Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: HDS na kłach
Post Wysłano: 13 lut 2011, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Witam
wiem, że leśne żurawie często są mocowane na tzw. "kłach". Czy można zamontować dźwig budowlany na takich kłach? Przymierzam się do zrobienia zabudowy na mojego Actrosa BDF'a. Planuję wywrot + hds, ale szkoda skrócać skrzynię, a i fajnie byłoby czasem zdjąć dźwig i pogonić bez zbędnych kilogramów.
Pozdrawiam

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 13 lut 2011, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

kurde..myslałem,że zęby zjadłem na żurawiach,ale widzę,że nie do końca...chętnie popatrzę jak się temat rozwinie,bo nie wiem za bardzo o czym mowa....


Post Wysłano: 13 lut 2011, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6034

Zdaje się, że mowa o żurawiu na doczepianej konsoli, takie coś jak tutaj, na samym dole:
http://www.kh-kipper.pl/producent_wywro ... kipper=HDS
Jak widać - się da.

Tylko nie wiem czy podwozie 6x2 będzie do tego dobre. Raczej pod wywrot 6x4 biorą. 6x2 też da się znaleźć, ale bardzo rzadko.
Natomiast co do długości. IMO rama spod BDF będzie zbyt długa pod wywrotkę. Ciężko takim manewrować w ciasnych miejscach, a i tak połowa kipra wolna, bo nie ma na tyle ładowności, żeby po brzegi napełnić. Na ogół są stosowane pewne długości pod wywrotki. Zobacz, że te na zdjęciach, na stronie KH-kipper są mniej więcej takie same.
Albo tutaj zobacz:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1451771579#gallery
http://allegro.pl/show_item.php?item=1454246906#gallery
Powyższe wyglądają w miarę, natomiast zobacz na poniższe:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1452936378#gallery
http://allegro.pl/show_item.php?item=1460706432#gallery

Gołym okiem widać, które samochody mają sens w użyciu, a które to średnio udana przeróbka.
Mam znajomego, który przerabia samochody, właśnie pod wywrotki oraz na beczkowozy. Przerabiają z chłodni albo plandek, które mają długie ramy i dlatego oni skracają ramy i przesuwają mosty do przodu. Jak to później działa - nie mam pojęcia, ale na pewno tak robią.


Post Wysłano: 15 lut 2011, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Witam
Cytuj:
Czy można zamontować dźwig budowlany na takich kłach?
Tak, jak najbardziej jest możliwość "doczepiania" dźwigu budowlanego, choć osobiście nie wiem jak jest to rozwiazane z dźwigami do drewna, jeśli chodzi o budowlne to dokupuje sie dodatkowe oprzyżądowanie, uchwyty do dźwigu oraz pojazd musi mieć specjalnie wykonane mocowanie do tych "zaczepów" z tyłu pojazdu, dodatkowo łączy się dźwig z pojazdem za pośrednictwem zaczepu do przyczepy.

Podobny temat już poruszyłem na forum:
viewtopic.php?f=43&t=23136

Spowodowane tym ze posiadam taki pojazd i chciałem uzyskać więcej informacji o takim systemie. Pojazd ma orginalną zabudowe Meiller oraz dźwig Palfinger (jak na zdjęciach).

PS: Jesli chcesz to podaj meila to podeśl Tobie pare fotek, tych zaczepów.

Pozdrawiam

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: