne, całkowity koszt wychodzi drożej niz autobusu.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 18 cze 2011, 12:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
TWB można znaleźć zdjęcia kilku gdyńskich Mercedesów 0405N przerobionych na trolejbusy.
Niestety nie prawda, były specjalnie zakupione używane Mercedesy 0405N które zostały przerobione na trolejbusy.
Dobrze się przyjrzyj na tych zdjęciach to zobaczysz różnicę między niemieckim 0405N z których zrobili trolejbusy a 0405N made in Jelcz. W Gdyńskiej komunikacji czyli w PKA i PKM jeżdżą podajże tylko dwa niemieckie 0405N reszta jest z Jelcza.
Wykończenie obu autobusów w środku jest diametralnie różne na plus niemieckiego busa
Notabene kiedy te autobusy przychodziły do Gdyni z Jelcza to odbywałem praktyki w komunikacji miejskiej :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 19 cze 2011, 14:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Cytuj:
TWB można znaleźć zdjęcia kilku gdyńskich Mercedesów 0405N przerobionych na trolejbusy.
Niestety nie prawda, były specjalnie zakupione używane Mercedesy 0405N które zostały przerobione na trolejbusy.
Dobrze się przyjrzyj na tych zdjęciach to zobaczysz różnicę między niemieckim 0405N z których zrobili trolejbusy a 0405N made in Jelcz. W Gdyńskiej komunikacji czyli w PKA i PKM jeżdżą podajże tylko dwa niemieckie 0405N reszta jest z Jelcza.
Wykończenie obu autobusów w środku jest diametralnie różne na plus niemieckiego busa
Notabene kiedy te autobusy przychodziły do Gdyni z Jelcza to odbywałem praktyki w komunikacji miejskiej :wink:
Przecież o tym samym napisałem. Z Niemiec przyszło parę sztuk autobusów, które przerobili na trajtki. Wiem, czym różni się Jelcz M122MB od Mercedesa 0405N. Obszerne porównanie można znaleźć na TWB.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 19 cze 2011, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:26
Posty: 56
GG: 12655334
Lokalizacja: Dzierżoniów

Cytuj:
Bez budowy linii. Dolicz sobie koszt jej budowy, konserwacje, podstacje trakcyjne, całkowity koszt wychodzi drożej niz autobusu.

dlatego włąśnie napisałem,że tylko koszt samej eksploatacji,bez linii itd bo to jest największy minus.i rozmieszczenie drutow to też minus.Nieraz zdarza się,że przewody napinające montowane są przy samych oknach itp. a nawet przez środek balkonu(zaintersowany tematem dzisiaj się przyjrzałem :mrgreen: )

_________________
"Ten świat aż taki straszny wcale nie jest,
przestań mówić,że straciłeś już nadzieję,
najgorsze co cię może spotkać niestety to ciepłe piwo i zimne kobiety" :)


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 19 cze 2011, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 wrz 2008, 14:49
Posty: 239
GG: 1
Samochód: Renault Master
Lokalizacja: Tychy

Cytuj:
i rozmieszczenie drutow to też minus.Nieraz zdarza się,że przewody napinające montowane są przy samych oknach itp. a nawet przez środek balkonu
Z całym szacunkiem, ale ilekroć korzystając z usług TLT nigdy nie spotkałem się z tym, żeby przewody były bliżej niż ~5-6m od budynku (tym bardziej mieszkalnego).

_________________
Pozdrawiam, Jarek.


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 20 cze 2011, 0:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:26
Posty: 56
GG: 12655334
Lokalizacja: Dzierżoniów

No ja mieszkam kolego na Węgrzech w Budapeszcie i niestety takie coś widziałem:)

_________________
"Ten świat aż taki straszny wcale nie jest,
przestań mówić,że straciłeś już nadzieję,
najgorsze co cię może spotkać niestety to ciepłe piwo i zimne kobiety" :)


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 20 cze 2011, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

Cytuj:
Cytuj:
Bez budowy linii. Dolicz sobie koszt jej budowy, konserwacje, podstacje trakcyjne, całkowity koszt wychodzi drożej niz autobusu.

dlatego włąśnie napisałem,że tylko koszt samej eksploatacji,bez linii itd bo to jest największy minus.i rozmieszczenie drutow to też minus.Nieraz zdarza się,że przewody napinające montowane są przy samych oknach itp. a nawet przez środek balkonu(zaintersowany tematem dzisiaj się przyjrzałem :mrgreen: )
Kolego, pewnie mówisz o drutach podtrzymujących- one nie są "pod prądem":D


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 20 cze 2011, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 wrz 2008, 14:49
Posty: 239
GG: 1
Samochód: Renault Master
Lokalizacja: Tychy

Cytuj:
No ja mieszkam kolego na Węgrzech w Budapeszcie i niestety takie coś widziałem:)
Nie zwróciłem uwagi na miejsce Twojego zamieszkania :P Masz jakieś zdjęcia rozmieszczenia tych drutów?

_________________
Pozdrawiam, Jarek.


Tytuł: Re: Trolejbusy
Post Wysłano: 21 cze 2011, 12:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:26
Posty: 56
GG: 12655334
Lokalizacja: Dzierżoniów

zrobię po niedzieli,bo dziś lecę na trasę :wink:

_________________
"Ten świat aż taki straszny wcale nie jest,
przestań mówić,że straciłeś już nadzieję,
najgorsze co cię może spotkać niestety to ciepłe piwo i zimne kobiety" :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: