Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 cze 2010, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Witam.
Czy ktoś z userów miał może styczność z silnikami volva D12A(pierwsza generacja FH ) i ich pracą na biodieslu (BLISKA).

Kiedyś tankowałem biodiesla dość często, ale tylko do aut na zwykłej pompie i do tego z przygotowana instalacją. Jak wygląda sprawa z pompowtryskami? Wg mnie nie powinno nic się stać, skoro dopuścili to na stacje, ale lepiej spytać.
Dwa lata temu była dość dobra cena, później róźnica zmalała, tankowałem zwykłego diesla.
Obecnie na pobliskiej stacji Bio kosztuje 3,53zł / L, więc cena jest dobra.

Z góry dziękuje za odpowiedź :wink:
pozdrawiam


Post Wysłano: 20 cze 2010, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

dzisiejsza cena to 3,58zł/l.

ja jeżdżę kamperem na BioEsterze prawie od roku. silnik 2,5l turbodiesel z 1991 roku, mały przebieg 102tyś i stara prosta konstrukcja.

na paliwie tym silnik jest troche słabszy (subiektywne odczucie) i czasem ma różnice w mocy - nagle bez większego naciskania na gaz zaczyna lepiej iść bez widocznej przyczyny.
druga sprawa to silnik głośniej pracuje.

ale jest na to rada, od jakiegoś czasu (pół roku) podczas tankowania dolewam benzyny jak kiedyś podczas zimy. do tego skłonił mnie atrykuł w niemieckiej prasie z przed jakiś 15 lat o biodiesel-u pokazujący pompę wtryskową z takim żółto-brązowym osadem. benzyna według mnie rozpuszcza takie rzeczy.

przede wszystkim silnik ciszej pracuje, ma równiejsze obroty i większą moc niż na samym BioEsterze.

pojazd to Citroen C-25 długość - 5,5m; DMC - 3,1t; zużycie paliwa z ostatnich 500km to 8,4l/100km - wolna jazda (70-80km/h) po polskich drogach wojewódzkich (po mieście jeżdżę samochodem osobowym).

zwykle tankuję około 50 litrów i do tej ilości dodaję 2-3 litry benzyny.

według mnie do pompomwtrysków tylko z benzyną, a poza tym nie zaszkodziłoby wysłać zapytanie do sprzedającego, bo jest to produkt dopuszczony do rynku, więc powinny wbyć jakieś zalecenia.

http://www.bliska.pl/PL/NASZEPALIWA/Str ... ester.aspx

http://www.e-biopaliwa.pl/bioester/co_t ... ester.html

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 20 cze 2010, 21:41 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 20 cze 2010, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Ja z biodieslem to miałem do czynienia w silnikach:

scania trójka, rzędówka
volvo f10
renault 2,1td
vw/audi 1,6 D
vw.audi 1,4 d
ducato 2,5 bez turbiny

We wszystkich jak pisałem chodziło, w oczy szczypało ale szło :)
Dzięki Cyryl za inf. Jeśli chcesz mogę przesłać Ci również broszurki niemieckie jakies 3-4 letnie na temat ale czystego Rapsol ;) czyli rzepaku.


Post Wysłano: 20 cze 2010, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

jeszcze coś takiego znalazłem:

http://www.ufop.de/downloads/RZ_Nutzfah ... 210510.pdf

kiedy nadchodziły mrozy zalałem auto biodiesel-em z benzyną.
w duże mrozy nie jeździłem nim (normalnie jeżdże raz w tygodniu) ponieważ mróz mógłby rozsadzić instalację wodną, szczególnie bojler.

gdy mrozy ustąpiły i temperatura wzrosła do -5st. silnik spokojnie odpalił na swoim akumulatorze.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 cze 2010, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
jeszcze coś takiego znalazłem:

http://www.ufop.de/downloads/RZ_Nutzfah ... 210510.pdf
(...)
Cyryl, nie znam niemieckiego, ale znalazłem tam info o Iveco, silnik Cursor 10... Czy wpis oznacza, że mogę stosować bio-diesel?

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 21 cze 2010, 6:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

to jednak trzeba gościa z biegłym niemieckim, bo tam są jakieś zatrzeżenia, a silnik to nie paczka zapałek.

poza tym tak jak napisali na stronie Bliska - trzeba zasięgnąć opinii producenta.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 21 cze 2010, 10:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

Ja do Passata b4 1.9TDI leję dosyć długo bioester i lata :)
Na zimnym silniku troszkę kopci ale jak już się rozejdzie to nie czuć różnicy :)

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Post Wysłano: 27 lut 2011, 17:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 1:58
Posty: 37
GG: 2209095
Samochód: FH
Lokalizacja: Szczecin

odgrzeję troszkę temat:
Jest ktoś w stanie powiedzieć jaka jest różnica kaloryczności normalnego ON i bio? O ile większe będzie spalanie BIO? Z tego co piszecie może być dodatkowo pogorszona kultura pracy, ale czy nie będzie innych negatywnych konsekwencji?
Chodzi o FH440...na baku jest informacja producenta, że został przystosowany do biodiesla. Nie zamierzam tego testować zimą, ale szukam informacji żeby określić jaka musiałaby być różnica w cenie żeby zrekompensować wyższe spalanie.

_________________
...let's get it started...

Samochody ciężarowe, części - MAN, Scania, Volvo, Mercedes i inne.


Post Wysłano: 27 lut 2011, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
odgrzeję troszkę temat:
Jest ktoś w stanie powiedzieć jaka jest różnica kaloryczności normalnego ON i bio? O ile większe będzie spalanie BIO? Z tego co piszecie może być dodatkowo pogorszona kultura pracy, ale czy nie będzie innych negatywnych konsekwencji?
Chodzi o FH440...na baku jest informacja producenta, że został przystosowany do biodiesla. Nie zamierzam tego testować zimą, ale szukam informacji żeby określić jaka musiałaby być różnica w cenie żeby zrekompensować wyższe spalanie.
Nie wiem czy to coś pomoże ale używam bio do premiumki cały rok nawet w te mrozy które były w tym roku.
mam zamontowany podgrzewacz do paliwa zarówno na prąd (jak jest zimny silnik) jak i na płyn z układu chłodzenia.
jeżeli masz na zbiornikach informację że pojazd jest przystosowany do biopaliwa to może spokojnie używać cały rok.
co do zużycia paliwa w moim przypadku nie ma żadnej różnicy między ON a BIO. biorąc pod uwagę cenę, a także większe koszty które trzeba ponieść na częstszą wymianę oleju opłacalna różnica wynosi 40 groszy.
dodatkowo za używanie BIO masz niższe opłaty za korzystanie ze środowiska.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 lut 2011, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 1:58
Posty: 37
GG: 2209095
Samochód: FH
Lokalizacja: Szczecin

Trzeba częściej wymieniać olej silnikowy? O ile skrócić okres między wymianami? jakie jeszcze czynności trzeba wykonywać dodatkowo w stosunku do jazdy na zwykłym ON? Podejrzewam, że częstsze wymiany filtra paliwa, ale jak częste? Jeśli Bio jest gęstszy to należy inne filtry stosować?

_________________
...let's get it started...

Samochody ciężarowe, części - MAN, Scania, Volvo, Mercedes i inne.


Post Wysłano: 27 lut 2011, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy

skróciłem wymianę z 30 do 20 tyś.
filtry są te same.
po pierwszym zalaniu trzeba po 1-2 tyś. wymienić filtry paliwa bio ma właściwości myjące i cały syf ze zbiornika paliwa i instalacji wyląduje w filtrach paliwa.
zimą bio jest gęstsze z uwgi na temperaturę ale podgrzewacz skutecznie załatwia sprawę.
na stronach orlenu i bliskiej masz dane techniczne tego paliwa i normy jakie powinno spełniać.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 lut 2011, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jeździłem w swoim mondeo 1.8 TD, pompa Lucasa na bioestrze, dwa sezony. W zimie sobie odpuszczałem.

Byłem wielkim zwolennikiem tego paliwa i zachwalałem je równiez na tym forum.
Do momentu, kiedy zeszłej jesieni na trasie z Bielska-Białej do Złotoryji, przy braku jakichkolwiek opadów zaczął się mi ślizgać pasek alternatora na autostradzie....

Dopiero 200 kilometrów dalej (już w drodze powrotnej) znalazłem przyczynę. Otóż paliwo lało się z pompy prosto na rolki.

I tak wróciłem aż do domu, z duszą na ramieniu.

Naprawa pompy kosztowala 500 zł (plus wymiana zalanego paska rozrządu (napędzającego pompe - 60 zł), do teraz mam zagadkę, czy to była wina bioestra.

Auto oddalem do serwisu specjalizującego się w pompach i naprawach silników, goście mają naprawdę wieloletni staż w tym co robią, jednak nikt mi nie zwrocił uwagi odnośnie paliwa (zresztą był to już chyba początek chłodów i miałem dużą propocję ON, dopiero, gdy sam się przyznałem na czym jeździłem to gość mnie wyśmiał, ze to jest g....

Że naoglądał się pomp, głównie z traktorów z zachodu, które pracowały na takim paliwie i że jak najbardziej paliwo mogło być przyczyną rozszczelnienia.

Tyle, że gdyby moja pompa wyglądala równie kiepsko, to przecie z pewnością by o tym pierwsi powiedzieli, a tu nic...

Z drugiej strony pompa była regenerowana jakieś 50-80 000 wcześniej przez poprzedniego właściciela i cholera wie jak to było zrobione....

Oczywiście jeździć na tym paliwie przestałem definitywnie, jednak pewności, czy to wina paliwa nie mam :)


Post Wysłano: 27 lut 2011, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy

szczerze mówiąc nie odważył bym się lać bio do silników z pompą rotacyjną przecież tam pompa jest smarowana paliwem, zupełnie inaczej jest w przypadku pomp rzędowych smarowanych olejem silnikowym.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 lut 2011, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Bioester wykazuje znacznie lepsze właściwości smarujące niż olej napędowy.

Jednak nie wszystkie uszczelnienia dobrze znoszą bio.


Post Wysłano: 27 lut 2011, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 1:58
Posty: 37
GG: 2209095
Samochód: FH
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
skróciłem wymianę z 30 do 20 tyś.
filtry są te same.
po pierwszym zalaniu trzeba po 1-2 tyś. wymienić filtry paliwa bio ma właściwości myjące i cały syf ze zbiornika paliwa i instalacji wyląduje w filtrach paliwa.
20-30tkm to dosyć często chyba...

Co do drugiej części wypowiedzi ... jeśli faktycznie jest tak z tymi właściwościami czyszczącymi to by znaczyło, że nie za bardzo można tankować na zmianę - raz ON, raz BIO... to niedobrze bo nie zawsze trafi się Bio na stacji.

_________________
...let's get it started...

Samochody ciężarowe, części - MAN, Scania, Volvo, Mercedes i inne.


Post Wysłano: 27 lut 2011, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Witam ponownie.
Nie lałem BIO ani razu, ceny się pozmieniały, nie ma opłacalności zbyt wielkiej.


Post Wysłano: 28 lut 2011, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Tankowałem do Volva FH12 z 98 roku bio i nic się nie działo. Spalanie wyższe o kilka litrów było i wychodziło na to samo co ze zwykłym ON. Natomiast cena był niższa o 1 zł. Teraz BIO jest tańszy tylko o 30-40 gr. i nie ma sensu tego lać.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: