Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sty 2011, 12:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2009, 22:03
Posty: 53
GG: 0
Samochód: DAF 95XF
Lokalizacja: DK74

Witam! Mam problem z analogowym tachografem w DAFie 1999r. Pewnego dnia po prostu przestał działać (nie kreśli tarczki, zegar godzinowy także nie działa). Ponieważ stało się to w trasie podłączyłem mu prąd z innego źródła (12V). Działa już zegar godzinowy, ale tarczki ciągle nie kreśli.1. Jeśli ktoś z Was wie jaka może być tego przyczyna proszę o pomoc. 2. Jaka jest droga prądu od akumulatorów do tachografu?( czy występują tam jakieś bezpieczniki itp.?) Z góry dziękuję za pomoc :wink:


Post Wysłano: 17 sty 2011, 13:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Masz wyłącznik prądu w samochodzie??

Bezpieczniki zapewne sprawdziłeś.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Post Wysłano: 17 sty 2011, 13:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2009, 22:03
Posty: 53
GG: 0
Samochód: DAF 95XF
Lokalizacja: DK74

Bezpieczniki sprawdzałem, a wyłącznik prądu przy skrzynce akumulatorów posiadam.


Post Wysłano: 17 sty 2011, 16:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2008, 20:08
Posty: 86
GG: 31115452
Samochód: SCANIA R420

A obrotomierz ci działa??


Post Wysłano: 17 sty 2011, 18:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2009, 22:03
Posty: 53
GG: 0
Samochód: DAF 95XF
Lokalizacja: DK74

Tak, obrotomierz i wszystkie inne wskaźniki działają.


Post Wysłano: 17 sty 2011, 18:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2008, 20:08
Posty: 86
GG: 31115452
Samochód: SCANIA R420

No to raczej coś z samym tachografem. gdyby obrotomierz nie działał to by wyjaśniało bo wtedy było by brak zasilania.


Post Wysłano: 17 sty 2011, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2009, 22:03
Posty: 53
GG: 0
Samochód: DAF 95XF
Lokalizacja: DK74

Moim zdaniem wina leży po stronie zasilania, ponieważ znikło zupełnie, a teraz jest podłączone "na krótko" (12V bo 24V bałem się podłączać). A może powinienem podłączyć 24V? :> I gdzie znajdują się jakieś bezpieczniki od tacho, poza tymi od strony pasażera? (jeśli są jeszcze jakieś, poza tymi)


Post Wysłano: 18 sty 2011, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Przy włączniku prądu lub klemie aku powinieneś mieć dodatkowy kabel, często jest też bezpiecznik, sprawdź okolice aku i włącznika.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: