Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 kwie 2011, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Witam
W Manie pojawił się taki błąd. Auto traci moc pod obciążeniem i czasami szarpie. Może ktoś miał coś podobnego u siebie. Mam książkę kodów ale starą i mi wychodzi coś takiego "napięcie zasilania grupy oporników - 3 CY310". O co chodzi ?


Post Wysłano: 12 kwie 2011, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 578
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

kolego ten kod tak samo jest definiowany w moim zestawieniu. ale o co kaman to nie kumam. ale tu chyba jakiś sterowniczek daje popalić. nie cieknie ci czasem woda z podsybia na sterowniki albo kaseta na silniku?

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 13 kwie 2011, 11:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

EDC 3756 - supply voltage ,EGR feedback

Zawor EGR ( recyrkulacja spalin ) sie klania , jak nie osobiscie to przewody do niego :)


Post Wysłano: 20 kwie 2011, 10:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Kolego a przy popsutym tym zaworze recylkulacji mogą zdarzać się takie cuda jak opisałem wyżej ?? Dzięki za odpowiedzi.


Post Wysłano: 20 kwie 2011, 13:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Tak jak napisalem ,albo sam zawor albo przewody ,lecz jest to usterka czysto elektryczna a nie mechaniczna .
Wiec odpowiedz brzmi ....tak :) .


Post Wysłano: 23 kwie 2011, 15:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Ogólnie to z tym błędem jest spory problem. Siłownik dobry, wiązka elektryczna sprawna a jest jakby na stałe zapamiętany i nie da się go z pamięci wykasować. A wychodzi, że to przez EGR pojawiły się problemy z mocą w aucie. Może kolega svavec będą coś jeszcze o tej usterce wiedzieć.


Post Wysłano: 23 kwie 2011, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie zawsze silownik egr ma w sobie zawor .W nowszych modelach zawor jest osobno zamontowany niedaleko przeslony hamulca "gorskiego " .Sprawdz czy nie masz tam dodatkowego osprzetu typu zawory ,lub sprawdz ile przewodow jest we wtyczce do silownika .
W jaki sposob stwierdziles ,ze silownik jest ok ,i w jaki sposob pomierzyles przewody ?


Post Wysłano: 23 kwie 2011, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Dzięki za zainteresowanie problemem. Auto jest z 05.2006 r. Byłem na diagnostyce u elektryka. Wysterował zawór programem i sprawdzał wszystkie wiązki. Mówi, że wszystko ok. Wcześniej zapalała się "awaria hamulca silnikowego" ale nie ograniczał mocy a teraz traci moc i szarpie. Problemy zaczęły się właśnie od zaświecenia tego błędu. Dokładnie to czasem wystąpienia błędu jest godzina kiedy auto stało na urzędzie celnym i nie było nawet odpalane. Ten zawór i ilość kabli sprawdzę dopiero we wtorek bo nie mam dziś już możliwości.


Post Wysłano: 23 kwie 2011, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Tego zaworu nie da sie "wysterowac" ;). Sterownik znajduje pozycje silownika ...."kalibruje "..... sie sam .
Zwroc uwage ,ze najlepszy jest pomiar rezystancji od samej wtyczki EDC poprzez cewke zaworu, tutaj tkwi problem ,nie wiem jak zostal sprawdzony ,ale nawet jak podepniesz 24v do zaworu i bedzie dzialal to wcale nie znaczy ze sterownik zaakceptuje jego rezystancje .
Zlej tez wiazke przewodow oraz sam zawor woda podczas pomiaru przewodow .... oraz nie zapomnij zmienic polaryzacji miernika podczas sprawdzania.


Post Wysłano: 28 kwie 2011, 7:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Chyba źle zrozumiałem twoje podpowiedzi. Pisząc zawór miałem na myśli siłownik. To tam elektryk szukał przyczyny usterki i wysterował siłownik. Ty piszesz o zaworze, gdzie go mogę znaleźć? Rozumiem, że mogę go w sposób opisany wyżej sprawdzić.


Post Wysłano: 28 kwie 2011, 9:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Cytuj:
Nie zawsze silownik egr ma w sobie zawor .W nowszych modelach zawor jest osobno zamontowany niedaleko przeslony hamulca "gorskiego " .Sprawdz czy nie masz tam dodatkowego osprzetu typu zawory ,lub sprawdz ile przewodow jest we wtyczce do silownika .


Post Wysłano: 29 kwie 2011, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Dziś się przyjrzałem dokładnie temu siłownikowi. Dochodzą do niego 4 przewody. Dwa białe i dwa różowe we wiązce do wtyczki. Wiązka od wtyczki do siłownika ma inne kolory. Oddzielnego zaworu nie namierzyłem. Siłownik od górskiego nie jest zapieczony.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: