Cytuj:
Przerwany kabel łączący alternator z kontrolką ładowania

Pewnie tak

i krasnoludki podają telepatycznie napięcie na kontrolkę ładowania
Normalnie z stacyjki a właściwie przez przekaźnik który załącza stacyjka idzie prąd o biegunie dodatnim przez kontrolkę ładowania do alternatora w celu jego zbudzenia. Gdy alternator zaczyna ładować to w tym momencie przestaje płynąć prąd przez kontrolkę gdyż po obu stronach kontrolki ładowania pojawia się prąd o biegunie dodatnim.
Wszystko wskazuje że się spaliła jedna z przynajmniej dziewięciu diód prostowniczych na mostku prostowniczym o biegunie dodatnim co powoduje zamkniecie obwodu elektrycznego miedzy akumulatorem przez alternator do kontrolki ładowania gdy stacyjka jest wyłączona
![O_o :]](./images/smilies/icon_smile5.gif)
i w tym momencie kontrolka ładowania się pali, gdy włączy zapłon to gasnie kontrolka ładowania a normalnie powinna się palić gdy włączy zapłon gdyż w tym momencie występuje taka sama sytuacja jak by alternator pracował i ładował prąd