Benzyna ekstrakcyjna.
Lakier w dobrym stanie powinien przetrzymać próbę nitro:
Cytuj:
Jesli malujesz cokolwiek to wpierw aby ustalić rodzaj podłoża przeprowadza się próbę nitro.Polega ona na tym że na powierzchnię elementu który mamy zamiar naprawiać, nakładamy szmatę nasączoną rozpuszczalnikiem nitro i odczekujemy około 15 min. Jeśli podłoże nie ulegnie deformacji , zmiękczeniu ,itp, to śmiało możemy wykonywać na nim wszystkie niezbędne czynności technologiczne.Natomiast w przypadku reakcji podłoża z nitrem , należy bezwzględnie usunąć wszystko do gołej blachy, aby uniknąć niespodzianek w postaci ważenia się powłoki lakieru nawierzchniowego z podłożem.Problemy takie wynikają najczęściej , z powodu stosowania przez poprzednich '' fachowców '' lakierów kiepskiej jakości, wyroby takie pomimo że wyschną i dają się zapolerować, nie utwardzają się chemicznie
A nitro jest znacznie bardziej agresywne niż benzyna ekstrakcyjna.
Polerka też nie zaszkodzi, ale to już jest trochę więcej roboty niż zetrzeć stary klej szmatką z benzyną ekstrakcyjną.