Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 maja 2011, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 578
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

witam w manie świeci mi kontrolka edc. kiedy się zaświeci silnik ma ograniczone obroty silnika. wyłącze i włącze silnik to jest wszystko w porządku. komputer diagn. pokazuje ,,początek wtrysku zbyt wysoko,,co to może oznaczać? wtryski po robocie w boschu,wtrysk sterujący nowy. pompa była gdzieś kiedyś wyciągana bo jest świerzy silikon. może ktoś pomudz?

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 12 maja 2011, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak byś podał kod błyskowy, lub bardziej opisał ten kod co wyświetla komputer diagnostyczny.
W jakich warunkach zapala się kontrolka EDC
Wygląda to na pompe wtryskową

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 maja 2011, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 578
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

jak odczytać kod błyskowy? zapala się czasem na wolnych obrotach a czasem podczas jazdy, zależy jak mu odwali.

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 12 maja 2011, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

sprawdź ustawienie zapłonu, podaj typ silnika


Post Wysłano: 12 maja 2011, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
jak odczytać kod błyskowy? zapala się czasem na wolnych obrotach a czasem podczas jazdy, zależy jak mu odwali.

zwierając linię L do masy


Post Wysłano: 13 maja 2011, 8:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Cytuj:
jak odczytać kod błyskowy? zapala się czasem na wolnych obrotach a czasem podczas jazdy, zależy jak mu odwali.

zwierając linię L do masy
W gnieździe od podłączania komputera diagnostycznego znajdz pin z opisem L zewrzyj na 2 sekundy przy włączonym zapłonie i odczytaj kod migowy z kontrolki EDC możesz zobaczyć czy niema więcej zapamiętanych błędów zwierasz jeszcze raz i następuje odczytanie następnego błędu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 maja 2011, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 578
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

spróbuje w poniedziałek.a podpowiedzcie gdzie szukac znaków aby sprawdzić ustawienie pompy? od przodu jest wziernik na koło zembate pompy to zauważyłem jak to ma się zgrywac? pytam bo pracuje głuwnie na tga d 20 i d 28

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 14 maja 2011, 1:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Za cholere nie moge zajarzyc typu silnika po numerach mocy :( .
Co do ustawiania pomp wtryskowych....
Jak jest to pompa liniowa ( zreszta VP tez ) to nie ustawiasz nic na kole ktore widac od tylu .
W pompie "in-line" blokujesz walek pompy specjalnym pinem ,ktory wkrecasz w miejsce sruby znajdujacej sie w dolnej przedniej czesci pompy.Na walku w srodku jest wypust ,ktory pokazuje pozycje poczatku wtrysku na 1ce. Zblokowana pompe synchronizujesz ze znakami na kole zamachowym ,przy zaplonie na 1 cyl.....i to wsio :).
Co do sprawdzenia pomp liniowych ,to jest specjalny przyrzad z dwoma diodami swietlnymi ,ktore zapala sie oba gdy pompa jest w pozycji startu wtrysku , ustawiajac ja w tym miejscu sprawdzamy oznakowanie na kole zamachowym.
Kolo zebate o ktorym piszesz jest zluzowane ,aby pompa weszla w swoje miejsce ,zeby sa skosne i sztywne kolo by nie weszlo bez przesuniecia kola zamachowego lub walka na pompie .
Taka pompe z poluzowanym kolem wkladasz na swoje miejsce i wtedy uzywasz tego "luku" w korpusie kola zamachowego ,aby dokrecic kolo zebate pompy .

W pompach VP jest podobnie z ta roznica ,ze nie ma blokady walka tylko sprawdzamy max wychyl krzywki w pompie mikrometrem wkladanym od tylu pompy .Z tego co pamietam to pompy VP maja "zgrubne" odnosniki / znaki na kole zebatym aby ustawic pompe w okolicy startu tloczenia w 1 cylinder . Wiec najpierw ustawiamy max wychyl krzywki i odczytujemy znaki z kola zamachowego .


Post Wysłano: 14 maja 2011, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 578
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

podziękował serdecznie. musze zobaczyc na te metody w praktyce.

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: