Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 sty 2011, 13:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2010, 8:22
Posty: 27
GG: 0
Samochód: FH 12

Witam. Sprawa wygląda tak. Samochód volvo fh12 98r. 380 kM, tachograf analogowy. Gdy silnik nie chodzi wszystko działa czyli zegar, tachograf. W momencie zapalenia silnika , przekręcenia kluczyka przestaje działać zegar , tachograf, obrotomierz, Piszczyk od kierunków i od tego że jest brak powietrza w układzie. Auto chodzi około 30 min w tym czasie pracuje równo i nic się nie dzieje ( oprócz tego że nie działają wyżej wymienione rzeczy) , można nim jeździć. Po około 30 min zaczynają szaleć obroty, silnik nie pracuje równo, skaczą obroty ale nie mocno i .... okazuje się że działa tacho ,zegar i cała reszta. Czyli wychodzi na to że obroty zaczynają skakać jak zacznie pracować tacho, zegar i cała reszta tylko czemu ? Ma może ktoś pomysł co może być przyczyną. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Może sprawdź przewód od tacha idący ze skrzyni do tachografu może sie przetarł gdzieś i dlatego licznik tacho i obroty szaleją, lub uszkodził się tachograf. Ja miałem tak kiedyś w scani i właśnie był uszkodzony kabel, natomiast w manie w tacho uszkodził się "impulsator" (mogę źle podać nazwę), ale ta część która sczytuje gdzieś tam obroty i przekłada na prędkość na prędkościomierzu.
Co do kabla przetarł się na ramie i jeździło się normalnie dopóki nie wpadł na dołek.
Tylko z tym kablem to raczej nie można szukać związku z powietrzem i kierunkami.
Może akurat nie długo masz przegląd tacha.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2011, 0:13
Posty: 25
GG: 0
Samochód: Audi

Obrotomierz i tacho to najczęściej impulsator.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Obrotomierz i tacho to najczęściej impulsator.
No tak zanim coś napiszesz to pomyśl :mrgreen: Obrotomierz bierze sygnał z alternatora a nie z impulsatora na skrzyni biegów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2011, 0:13
Posty: 25
GG: 0
Samochód: Audi

Moja pomyłka myślałem o prędkościomierzu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

witam stawiam na sprawdz masę kabiny szczotki na alternatorze.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: