Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sty 2011, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2011, 20:14
Posty: 15
GG: 5081505
Samochód: Audi A6
Lokalizacja: Stoczek Łuk

Witam. Mam problem z oswietleniem naczepy. Brak wszystkich obrysówek, pozycji. Sprawdzaliśmy, w ogóle nie ma wyjścia na ciągniku. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone. Komputer pokazuje dwa błędy oświetlenia: MID 216 PSID19 FMI4 Przekaźnik pracy przerywanej i PSID25. Te błędy pojawiaja się po podpięciu naczepy. Samochód to Volvo FH 12 2002r. Proszę o jakieś porady gdzie szukać przyczyny tej usterki.


Post Wysłano: 17 sty 2011, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Ale sprawdzaliście też gniazdo wyjściowe w ciągniku?Wiesz że oprócz bezpieczników,Volvo ma bezpieczniki automatyczne?Miałem kiedyś zwarcie w gnieździe ciągnika.Bezpiecznik automatyczny czując zwarcie,nie załącza świateł.Ten bezpiecznik działa tak,że po zaświeceniu świateł,co parę sekund próbuje załączyć oświetlenie.Widać króciutkie mrugnięcie i dalej rozłącza.Potem już nawet nie mruga.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 17 sty 2011, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2011, 20:14
Posty: 15
GG: 5081505
Samochód: Audi A6
Lokalizacja: Stoczek Łuk

Sprawdzaliśmy gniazdo, przekładaliśmy przewody z innych samochodów i dalej to samo. A o tych bezpiecznikach automatycznych nie wiedziałem.


Post Wysłano: 17 sty 2011, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

W przeciwieństwie do Scanii,Volvo ma niezależne zabezpieczenie.Ciągnik będzie świecił cały,a naczepy np.pół.Jak jest lekkie zwarcie,ten bezpiecznik automatyczny próbuje załączyć światła.Są króciutkie mrugnięcia.Jak poważna zwara,to nawet nie mruga.Niewykluczone,że wyjarało ten automat.Są dwa,do lewej i prawej strony.Gdzie one się znajdują,nie wiem.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 17 sty 2011, 23:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2011, 20:14
Posty: 15
GG: 5081505
Samochód: Audi A6
Lokalizacja: Stoczek Łuk

Podpinaliśmy dwie różne naczepy i za każdym razem jest to samo. Sam ciągnik nie ma żadnych usterek oświetlenia. Może ktoś wie gdzie szukać tych automatycznych bezpieczników?


Post Wysłano: 18 sty 2011, 0:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Nie ma tam żadnych automatycznych bezpieczników tylko sterownik świateł wykrywa obciążenie i w razie zwarcia rozłącza dany obwód .


Post Wysłano: 18 sty 2011, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Nazwij to jak chcesz,w życiu tego nie widziałem na oczy.Wiem tylko,że do każdej strony naczepy,są dwa niezależne.Wiem też,że tak to się zachowuje jak opisałem.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 18 sty 2011, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Zdaża sie że siada LCM, jest możliwość naprawy, ale przed tym sprawdziłbym kable od lcm do gniazda, a sprawdzałeś czy jest dobra masa w gnieździe??

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Post Wysłano: 18 sty 2011, 17:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2011, 20:14
Posty: 15
GG: 5081505
Samochód: Audi A6
Lokalizacja: Stoczek Łuk

A co to jest to LCM? Kable były sprawdzane, wszystko jest ok.
Jakis czas ciągał taka starą naczepe i tam mogły być porwane przewody, i mogło dojść do zwarcia i przez to pewnie popaliły się te automatyczne bezpieczniki. Tylko nie mam pojęcia gdzie ich szukać. Brakuje obu stron obrysówek.


Post Wysłano: 18 sty 2011, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Light Control Module


Post Wysłano: 19 lut 2011, 0:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Volvo niema czegoś takiego jak aut bezp. LCM robi brudną robotę. Sprawdź mase.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Post Wysłano: 19 lut 2011, 1:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

EHHHH ELEKTRYCY OD SIEDMIU BOLESCI po 1 to w wersji 2 ( z 2002 po polsku "chinczyk" NIE POSIADA BEZPIECZNIKOW NA UKLADZIE OSWIETLENIA CIAGNIKA !!!! funkcje ta pelni LCM (light controle module komputer sterujacy ktory monitoruje co 12 sekund opor i pobor pradu w razie usterki wylacza zasilanie felernego obwodu i wyswietla komunikat bledu
po 2 MID 216 PSID19 FMI4 blad zbyt niskiego napiecia na przekazniku przerywacza WYCIERACZEK!!!! to tez jest sterowane przez LCM
po 3 zasilania naczepy przez LCM pin 10 wtyczka PC1 ( stad mniemam blad MID 216 PSID 25 FMI ???? co oznacza przerwa w obwodzie oswiatlenia naczepy strona lewa ????

przypuszczam ze masz uszkodzona wiazke pod kabina z przodu stopnia jezeli jest to strona lewa to powinien byc szary z czarnym paskiem w razie dalszych klopotow przeslij info z nr ramyn na tsprezes@yahoo.com zycze owocnych poszukiwan lub kontakt pod komorka +447928131963 niestety angielska gdzyz jestem w anglii pozdrawiam ="Paweł258"]Witam. Mam problem z oswietleniem naczepy. Brak wszystkich obrysówek, pozycji. Sprawdzaliśmy, w ogóle nie ma wyjścia na ciągniku. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone. Komputer pokazuje dwa błędy oświetlenia: MID 216 PSID19 FMI4 Przekaźnik pracy przerywanej i PSID25. Te błędy pojawiaja się po podpięciu naczepy. Samochód to Volvo FH 12 2002r. Proszę o jakieś porady gdzie szukać przyczyny tej usterki.[/quote]

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: