Cytuj:
...A ten sposób umożliwia utrzymać w miarę wysokie ciśnienie doładowania, czego nie ma w przypadku odpuszczenia całkiem gazu...
wciśnięcie gazu ma znaczenie tylko w wypadku gdy turbosprężarka ma zmienną charakterystykę - głównie Iveco, ostatnio takie sprężarki stosuje Scania, czy Volvo nie wiem, ale te starsze niż 3 lata na pewno mają turbiny tradycyjne.
tutaj
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc można zobaczyć dlaczego.
w tradycyjnych sprężarkach nie mamy wpływu na wydajność sprężarki, jest ona zależna od obrotów silnika. dodając gazu zwiększamy dawkę paliwa, co powoduje większe wybuchy, te ilośc i szybkość wylotu spalin, a dopiero to powoduje zwiększenie obrotów turbiny i zwiększenie ciśnienia w kolektorze ssącym.
trzeba jeszcze dodać, że wysokie ciśnienie doładowania to 0,5 - 0,7 atm.
w kolektorze ssącym jest mocne podciśnienie, na tyle mocne, że zasila ono podciśnieniową pompę wspomagania układu hamulcowego.
dla wielu osób zaskoczeniem jest to że za turbiną jest podciśnienie, ale proszę zauważyć, że w silnikach z turbodoładowaniem układ hamulcowy ma również wspomaganie podciśnieniowe.